Gjest Snarttrebarnsmammaen Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Hei. Vi venter vårt 3. barn i slutten av september, og planlegger en reise til Singapore på ca en måned rundt juletider. Der skal vi bo hos i leiligheten til et vennepar. Planen er at vi også, sammen med vennene våre, skal reise og være en uke på Phillipinene, nærmere bestemt Boracay på et fint ferieresort. De andre barna våre er 5 og 7 år og vant til å reise, så det føler jeg meg trygg på vil gå bra. Men er det forsvarlig å ta med en så liten baby på en slik tur? (den vil være ca 3 mnd) Er det fare for sykdommer som f.eks malaria i disse områdene? Er det noen vaksiner vi bør ta eller andre ting vi bør tenke på før vi bestemmer oss for å reise? Jeg satser på at jeg fullammer på dette tidspunktet. Håper du kan hjelpe meg i planleggingen! På forhånd takk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Per H Finne, Professor i barnesykdommer Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Det høres ut som en spennende reise og opplevelse og jeg synes det er fint at du tenker gjennom evt. risiko.Du må spørre om du reiser for egen skyld eller barnets. Du kan redusere reiserisikoen ved vaksinasjoner og infeksjonsprofylakse, men du kan ikke kjøpe deg helt fri. Mange barn reiser slik du planlegger og det går som regel godt , og blir en fin opplevelse og minne for foreldrene. Snakk med helsestasjonen som veileder deg om aktuelle vaksiner på steder du vil besøke. De har ovesikt over spes.lokal infeksjonfare (malaria) og vaksinasjonsprogrammer i denne del av verden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.