miakami Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Noen kan, noen kan ikke. Ikke alle menn kan skifte dekk heller vet du! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Jeg kan, men jeg vil ikke. Helt enig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 samme her Greit å slippe hvis man ikke må 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest germinate Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Greit å slippe hvis man ikke må Jeg har ofte tenkt på hvor heldig jeg er som aldri har punktert, for jeg har kjørt maaaaaaange mil i løpet av min førerkortkarriere (Bank i bordet) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Jeg har ofte tenkt på hvor heldig jeg er som aldri har punktert, for jeg har kjørt maaaaaaange mil i løpet av min førerkortkarriere (Bank i bordet) Jeg har punktert en gang i løpet av min sjåførkarriere som nå har vart i 23 år For ca tre år siden punkterte jeg, men da var jeg fortsatt gift.... litt verre idag kanskje? Satser på jeg har ny mann neste gang jeg punkterer om sånn ca 20 år 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest germinate Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Jeg har punktert en gang i løpet av min sjåførkarriere som nå har vart i 23 år For ca tre år siden punkterte jeg, men da var jeg fortsatt gift.... litt verre idag kanskje? Satser på jeg har ny mann neste gang jeg punkterer om sånn ca 20 år Hehe, ja, du får satse på at du har en ny mann før det skjer igjen ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Hehe, ja, du får satse på at du har en ny mann før det skjer igjen ;-) Og her sitter jeg hjemme alene når jeg burde vært på byen på mannejakt!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 ''Da jeg fikk lappen og kjøpte min første bil, fikk faren min meg til å lære hvordan jeg skulle skifte hjul, fylle bensin, peile og skifte olje, etterfylle spylevæske m.m. '' Dette lærte faren min også til meg og mine fire søstre. Ennå har jeg ikke vært nødt til å bruke disse kunnskapene, mannen min fikser dette for meg, jeg tror ikke jeg greier det. Jeg bodde alene, langt unna foreldrene mine, en god stund før jeg flyttet sammen med mannen min, så jeg fikk definitivt bruk for kunnskapene :-). Jeg vet ikke om jeg kan skifte olje på den bilen vi har nå, en hypermoderne sak hvor motoren er helt avstengt. Ikke en gang mannen min gjør det - de gjør det på merkeverkstedet. Men jeg vet at jeg kan skifte hjul hvis jeg punkterer. Og det er greit å kunne det grunnleggende, spesielt når man skal kjøre langt alene. Det kan jo skje noe på veien. Jeg kjenner kvinner som ikke kan fylle bensin for eksempel, da kommer du ikke langt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Høstløvet Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Jeg bodde alene, langt unna foreldrene mine, en god stund før jeg flyttet sammen med mannen min, så jeg fikk definitivt bruk for kunnskapene :-). Jeg vet ikke om jeg kan skifte olje på den bilen vi har nå, en hypermoderne sak hvor motoren er helt avstengt. Ikke en gang mannen min gjør det - de gjør det på merkeverkstedet. Men jeg vet at jeg kan skifte hjul hvis jeg punkterer. Og det er greit å kunne det grunnleggende, spesielt når man skal kjøre langt alene. Det kan jo skje noe på veien. Jeg kjenner kvinner som ikke kan fylle bensin for eksempel, da kommer du ikke langt... Jeg greier ikke å fylle bensin/diesel heller. Jeg står utenfor bensinstasjonen og tuter i bilhornet til innehaveren kommer og gjør det for meg. Vi har en fin avtale slik. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Jeg bodde alene, langt unna foreldrene mine, en god stund før jeg flyttet sammen med mannen min, så jeg fikk definitivt bruk for kunnskapene :-). Jeg vet ikke om jeg kan skifte olje på den bilen vi har nå, en hypermoderne sak hvor motoren er helt avstengt. Ikke en gang mannen min gjør det - de gjør det på merkeverkstedet. Men jeg vet at jeg kan skifte hjul hvis jeg punkterer. Og det er greit å kunne det grunnleggende, spesielt når man skal kjøre langt alene. Det kan jo skje noe på veien. Jeg kjenner kvinner som ikke kan fylle bensin for eksempel, da kommer du ikke langt... Det er ikke noe mer problemer å skifte olje på den bilen enn gamle, egentlig, men det kan være litt mer jobb å komme til. Under bilen, der tappeskruen sitter, må det skrus av en større beskyttelsesplate og når den er av så ser motoren akkurat lik ut som på de gamle bilene:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Og her sitter jeg hjemme alene når jeg burde vært på byen på mannejakt!!! En mann er bare noen få tastetrykke unna togli, så du trenger ikke å gå ut en gang:-).....de kommer på din dør og er klare som egg.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 En mann er bare noen få tastetrykke unna togli, så du trenger ikke å gå ut en gang:-).....de kommer på din dør og er klare som egg.... Haha, ikke så langt fra sannheten... mannfolk er noen herlige skapninger som virkelig liker å hjelpe kvinner i nød! Jeg pleier forøvrig å be om hjelp på veggen min på Facebook, for da vet jeg at en eller annen nabo eller kompis forbarmer seg over meg. Skulle bare ønske alle kvinner skjønte at mannfolk flest er fine skapninger 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Jeg innbiller meg at jeg kan det, men har ikke gjort det på ørten år. Bilen er for tung til at det fungerer å gjøre det hjemme på gårdsplassen - og jeg har løst hele problemet med å kjøre på helårsdekk. Fantastisk løsning ;-) Jeg har en kompis som jobber i et dekkfirma og han sa en gang at helårsdekk burde vært forbudt pga at ....ja...hva var nå egentlig grunnen?? Hm.. farlige pga økt risiko for vannplaning? eller... