Gå til innhold

Omsorgssvikt..?

ArabianStar

Anbefalte innlegg

ArabianStar

Hvordan er det med vold i hjemmet? Når foreldrene slår hverandre(enten det er far som slår mor eller omvendt).. Om dette bevises, er det ulovlig? I den form at barnevernet gjør tiltak?

Da tenker jeg kun på vold foreldrene i mellom, ikke mot barna.. Men altså, FORAN barna.. Så de ser det som skjer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det oppdages at foreldrene bruker vold mot hverandre så er det ulovlig ja, og barnevernet er inne med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt noe barnevernet bør involveres i.

Ironisk nok kan barna ha samværsplikt med en forelder som har besøksforbud hos den andre forelderen pga trusler og vold. (Vet det ikke heter besøksplikt, men slik fungerer det i praksiss.)

Barn kan altså tvinges til å besøke den forelderen de har sett utøve vold mot den andre.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jeg se på som omsorgssvikt - og det vil også kunne være en straffbar handling overfor barna. Forskning viser at det er svært skadelig for barn å være vitne til at personer man er glad i blir utsatt for vold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ArabianStar

Det vil jeg se på som omsorgssvikt - og det vil også kunne være en straffbar handling overfor barna. Forskning viser at det er svært skadelig for barn å være vitne til at personer man er glad i blir utsatt for vold.

Huff ja, men vold er jo helt grusomt..

Vet du noe om hvilke senskader de kan få? Finner liksom ikke noe konkret om det på nett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ArabianStar

Absolutt noe barnevernet bør involveres i.

Ironisk nok kan barna ha samværsplikt med en forelder som har besøksforbud hos den andre forelderen pga trusler og vold. (Vet det ikke heter besøksplikt, men slik fungerer det i praksiss.)

Barn kan altså tvinges til å besøke den forelderen de har sett utøve vold mot den andre.

mvh

Hva??! Trodde virkelig vold i familien er såpass alvorlig at det kan nektes samvær..! Hjelpes..

Vet om ett tilfelle her iallfall hvor far(voldsutøver) ikke får være alene med barna sine. Han får ha samvær, men da bare hjemme hos mor..! Og der skjer jo volden videre..

Er nettopp dette jeg går å tenker litt på, men jeg har liksom ingen konkrete bevis og har ikke direkte SETT hva som skjer.. Bare sjøl hørt noe jeg tror kan ha vært et voldstilfelle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva??! Trodde virkelig vold i familien er såpass alvorlig at det kan nektes samvær..! Hjelpes..

Vet om ett tilfelle her iallfall hvor far(voldsutøver) ikke får være alene med barna sine. Han får ha samvær, men da bare hjemme hos mor..! Og der skjer jo volden videre..

Er nettopp dette jeg går å tenker litt på, men jeg har liksom ingen konkrete bevis og har ikke direkte SETT hva som skjer.. Bare sjøl hørt noe jeg tror kan ha vært et voldstilfelle..

''Vet om ett tilfelle her iallfall hvor far(voldsutøver) ikke får være alene med barna sine. Han får ha samvær, men da bare hjemme hos mor..! Og der skjer jo volden videre..''

Absurd.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du noe om hvilke senskader de kan få? Finner liksom ikke noe konkret om det på nett..

Et godt utgangspunkt er å lese NOU 2003:13 "retten til liv uten vold"

http://www.regjeringen.no/nb/dep/jd/dok/nouer/2003/nou-2003-31.html?id=148994

I kapittel 5 står det en del om hva forskning viser om hvordan situasjonen er for den som blir utsatt for vold og for barn som er vitne til dette.

Utredningen er skrevet av Kvinneutvalget og har fokus på kvinner som offer for vold. Det er selvsagt like skadelig for barn å se far bli utsatt for vold fra mor, noe som desverre også skjer.

På bakgrunn av denne utredningen er det gjort en del tiltak og vedtatt noen handlingsplaner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Hei!

Jeg syns slike mennesker ikke bør få være daglige omsorgspersoner for barn.

Og at barn i slike familier bør hentes ut til tryggere og mer barnevennlige omgivelser, med voksne som tar ansvar for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Hei!

Jeg syns slike mennesker ikke bør få være daglige omsorgspersoner for barn.

