Gå til innhold

Barnehage i Oslo

Gjest søker pasning til toårig gutt

Anbefalte innlegg

Vi skal bo i Oslo fra september til desember i år og har søkt barnehageplass for perioden nå nylig. Det ble først bestemt vi skull dit og arbeide i slutten av mai, så vi nådde ikke å søke innen fristen 1.mars.

Hvis man ikke får tilbudt barnehageplass, hvilke muligheter fins så for pasning av en toåring utover privat dagmamma?

Jeg ønsker ikke å betale for professionelt svar, så hvis noen vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finnes det andre alternativer enn barnehage og dagmamma? Jeg tror dessuten det vil være vanskelig å få barnehageplass for bare 4 mnd, med mindre barnehagen ikke har barn til å dekke alle plassene fra før, de fleste vil jo helst barn som skal gå der en stund slik at de får kontinuitet i barnegruppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Takk for svar. Det er nesten litt deprimerende at en ikke er garantert pasning selv om en bare er i Norge for noen måneder. Her i Danmark er det rett og slett plassgaranti. Hvis kommunen ikke kan tilby barnehageplass får man dagmammatilbud. Hva gjør folk i Norge hvis de ikke får tilbudt barnehageplass da? Jeg kikket på dagmammaer i Oslo, men de skal jo ha 300 kroner i timen og det har vi hvertfall ikke råd til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...