Gjest dol er greit, for det er mer seriøst enn mange andre nettforum Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 På et annet nettforum jeg bruker å være på, diskuteres det heftig om menns rettigheter i forhold til uønskede graviditeter. Noen mener mannen har seg selv å takke hvis han ikke bruker kondom. (Han må bare takle at dama sa hun brukte piller osv). Noen mener mannen skal kunne frasi seg ansvaret, også det økonomiske til barnet. En slags "manneabort", liksom. "Alle" vet at det finnes damer som lurer mannen, og sier hun bruker p-piller. Og de fleste (om ikke "alle") mener det er bedritent gjort. Men hva skal egentlig kunne gjøres? Vi har jo kvinne-selvbestemt abort her i landet. Og vil ikke kvinnen ta abort, ja, da blir hun mor og han far i løpet av relativt kort tid. Forslag til løsning? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 ''diskuteres det heftig om menns rettigheter i forhold til uønskede graviditeter.'' Hvordan blir en mann uønsket gravid? For en problemstilling! :knegg: 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dol er kanskje ikke greit? Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 ''diskuteres det heftig om menns rettigheter i forhold til uønskede graviditeter.'' Hvordan blir en mann uønsket gravid? For en problemstilling! :knegg: Så mye for seriøsitet, liksom. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Så mye for seriøsitet, liksom. Hele "problemstillingen" er jo til de grader idiotisk. Selvsagt skal folk ha råderett over egen kropp, og ingen skal verken forhindres eller tvinges til abort. Å bli foreldre er faktisk en velkjent bivirkning av sex mellom menn og kvinner, og burde virkelig ikke komme som en overraskelse for noen. At mannen skal kunne "frasi deg ansvaret" for å betale for egne barn er idioti. Hvem er det da som skal ta ansvaret for det? Skattebetaleren? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Det finnes egentlig ingen løsning på dette problemet.... Har man sex _kan_ det bli barn av det, selv ved bruk av prevensjon. Det er en sjanse man tar... Barnet er en uskyldig tredjepart i dette her, og begge foreldre er ansvarlige for barnet. Det som kan være en viktig ting er å jobbe med våre holdninger til spørsmål rundt dette. Både kvinner og menn bør tidlig ha reflektert over dette, og de bør også bli klar over hva som oppfattes som "rett og galt". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderen Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Det er så lett å hevde at kvinner kan lure mannen og si at hun gikk på P-pillen. Men mannen vet inderlig godt at ingen prevensjonsmetode er 100% sikker. Det kan bli barn om det brukes p-pille aldri så mye. Så slutt å sutre, menn! Har ikke en kvinne samvittighet til å ta livet av barnet, så betyr ikke det at mannen kan fraskrive seg noe økonomisk ansvar. Det er faktisk snakk om barnets rettighet også, ikke bare mannens. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Det finnes egentlig ingen løsning på dette problemet.... Har man sex _kan_ det bli barn av det, selv ved bruk av prevensjon. Det er en sjanse man tar... Barnet er en uskyldig tredjepart i dette her, og begge foreldre er ansvarlige for barnet. Det som kan være en viktig ting er å jobbe med våre holdninger til spørsmål rundt dette. Både kvinner og menn bør tidlig ha reflektert over dette, og de bør også bli klar over hva som oppfattes som "rett og galt". Hei, Enig i at folk bør tenke over det, men selvbestemt abort er en rettighet, men ingen plikt. Ingen skal tvinges eller "tvinges" (via finansielle pressmidler) til å ta en abort, fordi mannen har ombestemt seg. Jeg er meget for selvbestemt abort, men jeg er like mye mot å at noen skal ta abort mot deres eget ønske. Og da er den eneste løsningen at systemet vi ha i dag opprettholdes. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Hei, Enig i at folk bør tenke over det, men selvbestemt abort er en rettighet, men ingen plikt. Ingen skal tvinges eller "tvinges" (via finansielle pressmidler) til å ta en abort, fordi mannen har ombestemt seg. Jeg er meget for selvbestemt abort, men jeg er like mye mot å at noen skal ta abort mot deres eget ønske. Og da er den eneste løsningen at systemet vi ha i dag opprettholdes. Med vennlig hilsen Når jeg snakket om holdninger, så mente jeg holdninger rundt det å ikke lyve om prevensjon etc. Selvbestemt abort er selvsagt en selvfølge. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Når jeg snakket om holdninger, så mente jeg holdninger rundt det å ikke lyve om prevensjon etc. Selvbestemt abort er selvsagt en selvfølge. ''Når jeg snakket om holdninger, så mente jeg holdninger rundt det å ikke lyve om prevensjon etc.'' Enig, selv om jeg tipper at det er minst like mange menn som forsikrer kvinnen om at han selvsagt skal være en "tilstedeværende far", men altså lyver om det. Så det der går begge veier. