Gjest Magical cheese Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Tar det ett skritt videre. Tenker på slike kjettinger i stål, ikke slike hurtigkjettinger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magical cheese Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Skjønner ikke hvordan tråden havnet i dette forumet. Var ikke innom her før jeg postet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magical cheese Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Skjønner ikke hvordan tråden havnet i dette forumet. Var ikke innom her før jeg postet. Jeg var visst det. Bare å beklage. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ssi Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Klart jeg kan. Til og med på lastebiler. Gutta på lageret kalte meg pyse, men hvem var først ferdig med ruta si (og hadde flest leveringer) den dagen "hele verden" var skøytebane? Jo, det var pysa med kjettinger som tok tidlig helg den dagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Det tror jeg er mange menn også som ikke klarer, kjettinger blir ikke brukt mye i dag,stort sett på lastebiler. Jeg har kjettinger i min SUV, noe som er påkrevd og jeg får ikke kjørt videre om jeg ikke har de med, selv om den tar seg frem mange ganger bedre enn en vanlig bil. Jeg kan taue med meg flere om jeg ville og kjøre i en halv meter med snø og den tar seg helt fint frem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonette Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Jeg vil bare fortelle en litenhistorie fra vinter. Vi skulle på fjellet på hyttetur med klassen til datteren min. Det var glatt føre de siste kilometrene opp til hytta. Da ble det bom stopp, da en bil ikke greide å komme seg opp bakken, og dermed sperret veien for en rekke biler som kom bak. Jeg gikk ut av bilen, og frem til den første i rekka. Det viste seg å være en familie som skulle på samme hytte som oss. Jeg tilbød de å låne våre hurtigkjettinger. I forbindelse med at de skulle ta kjettingene på, mistet de en liten pose ut av boksen som kjettingene lå i. Denne posen inneholdt ekstra kjettingledd. De trengte ikke den, så jeg bare puttet den i lommen. Iallfall, de kom seg frem til hytten. Vi hadde gode piggdekk, og kom oss også frem uten problemer. Dagen da vi skulle reise hjem igjen, gikk jeg tilfeldigvis forbi en av de andre som var med på turen. Der stod det en mann, og prøvde å finne ut hvordan han skulle feste kjettingen som var løsnet. Det hang å slang litt. Jeg stoppet opp, og fortalte at jeg kunne hjelpe fordi jeg har kjettingledd i lommen. Han bare så på meg som om jeg snakket et eller annet uforståelig språk. Selvfølgelig trodde han ikke på at jeg gikk rundt med kjettingledd i lommen. Jo jeg har faktisk kjettingledd i lommen sier jeg. Du skulle sett ansiktsuttrykket hans! Jeg lo i mange dager etterpå! Det var iallfall akkurat hva han hadde behov for, så han fikk fikset kjettingen sin :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 det aner jeg ikke for jeg har aldri prøvd. Regner med at jeg klarer det hvis jeg må og man ikke trenger å være supersterk for å få det til 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Jeg kan bare uttale meg om meg selv: Nei, jeg kan ikke det. Men jeg er en racer på å bruke sånn Snow grip-spray, populært kalt kjetting på boks. Teller det? :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Jeg var visst det. Bare å beklage. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Monicaen Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Jeg vil bare fortelle en litenhistorie fra vinter. Vi skulle på fjellet på hyttetur med klassen til datteren min. Det var glatt føre de siste kilometrene opp til hytta. Da ble det bom stopp, da en bil ikke greide å komme seg opp bakken, og dermed sperret veien for en rekke biler som kom bak. Jeg gikk ut av bilen, og frem til den første i rekka. Det viste seg å være en familie som skulle på samme hytte som oss. Jeg tilbød de å låne våre hurtigkjettinger. I forbindelse med at de skulle ta kjettingene på, mistet de en liten pose ut av boksen som kjettingene lå i. Denne posen inneholdt ekstra kjettingledd. De trengte ikke den, så jeg bare puttet den i lommen. Iallfall, de kom seg frem til hytten. Vi hadde gode piggdekk, og kom oss også frem uten problemer. Dagen da vi skulle reise hjem igjen, gikk jeg tilfeldigvis forbi en av de andre som var med på turen. Der stod det en mann, og prøvde å finne ut hvordan han skulle feste kjettingen som var løsnet. Det hang å slang litt. Jeg stoppet opp, og fortalte at jeg kunne hjelpe fordi jeg har kjettingledd i lommen. Han bare så på meg som om jeg snakket et eller annet uforståelig språk. Selvfølgelig trodde han ikke på at jeg gikk rundt med kjettingledd i lommen. Jo jeg har faktisk kjettingledd i lommen sier jeg. Du skulle sett ansiktsuttrykket hans! Jeg lo i mange dager etterpå! Det var iallfall akkurat hva han hadde behov for, så han fikk fikset kjettingen sin :-) Ha ha, herlig historie. Jeg opplevde noe lignende en gang. Noen fikk ikke start på en båtmotor. Til slutt ropte de i frustrasjon: " Er det noen som har en sukkerbit?" jeg svarte at jeg hadde en i veska. Mennene lo og trodde jeg ikke skjønte hva de mente. Gjett om de ble lange i maska da jeg trakk frem sukketbiten. Og Jeg sa uskyldig at en dameveske innholder alt man trenger. Jeg unnlot å fortelle at jeg dagen før hadde montert lampe i taket og da kjøpte en sukkerbit ekstra ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Spør du om vi kvinner _gjør_ eller _kan_? Pussige spørsmål du stiller, noen menn kan vel, og noen kvinner kan vel vil jeg tro? Jeg gjør ingen av delene, er ganske enkelt ikke en av de kvinnene som MÅ legge om dekk (og snakke om det) for å føle meg som ei skikkelig grepa dame hehe:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.