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Haha, ikke så langt fra sannheten... mannfolk er noen herlige skapninger som virkelig liker å hjelpe kvinner i nød! Jeg pleier forøvrig å be om hjelp på veggen min på Facebook, for da vet jeg at en eller annen nabo eller kompis forbarmer seg over meg. Skulle bare ønske alle kvinner skjønte at mannfolk flest er fine skapninger Hehe, ja ikke sant? Vi er serviceinnstilt så det holder når kvinner er i nød:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Jeg har en kompis som jobber i et dekkfirma og han sa en gang at helårsdekk burde vært forbudt pga at ....ja...hva var nå egentlig grunnen?? Hm.. farlige pga økt risiko for vannplaning? eller... Helårsdekk er i grunnen litt dårliger på alt, både som vinterdekk og sommerdekk, men om sommeren duger de godt uansett. De kan være litt vanskeligere å stoppe med i kritiske situasjoner om vinteren. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Helårsdekk er i grunnen litt dårliger på alt, både som vinterdekk og sommerdekk, men om sommeren duger de godt uansett. De kan være litt vanskeligere å stoppe med i kritiske situasjoner om vinteren. ''De kan være litt vanskeligere å stoppe med i kritiske situasjoner om vinteren.'' Helårsdekkene min oppleves som gode nok, men så kjører jeg også ganske defensivt og har en bil som kun oppnår noe særlig fart på rett motorvei.... Jeg kjøpte imidlertid helårsdekk som hadde kommet godt ut i test og som ikke var spesielt billige. Savner piggdekkene når jeg skal på fjellet, men forøvrig har jeg vært godt fornøyd. I følge en del dekkselgere jeg snakket med, så er det en god del yrkessjåfører ( i allefall i Oslo) som velger tilsvarende løsning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 ''De kan være litt vanskeligere å stoppe med i kritiske situasjoner om vinteren.'' Helårsdekkene min oppleves som gode nok, men så kjører jeg også ganske defensivt og har en bil som kun oppnår noe særlig fart på rett motorvei.... Jeg kjøpte imidlertid helårsdekk som hadde kommet godt ut i test og som ikke var spesielt billige. Savner piggdekkene når jeg skal på fjellet, men forøvrig har jeg vært godt fornøyd. I følge en del dekkselgere jeg snakket med, så er det en god del yrkessjåfører ( i allefall i Oslo) som velger tilsvarende løsning. Det kommer helt an på hvor du bor i landet, bor du f.eks i Bergen eller delvis i Oslo by, hvor det er lite snø, så har det mindre betydning. Helårsdekk har en gummiblanding som passer dårlig til norsk vinter og kulde, men som sagt, normalt er det ikke sikkert du merker noe, avhengig av hvor du bor eller hvilke forhold du kjører i. Men hvor gode dekkene er merkes i kritiske situasjoner og ikke under vanlig kjøring. Jeg har kjørt på det selv, men jeg merket stor forskjell når jeg satte på piggdekk, men det har flere forklaringer, helårsdekkene var blant annet nedslitte og kan ikke måte seg med nye piggdekk, i tillegg er det mye mer vinter her enn i f.eks Oslo eller Bergen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Det kommer helt an på hvor du bor i landet, bor du f.eks i Bergen eller delvis i Oslo by, hvor det er lite snø, så har det mindre betydning. Helårsdekk har en gummiblanding som passer dårlig til norsk vinter og kulde, men som sagt, normalt er det ikke sikkert du merker noe, avhengig av hvor du bor eller hvilke forhold du kjører i. Men hvor gode dekkene er merkes i kritiske situasjoner og ikke under vanlig kjøring. Jeg har kjørt på det selv, men jeg merket stor forskjell når jeg satte på piggdekk, men det har flere forklaringer, helårsdekkene var blant annet nedslitte og kan ikke måte seg med nye piggdekk, i tillegg er det mye mer vinter her enn i f.eks Oslo eller Bergen. En av grunnene til at jeg foreløpig har vært godt fornøyd, er sikkert at jeg gikk fra nedslitte piggdekk (eller de var vel ikke nedslitte med stive som følge av 7 (?) års bruk) til nye helårsdekk av antatt god kvalitet. Kan jo være jeg mener noe annet om et par år. Men jeg er så avgjort bevisst på at det er helårsdekk jeg kjører med dersom det er dårlig vinterføre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 En av grunnene til at jeg foreløpig har vært godt fornøyd, er sikkert at jeg gikk fra nedslitte piggdekk (eller de var vel ikke nedslitte med stive som følge av 7 (?) års bruk) til nye helårsdekk av antatt god kvalitet. Kan jo være jeg mener noe annet om et par år. Men jeg er så avgjort bevisst på at det er helårsdekk jeg kjører med dersom det er dårlig vinterføre. Ingen tvil om at nye helårsdekk er mye bedre enn så gamle piggdekk, de hadde gått ut på dato for lenge siden, og har blitt harde som stein og fungerer dårlig:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest germinate Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Og her sitter jeg hjemme alene når jeg burde vært på byen på mannejakt!!! Er det ikke mange nettsteder du kan jakte hjemmefra, da 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.