Og at barn i slike familier bør hentes ut til tryggere og mer barnevennlige omgivelser, med voksne som tar ansvar for seg selv.

Da min sønn var 6 mnd rømte jeg fra min eks. Deretter fulgte noen år med besøksforbud og voldsalarm og en del politiutrykninger. Jeg meldte selv ifra til barnevernet for å få hjelp til å verne mitt barn og stoppe samvær etc. De bisto meg også i møter med politiet.

Min sønn var ved ett års alder vitne til vold mot meg, da faren brøt seg inn. Da han var 7 mnd brøt faren seg inn i fylla, mitt barn sov, og han forsøkte å sparke meg ihjel, sa han skulle drepe meg. Politiet hentet ham etter at han hadde forlatt meg på gulvet i gangen.

Så da skulle barnet mitt vært tatt ifra meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Da min sønn var 6 mnd rømte jeg fra min eks. Deretter fulgte noen år med besøksforbud og voldsalarm og en del politiutrykninger. Jeg meldte selv ifra til barnevernet for å få hjelp til å verne mitt barn og stoppe samvær etc. De bisto meg også i møter med politiet.

Min sønn var ved ett års alder vitne til vold mot meg, da faren brøt seg inn. Da han var 7 mnd brøt faren seg inn i fylla, mitt barn sov, og han forsøkte å sparke meg ihjel, sa han skulle drepe meg. Politiet hentet ham etter at han hadde forlatt meg på gulvet i gangen.

Så da skulle barnet mitt vært tatt ifra meg?

Hei!

Nei for du gjorde noe for å ikke forbli i denne situasjonen.

Jeg har et familiemedlem som utsatte sine barn for denne foreldreterrorene i årevis, inntil jeg anmeldte hennes mann for vold, hun takket meg, men det var ikke for hennes del, jeg gjorde det utelukkende med tanke på barna fordi hun ikke gjorde det en hver mor skal, vernet sine barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Hei!

Jeg vet etter erfaring fra egen familie at senskader er psykiske lidelser, narkomani, alkoholisme og homofili!

Da jeg leste bladet Oslo, så jeg at samtlige narkomane der hadde vært utsatt for omsorgssvikt, være seg foreldrevold, alkoholisme eller overgrep, det sier vel også sitt om senskader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Hei!

Nei for du gjorde noe for å ikke forbli i denne situasjonen.

Jeg har et familiemedlem som utsatte sine barn for denne foreldreterrorene i årevis, inntil jeg anmeldte hennes mann for vold, hun takket meg, men det var ikke for hennes del, jeg gjorde det utelukkende med tanke på barna fordi hun ikke gjorde det en hver mor skal, vernet sine barn!

Men selv om jeg gjorde noe så ble mitt barn utsatt for å sa meg bli utsatt for vold? Så da burde barnet blitt fjernet.

Det er massevis av kvinner som ikke klarer å beskytte seg selv mot voldelige menn. De må rømme, kanskje til krisesetre, kanskje flytte. Uten at det hjelper.

Mor blir utstyrt med voldsalarm og far besøksforbud, som omtrent er til ingen nytte. Det er en falsk trygghet.

Det er håndteringen av dette det er noe galt med. mannen "går fri" og kvinnen lever i et fengsel, livredd for hva som skjer neste gang, og politiet kan ha lang uttrykningstid, mye kan skje før de er på plass. Det har jeg selv erfart.

At man i tillegg skal ta barna fra disse kvinnene...jeg finner ikke ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Psyk av alt

Hei!

Jeg vet etter erfaring fra egen familie at senskader er psykiske lidelser, narkomani, alkoholisme og homofili!

Da jeg leste bladet Oslo, så jeg at samtlige narkomane der hadde vært utsatt for omsorgssvikt, være seg foreldrevold, alkoholisme eller overgrep, det sier vel også sitt om senskader.

Homofili???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Men selv om jeg gjorde noe så ble mitt barn utsatt for å sa meg bli utsatt for vold? Så da burde barnet blitt fjernet.

Det er massevis av kvinner som ikke klarer å beskytte seg selv mot voldelige menn. De må rømme, kanskje til krisesetre, kanskje flytte. Uten at det hjelper.

Mor blir utstyrt med voldsalarm og far besøksforbud, som omtrent er til ingen nytte. Det er en falsk trygghet.

