Gå til innhold

Kan kvinner skifte dekk på bil?

Gjest Magical cheese

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

8

• frosken

4

• org

3

• Dorthe

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Magical cheese

Hun behøver ikke kunne skjønner du vel. ;0)

Hun har da bil, og om man punkterer langs veien er det greit å kunne skifte over til reservehjul selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har da bil, og om man punkterer langs veien er det greit å kunne skifte over til reservehjul selv.

Nåja, setter hun stumpen litt til værs så er det alltid noen som stopper tenker jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, da er det veldig greit å ringe etter Falk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt kan jeg skifte dekk... En annen ting er om jeg har de nødvendige redskapene med meg - boltene/mutterne sitter ofte så hardt at jeg trenger en sånn teleskopstang for å få dem opp. Og etterpå sitter dekkene også sykt hardt fast (rustet?). Men, det går da til slutt, som regel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Mange som hadde klart det hvis de måtte her. Det hadde ikke jeg dessverre. Da hadde jeg ikke hatt annet valg enn å sette rumpa i været som mrxx foreslår, skjønt jeg tviler på at det hadde hjulpet ;)

Nei, jeg hadde nok ringt Falken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte ut på E6 ut av Oslo en gang hvor det sto en kvinne i vegkanten, det nærmeste lyste oppgitthet av henne når jeg passerte, så jeg svingte inn på vegskulderen, rygget tilbake og spurte hva det gjaldt.

Hun hadde punktert og jeg skiftet hjulet for henne og det var så fort gjort at hun nærmest sto der som ett spørsmålstegn da jeg dro videre. Tok ikke 5 minutter heller fra jeg stoppet til jeg dro videre, hun skrek til meg at hun ville betale, men det var jo selvsagt ikke aktuelt. Hadde jeg tenkt meg om kunne jeg ha bedt om en klem:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tatjana

Jeg har ikke åpnet linken, for jeg gadd ikke. Men jeg kan skifte hjul på bilen.

Da jeg fikk lappen og kjøpte min første bil, fikk faren min meg til å lære hvordan jeg skulle skifte hjul, fylle bensin, peile og skifte olje, etterfylle spylevæske m.m. Alle sånne enkle hverdagsvedlikehold-ting som er veldig greit å kunne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innbiller meg at jeg kan det, men har ikke gjort det på ørten år. Bilen er for tung til at det fungerer å gjøre det hjemme på gårdsplassen - og jeg har løst hele problemet med å kjøre på helårsdekk. Fantastisk løsning ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan jeg skifte dekk... En annen ting er om jeg har de nødvendige redskapene med meg - boltene/mutterne sitter ofte så hardt at jeg trenger en sånn teleskopstang for å få dem opp. Og etterpå sitter dekkene også sykt hardt fast (rustet?). Men, det går da til slutt, som regel....

'' En annen ting er om jeg har de nødvendige redskapene med meg - boltene/mutterne sitter ofte så hardt at jeg trenger en sånn teleskopstang for å få dem opp.''

Det er greit å ha noen gode unskyldninger på lager når man ringer NAF. Manglende verktøy og det å kjøre seg fast i løssnø har medført at jeg betaler min NAF-avgift med glede (nesten)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan jeg det. :o) Legger om selv jeg, hver vår og høst. Kjæresten hjelper meg riktignok litt (med å løsne og stramme boltene), men jeg klarer det helt fint selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høstløvet

Jeg har ikke åpnet linken, for jeg gadd ikke. Men jeg kan skifte hjul på bilen.

Da jeg fikk lappen og kjøpte min første bil, fikk faren min meg til å lære hvordan jeg skulle skifte hjul, fylle bensin, peile og skifte olje, etterfylle spylevæske m.m. Alle sånne enkle hverdagsvedlikehold-ting som er veldig greit å kunne.

''Da jeg fikk lappen og kjøpte min første bil, fikk faren min meg til å lære hvordan jeg skulle skifte hjul, fylle bensin, peile og skifte olje, etterfylle spylevæske m.m. ''

Dette lærte faren min også til meg og mine fire søstre. Ennå har jeg ikke vært nødt til å bruke disse kunnskapene, mannen min fikser dette for meg, jeg tror ikke jeg greier det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...