Gå til innhold

Reise med baby

Gjest Snarttrebarnsmammaen

Anbefalte innlegg

Gjest Snarttrebarnsmammaen

Hei. Vi venter vårt 3. barn i slutten av september, og planlegger en reise til Singapore på ca en måned rundt juletider. Der skal vi bo hos i leiligheten til et vennepar. Planen er at vi også, sammen med vennene våre, skal reise og være en uke på Phillipinene, nærmere bestemt Boracay på et fint ferieresort. De andre barna våre er 5 og 7 år og vant til å reise, så det føler jeg meg trygg på vil gå bra. Men er det forsvarlig å ta med en så liten baby på en slik tur? (den vil være ca 3 mnd) Er det fare for sykdommer som f.eks malaria i disse områdene? Er det noen vaksiner vi bør ta eller andre ting vi bør tenke på før vi bestemmer oss for å reise? Jeg satser på at jeg fullammer på dette tidspunktet. Håper du kan hjelpe meg i planleggingen! På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Per H Finne, Professor i barnesykdommer

Det høres ut som en spennende reise og opplevelse og jeg synes det er fint at du tenker gjennom evt. risiko.Du må spørre om du reiser for egen skyld eller barnets. Du kan redusere reiserisikoen ved vaksinasjoner og infeksjonsprofylakse, men du kan ikke kjøpe deg helt fri. Mange barn reiser slik du planlegger og det går som regel godt , og blir en fin opplevelse og minne for foreldrene. Snakk med helsestasjonen som veileder deg om aktuelle vaksiner på steder du vil besøke. De har ovesikt over spes.lokal infeksjonfare (malaria) og vaksinasjonsprogrammer i denne del av verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...