Gå til innhold

Anbefalinger Mallorca med barn?

Luska

Anbefalte innlegg

Jeg blir veldig takknemlig for hotellanbefalinger på Mallorca. Jeg antar at Alcudia er det beste alternativet når man skal dra med barn? Det er snakk om 10-åringer.

Er det et sjansespill mht. temperaturer å dra i mai?

Vi ønsker å bo nær/på stranden, og i gangavstand til sentrum. Vi ønsker IKKE all inclusive, men vil ha frokost på hotellet. Ikke et altfor flott hotell hvor en må ha pent antrekk til middag etc. Ønsker fint bassengområde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var på dette høsten 2009:

http://no.tripadvisor.com/Hotel_Review-g1222290-d291504-Reviews-Hotel_Alcudia_Pins-Playa_de_Muro_Majorca_Balearic_Islands.html

Var kjempefornøyde! Eneste lille minuset var at det var for langt å gå til fot til sentrum. Men det var kjempefint bassengområde, hotellet lå på stranda, betjeningen var hyggelig, frokosten var fantastisk.

Ungene var da 5, 8 og 10 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Vi har vært på Mallorca i mai, og det fristet ikke til gjentakelse. Kald vind, og flere dager med regn. Vi bodde på et flott hotell,men det ble likevel nesten et mareritt når det regnet flere dager på rad. Hotellet hadde masse aktivitet for barna, men regndagene da alle oppholdt seg innendørs var det kø og folk overalt.

Hotellfrokost droppet vi etter 3. dagen. Det var et stort frokostrom med rikholdig utvalg. Men med så mange barnefamilier samlet var det ikke mye ro å få. Vi valgte heller å handle ferskt brød å nyte frokost på rommet eller på balkongen hvis været var bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://no.tripadvisor.com/Hotel_Review-g1222290-d291504-Reviews-Hotel_Alcudia_Pins-Playa_de_Muro_Majorca_Balearic_Islands.html

Var kjempefornøyde! Eneste lille minuset var at det var for langt å gå til fot til sentrum. Men det var kjempefint bassengområde, hotellet lå på stranda, betjeningen var hyggelig, frokosten var fantastisk.

Hva slags rom/leilighet hadde dere, var det flere soverom?

Vi lurer litt på ferie til neste sommer, men kunne faktisk tenke oss tre soverom, men vet ikke om det finnes et sted som har det.

Vår eldste på 14 skal muligens ha ei venninne med, og de to yngste barna våre tenkte vi skal dele et rom, også et rom til mannen min og meg. Ønsker helst å slippe å re opp i stua, om det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på Mallorca i mai, og det fristet ikke til gjentakelse. Kald vind, og flere dager med regn. Vi bodde på et flott hotell,men det ble likevel nesten et mareritt når det regnet flere dager på rad. Hotellet hadde masse aktivitet for barna, men regndagene da alle oppholdt seg innendørs var det kø og folk overalt.

Hotellfrokost droppet vi etter 3. dagen. Det var et stort frokostrom med rikholdig utvalg. Men med så mange barnefamilier samlet var det ikke mye ro å få. Vi valgte heller å handle ferskt brød å nyte frokost på rommet eller på balkongen hvis været var bra.

Tusen takk for tips! Dropper kanskje mai...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for tips! Dropper kanskje mai...

Det er umulig å vite - det er jo en øy, og været kan skifte fort så tidlig i sesongen.

Jeg har vært på Alcudia to ganger i påsken, altså tidlig i april. Den ene gangen var det knallvær hele tiden, den andre var det litt av hvert - og stor forskjell fra dag til dag, akkurat som det kan være hjemme i Norge om sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alcudia er ypperlig for små barn. Men det er veldig langgrunt så om de minste er 10 år så hadde jeg likegodt valgt andre reisemål. Vi bodde ved siden av det store Vinghotellet, men spiste frokost på det. Vi dro gjennom Ving. Vårt hotell med leiligheter het princesa. Det er bilde av det her. Det var deilig at det lå rett på stranden.

I mai hadde jeg valgt Kypros som er lengst sør men du får sjekke temperaturtabellen. Vi var på Kreta første uken i Juni en gang, det var veldig fint. Men jeg følte at jeg ikke ville reist tidligere, at det kunne bli for kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alcudia er ypperlig for små barn. Men det er veldig langgrunt så om de minste er 10 år så hadde jeg likegodt valgt andre reisemål. Vi bodde ved siden av det store Vinghotellet, men spiste frokost på det. Vi dro gjennom Ving. Vårt hotell med leiligheter het princesa. Det er bilde av det her. Det var deilig at det lå rett på stranden.

I mai hadde jeg valgt Kypros som er lengst sør men du får sjekke temperaturtabellen. Vi var på Kreta første uken i Juni en gang, det var veldig fint. Men jeg følte at jeg ikke ville reist tidligere, at det kunne bli for kaldt.

http://nigellashus.blogspot.no/2009/09/mallorca-nok-en-gang.html

Glemte linken til bildet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags rom/leilighet hadde dere, var det flere soverom?

Vi lurer litt på ferie til neste sommer, men kunne faktisk tenke oss tre soverom, men vet ikke om det finnes et sted som har det.

Vår eldste på 14 skal muligens ha ei venninne med, og de to yngste barna våre tenkte vi skal dele et rom, også et rom til mannen min og meg. Ønsker helst å slippe å re opp i stua, om det er mulig.

Vi hadde to soverom. Ett barn lå i stua. Vi syntes det fungerte helt greit - men det er jo litt opp til hver enkelt familie. Vi hadde en grei leilighet med en liten kjøkkenkrok i et leilighetskompleks. Vi hadde delvis sjøutsikt, og det var verd pengene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde to soverom. Ett barn lå i stua. Vi syntes det fungerte helt greit - men det er jo litt opp til hver enkelt familie. Vi hadde en grei leilighet med en liten kjøkkenkrok i et leilighetskompleks. Vi hadde delvis sjøutsikt, og det var verd pengene :-)

Ja, sjøutsikt er jo kjempeflott da! Har funnet et hotell med tre soverom. Så får vi se hva det blir til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...