Gjest søskenkjærlighet til besvær? Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Vi har to jenter på 10 og 11 år. De er gode venner selv om de er forskjellige. Disse dagene i slutten av sommerferien er vi foreldre på jobb så jentene er hjemme (vi jobber på skift så de er ikke alene). Men vi får jo ikke akkurat reist så mye rundt. Jentene er så dårlige til å ta kontakt med andre! De har ikke så veldig mange venner som er hjemme da. Bestevenninnene er bortreist. Men de burde jo ha tatt kontakt med noen andre! Men nei da - de vil bare leke sammen de to! Spesielt hun minste har ikke så veldig mange venninner så jeg skulle ønske hun prøvde litt mer å finne noen. Vi bor i typisk byggefeltområde så det er ikke langt til mange i klassen. Men ikke rett rundt hushjørnet. I dag er 11 åringen med ei venninne (med mild tvang) men da det dumt for 10 åringen igjen som bare er hjemme med pappa... Hun tar sjelden kontakt med noen av seg selv og har som sagt ikke så mange. Jeg bør vel kanskje være glad for at de leker så godt sammen... eller? Tenker bare at all den tiden de er med hverandre så går de glipp av å danne vennskap med andre - som de trenger begge to og spesielt hun minste. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Jeg synes ikke du skal gjøre det til noe problem hvis dette er et feriefenomen. Hvis det gjelder det store flertall av ettermiddager og helger mens de går på skolen også, er jeg litt mer enig med deg. Mest fordi det antakelig ikke vil vare evig, og da kan det fort bli litt leit for den som er sist ute med å få større kontaktflate. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Ikke noe å bry seg om nå i ferien. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.