Gjest togli Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Hehe, ja ikke sant? Vi er serviceinnstilt så det holder når kvinner er i nød:-) Og heldigvis for det! Husker en gang jeg fikk motorhavari i den undersjøiske tunnellen på vei til flyplassen i Ålesund.. jeg skulle rekke flyet til Oslo, og skulle på fest der nede - så hadde på meg høyhælte sko og så sikkert ganske snasen ut, festklar som jeg var Jeg gikk ut av min overkokte bil, og det tok ca tyve sek før en herremann på min alder forbarma seg over meg. Mannen var utrolig hyggelig, så han hadde sikkert stoppa uansett høyhælte sko eller ei Det endte iallefall med at jeg ble skyssa fram til flyplassen i Vikingbil, med min egen bil på lasteplanet. Du kan tro hvor teit jeg følte meg der jeg stavra meg ut av den svære bergningsbilen med mine høye hæler :/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Helårsdekk er i grunnen litt dårliger på alt, både som vinterdekk og sommerdekk, men om sommeren duger de godt uansett. De kan være litt vanskeligere å stoppe med i kritiske situasjoner om vinteren. Ok, da er det nok dette jeg har hørt.... Faren min kjøpte ny bil med helårsdekk for noen år tilbake. Dette var på vinteren, og bilen var et par dager gammel før han sklei rett i grøfta.... Siden da har han nekta annet enn piggdekk 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Er det ikke mange nettsteder du kan jakte hjemmefra, da Joda, men jeg er så fordømt kresen! Har det nok såpass bra som jeg har det, så jeg stresser ikke - og da kan jeg ikke ha annet enn DRØMMEPRINSEN - får jeg ikke ham, kan det være 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 ''De kan være litt vanskeligere å stoppe med i kritiske situasjoner om vinteren.'' Helårsdekkene min oppleves som gode nok, men så kjører jeg også ganske defensivt og har en bil som kun oppnår noe særlig fart på rett motorvei.... Jeg kjøpte imidlertid helårsdekk som hadde kommet godt ut i test og som ikke var spesielt billige. Savner piggdekkene når jeg skal på fjellet, men forøvrig har jeg vært godt fornøyd. I følge en del dekkselgere jeg snakket med, så er det en god del yrkessjåfører ( i allefall i Oslo) som velger tilsvarende løsning. Jeg tror nok at jeg hadde valgt som deg om jeg bodde i en by f.eks.... Her jeg bor funker ikke helårsdekk da det lett danner seg is. Jeg bor også i høyden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ssi Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Selvfølgelig kan jeg det. Burde vært obligatorisk for i det hele tatt å få lov til å kjøre bil. Til og med min meget blonde lillesøster kan skifte dekk (fordi jeg tvang henne til å lære det). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 selvfølgelig. Hvis ikke hjulboltene sitter fast så. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 I teorien: Ja. Man tager et dekk og en jekk. Man jekker opp bilen, tar av det gamle dekk og setter på et nytt. PS! Skru mutterne igjen. I praksis: Jeg får ikke jekket opp bilen. Og ikke løsnet mutterne. Dessuten får jeg ikke løftet dekket opp på plass. Og så til slutt har jeg problemer med å sette mutterne fast nok. Jeg tror det er best at jeg får litt hjelp til sånt. Men å være håndtlanger og muntrasjonsråd er jeg rett god på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 selvfølgelig. Hvis ikke hjulboltene sitter fast så. Gjør de ikke alltid det? Noe annet ville vel vært trafikkfarlig? :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Gjør de ikke alltid det? Noe annet ville vel vært trafikkfarlig? :-) jeg mente -er umulige å løsne! De sitter ikke alltid fast heller forresten. Jeg fikk satt på nye vinterdekk et år og syntes det skrangla så rart. Kjørte inn til sida, og dekkverkstedet hadde glemt å stramme til hjulboltene. Jeg ringte dem opp og spurte om de hadde tenkt å ta livet av meg, men neimen om de tok sjølkritikk :-O 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 jeg mente -er umulige å løsne! De sitter ikke alltid fast heller forresten. Jeg fikk satt på nye vinterdekk et år og syntes det skrangla så rart. Kjørte inn til sida, og dekkverkstedet hadde glemt å stramme til hjulboltene. Jeg ringte dem opp og spurte om de hadde tenkt å ta livet av meg, men neimen om de tok sjølkritikk :-O -altså mutterne på boltene *himmel* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderen Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Ja, jeg kan og har gjort det en del ganger. Men i senere år har jeg overlatt dekkskifte til verkstedet, ryggen protesterer på 4 hjul på rappen. Punktere har jeg ikke gjort enda, heldigvis. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 jeg mente -er umulige å løsne! De sitter ikke alltid fast heller forresten. Jeg fikk satt på nye vinterdekk et år og syntes det skrangla så rart. Kjørte inn til sida, og dekkverkstedet hadde glemt å stramme til hjulboltene. Jeg ringte dem opp og spurte om de hadde tenkt å ta livet av meg, men neimen om de tok sjølkritikk :-O Jeg kjenner en som opplevde at det ene hjulet falt av, like etter at hun hadde hatt bilen inne på verksted. Husker ikke om det var for dekkskifte eller om det var en annen grunn til at de måtte ta av hjulet. De hadde glemt å stramme til. Heldigvis hadde hun akkurat kjørt av motorveien da det skjedde, ellers hadde hun antakelig vært død nå. De la seg visst temmelig flate på verkstedet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Om man vil nok, gjør man jo det. Jeg vil ikke nok, og får det gjort av andre, som regel en mann - de vil jo så gjerne uten at jeg helt skjønner hvorfor dekkskifte skal vær übersymbolet på macho 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Jeg kan 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 jeg mente -er umulige å løsne! De sitter ikke alltid fast heller forresten. Jeg fikk satt på nye vinterdekk et år og syntes det skrangla så rart. Kjørte inn til sida, og dekkverkstedet hadde glemt å stramme til hjulboltene. Jeg ringte dem opp og spurte om de hadde tenkt å ta livet av meg, men neimen om de tok sjølkritikk :-O Joda, skjønte hva du mente. Skulle bare være festlig. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 jeg mente -er umulige å løsne! De sitter ikke alltid fast heller forresten. Jeg fikk satt på nye vinterdekk et år og syntes det skrangla så rart. Kjørte inn til sida, og dekkverkstedet hadde glemt å stramme til hjulboltene. Jeg ringte dem opp og spurte om de hadde tenkt å ta livet av meg, men neimen om de tok sjølkritikk :-O Da jeg var ferdig studert og hadde fått min første jobb, langt unna faren min, og skulle legge om til vinterdekk den høsten satt hjulboltene på det ene hjulet på bilen skikkelig fast. Jeg strevde og slet for å løsne dem. Jeg leide en liten rekkehusleilighet og ved siden av meg bodde en gammel prest, sånn i 70-årene var han nok. Han så meg gjennom vinduet, kom marsjerende ut og skjøv meg vennlig men bestemt vekk. Dette skulle han fikse for han var jo Mann. Vel, han dro og halte i hjulvinna. Jeg var redd mannen skulle brekke av på midten, han var nokså tynn og litt skrøpelig. Og så ble han helt blå rundt leppene. Jeg fikk ham vekk fra bilen og da fortalte han at han hadde hjerteproblemer. Jeg var redd jeg skulle ta livet av ham med denne bilen. Så jeg fulgte ham inn igjen og etterpå fikk jeg faktisk løsnet boltene. Men det var litt skummelt mens det sto på gitt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.