Det er håndteringen av dette det er noe galt med. mannen "går fri" og kvinnen lever i et fengsel, livredd for hva som skjer neste gang, og politiet kan ha lang uttrykningstid, mye kan skje før de er på plass. Det har jeg selv erfart.

Hei!

Jeg mener man skal ta barna fra kvinner og menn som ikke foretar seg noe.

Du og flere andre gjør noe... et forsøk på å gå i fra disse uhyrene.

Men dessverre langt fra alle kvinner gjør det, de forblir i relasjoner som skader dem selv litt, men barna MYE mer!

De er det jeg skriver om.

Jeg har flere eksempler på kvinner som forble i ekteskap som skadet deres barn, de klarte deg de, barne derimot... absolutt ikke like lett for dem, i de beste tilfellene ble de bare homofile, men jammen skjønner jeg godt at gutter som ser sin far slå sin mor sønder og sammen velger å være homofil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Homofili???

Hei!

Ja jeg har tre tilfeller i egen familie!

Ikke noe bevis, men noe jeg av og til tenker på.

Ikke det verste som kan skje heller, men hvis man velger/blir tvunget til en seksuell legning pga av omsorgssvikt så er det ikke bra, men ofte går psykiske lidelser hånd i hånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Hei!

Og kvinner i dag i Norge har alle muligheter for å komme seg unna en voldelig mann.

De har loven, men enda viktigere menneskene på sin side.

Mye verre for kvinner i arabiske land, der 80 % av kvinner selv mener menn ofte har grunn og bør ha lov til å slå dem.

(?? dumme kvinner, takk Gud for de menn som hjalp oss få rettigheter! uten menn hadde vi kvinner fortsatt trodd at hjemmet kun var vår plass) (jeg henviser nå til det store flertall ikke det lille mindretall som kjempet for kvinners rettigheter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Hei!

Og kvinner i dag i Norge har alle muligheter for å komme seg unna en voldelig mann.

De har loven, men enda viktigere menneskene på sin side.

Mye verre for kvinner i arabiske land, der 80 % av kvinner selv mener menn ofte har grunn og bør ha lov til å slå dem.

(?? dumme kvinner, takk Gud for de menn som hjalp oss få rettigheter! uten menn hadde vi kvinner fortsatt trodd at hjemmet kun var vår plass) (jeg henviser nå til det store flertall ikke det lille mindretall som kjempet for kvinners rettigheter)

Alle kvinner kan forlate voldelige menn. Og det blir da ofte veldig mye verre. Det er ikke et system i dag som beskytter disse kvinnene tilstrekkelig.

Du bør ikke uttale deg så bestemt om ting du ikke har tilstrekkelig kunnskap om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Hei!

Jeg mener man skal ta barna fra kvinner og menn som ikke foretar seg noe.

Du og flere andre gjør noe... et forsøk på å gå i fra disse uhyrene.

Men dessverre langt fra alle kvinner gjør det, de forblir i relasjoner som skader dem selv litt, men barna MYE mer!

De er det jeg skriver om.

Jeg har flere eksempler på kvinner som forble i ekteskap som skadet deres barn, de klarte deg de, barne derimot... absolutt ikke like lett for dem, i de beste tilfellene ble de bare homofile, men jammen skjønner jeg godt at gutter som ser sin far slå sin mor sønder og sammen velger å være homofil!

Det er en grunn til at en del slike kvinner ikke vil /kan forlate disse voldelige mennene. De blir truet med drap i mange tilfeller hvis de drar, og sikkerhetsnettet, om de drar, er ikke trygt nok. om man da ikke vil bli boende på krisesenter eller flytte fra familie og venner, som er et nettverk som er til stor hjelp, og bo på hemmelig adresse.

Jeg opplevde selv at volden eskalerte da jeg dro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Hei!

Ja jeg har tre tilfeller i egen familie!

Ikke noe bevis, men noe jeg av og til tenker på.

Ikke det verste som kan skje heller, men hvis man velger/blir tvunget til en seksuell legning pga av omsorgssvikt så er det ikke bra, men ofte går psykiske lidelser hånd i hånd

Dette orker jeg ikke en gang diskutere med deg.

Jeg kommer ikke til å svare mer på dine innlegg i tråden.

For ordens skyld, det er ikke bare du som mener det jeg kritiserer i denne tråden. Alle mener det samme som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...