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderen Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Når jeg snakket om holdninger, så mente jeg holdninger rundt det å ikke lyve om prevensjon etc. Selvbestemt abort er selvsagt en selvfølge. Jeg tror ikke det er vanlig å lyve om prevensjon. Jeg har aldri hørt noen fortelle at de har gjort det. Derimot er det svært mange som har erfart at prevensjonen har sviktet. Hvem ønsker seg vel en barnefar som blir det mot hns vilje? En ting er uhell, men planlagt? Nei, det tror jeg ikke på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Jeg tror ikke det er vanlig å lyve om prevensjon. Jeg har aldri hørt noen fortelle at de har gjort det. Derimot er det svært mange som har erfart at prevensjonen har sviktet. Hvem ønsker seg vel en barnefar som blir det mot hns vilje? En ting er uhell, men planlagt? Nei, det tror jeg ikke på. Jeg kjenner selv til to tilfeller der kvinner har ønsket å bli mamma, og har løyet om at de har brukt prevensjon..... Den ene ble heldigvis ikke gravid, mens den andre ble det... så jo, det finnes slike kvinner også :/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderen Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Jeg kjenner selv til to tilfeller der kvinner har ønsket å bli mamma, og har løyet om at de har brukt prevensjon..... Den ene ble heldigvis ikke gravid, mens den andre ble det... så jo, det finnes slike kvinner også :/ :-( Trist og uforståelig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 :-( Trist og uforståelig! Man vil alltid finne noen som gjør slikt, akkurat som man finner menn som påstår de "ønsker barn og skal gifte seg"... Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Dette er en ikke-problemstilling. Ingen prevensjonsmetode er 100% sikker, og mannen bør i det minste ta ansvar selv, om han absolutt ikke vil ha barn. Barnet er en helt uskyldig tredjepart, og dets rettigheter er viktigere enn fars (og mors). Hvem mener du evt skulle dekke opp for manglende bidrag? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 :-( Trist og uforståelig! Kjenner ei som var sammen med en mann i ganske kort tid...han gjorde det slutt med henne og hun var lei seg "fordi hun ikke hadde blitt gravid med ham".... Da greide jeg ikke la være å holde fingrene imellom, og sa akkurat hva jeg mente om saken! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Jeg tror ikke det er vanlig å lyve om prevensjon. Jeg har aldri hørt noen fortelle at de har gjort det. Derimot er det svært mange som har erfart at prevensjonen har sviktet. Hvem ønsker seg vel en barnefar som blir det mot hns vilje? En ting er uhell, men planlagt? Nei, det tror jeg ikke på. Jeg kjenner i hvert fall to som har løyet om prevensjon og en som har prøvd å overbevise feil mann om at han var faren. Så det finnes kvinner som gjør det og det er uvanlig kjipt gjort. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 ''Når jeg snakket om holdninger, så mente jeg holdninger rundt det å ikke lyve om prevensjon etc.'' Enig, selv om jeg tipper at det er minst like mange menn som forsikrer kvinnen om at han selvsagt skal være en "tilstedeværende far", men altså lyver om det. Så det der går begge veier. Med vennlig hilsen Det har du antageligvis helt rett i 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Dette er en ikke-problemstilling. Ingen prevensjonsmetode er 100% sikker, og mannen bør i det minste ta ansvar selv, om han absolutt ikke vil ha barn. Barnet er en helt uskyldig tredjepart, og dets rettigheter er viktigere enn fars (og mors). Hvem mener du evt skulle dekke opp for manglende bidrag? Veldig enig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderen Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Jeg kjenner i hvert fall to som har løyet om prevensjon og en som har prøvd å overbevise feil mann om at han var faren. Så det finnes kvinner som gjør det og det er uvanlig kjipt gjort. Jeg kjenner at min tiltro til oppegående kvinner får seg en knekk. Men det er vel nettopp problemet, at de ikke er oppegående. :-p 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Jeg kjenner at min tiltro til oppegående kvinner får seg en knekk. Men det er vel nettopp problemet, at de ikke er oppegående. :-p Jeg tror kanskje det. Den ene gutten var 18 år altså og jenta noen år eldre. Skikkelig kjipt, han var ikke interessert i barn så tidlig. Nå er barnet 9 år og nå får han nesten ikke se det engang siden han ikke var interessert da det var lite. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.