Gå til innhold

Burde psykologen ha tatt kontakt? NHD

Anbefalte innlegg

Det er nå en stund siden jeg sluttet hos psykologen min, fordi ting ble litt for vanskelig å prate om.

Har ikke sluttet direkte, men bare uteble... desverre.... Jeg har fått diagnosen Borderline, og nå begynner ting virkelig å spisse seg til!

Har liten lyst til å fortsette på skolen, har kjærlighetssorg, økonomiproblemer til langt oppover ørene og ser svært lite lyst på livet for tiden...

Har det også desverre slik at jeg skader meg, ikke mye, men nok. dette er noe jeg gjør uten å være fullstendig klar over det, og kommer til meg selv som ut av en trance etter at både armer og lår er fulle med sår!

dette skjer når jeg blir fortvilet og har det så vondt inn i meg at det rett og slett blir for mye!

Er bare så skuffet over psykologen min at han ikke har tilbudt meg å komme igjen!

Kan han virkelig gjøre slik?

Vet at det er min egen feil, at jeg ikke møtte opp og slikt.... men man er ikke alltid like beregnelig heller da.

Har nå begynnt å gå til Soneterapi og lurer på om det kan hjelpe meg, for noe må jeg gjøre snart, og alternativet er ikke innleggelse, det har jeg hvert 2 ganger før,

og har liten lyst til å sitte på er røykerom 12 timer for dag og ha samtale med psykolog 1 time i uken. (Hva hjelper det liksom?)

Har du noen gode råd å gi meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38222-burde-psykologen-ha-tatt-kontakt-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er slik jeg har forstått det relativt vanlig at psykologer ikke tar kontakt med uteblitte pasienter, det er pasienten selv som har ansvar for eget liv og det å møte opp i behandlingen, derfor er det også primært DITT ansvar å nå ringe psykologen og si du gjerne vil ha time igjen! :)

Lykke til!

http://home.no.net/feline/

Det er slik jeg har forstått det relativt vanlig at psykologer ikke tar kontakt med uteblitte pasienter, det er pasienten selv som har ansvar for eget liv og det å møte opp i behandlingen, derfor er det også primært DITT ansvar å nå ringe psykologen og si du gjerne vil ha time igjen! :)

Lykke til!

Når jeg har uteblitt fra samtale har jeg fått ny time i posten. Har også fått telefon når jeg har vært vekke. Men ikke alltid.

En psykolog har ikke tid eller ressurser til å "mase" på alle som ikke møter opp, Men ett brev i posten om ny time burde vel de fleste forvente.

Men hadde jeg vært deg ville jeg bare ringt og bett om en ny time.

Lykke til!

Lykke til!

Er det?

Psykologen min ringer alltid når jeg uteblir. Og dersom jeg ikke tar telefonen (noe som ofte er tilfellet, iallefall når ting står på som verst), får jeg brev i posten om ny time.

Trodde det var vanlig prosedyre, jeg. Man skulle jo tro at psykologer som har pasienter som de VET sliter, er interessert i hva som skjer når personen uteblir. Lenge..

Nils Håvard Dahl, psykiater

Når pasienten uteblir fra timen, er det pasientens ansvar å ta initiativ til ny time.

Mange steder er det slikat dersom ny kontakt ikke er tatt innen too uker, regnes denne behandlingsperioden for avsluttet, og det kreves ny henvisning og dermed også ny tid på ventelisten før en blir tatt inn igjen.

Jeg synes du skal ta en telefon til psykologen i stedet for å sitte hjemme og være skuffet.

Jeg kjenner ingen dokumentasjon på at soneterapi er virksom for psykiske lidelser.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...