Gå til innhold

Følge første skoledag i 2.klasse?

UlrikkeE

Anbefalte innlegg

Jeg jobber seint den dagen skolen starter igjen her. Snuppa begynner i 2.klasse. De skal møte i "amfiet" ute og ropes opp der og gå inn til klasserommet.

Er det helt "ut" om jeg blir med henne? Det er vel ikke SÅ uvanlig å ha med seg mamma eller pappa allerede i 2.klasse? Regner med at hun bare går fra SFO eller hjemmefra neste år, når hun starter i 3., men i år har jeg altså både mulighet og lyst til å følge.

Har ikke spurt ungen hva hun synes, men føler meg rimelig overbevist om at hun overhodet ikke har noe imot det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Greit både å følge og å ikke bli med første dag i andre klasse.

Spør henne hva hun vil! Antagelser er bare styr og rot.

God skolestart!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Spør barnet. Vil hun at du skal følge, så gjør du det.

Jeg har (pga jobb) ikke fulgt noen av mine til skolen annet enn første dag i første klasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva mener du med å følge til skolen, da? Om du mener å gå sammen med, så er det nok ikke noe i veien for det. Om du mener å bli med inn i klasserommet osv - så er ikke det vanlig på vår skole i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med å følge til skolen, da? Om du mener å gå sammen med, så er det nok ikke noe i veien for det. Om du mener å bli med inn i klasserommet osv - så er ikke det vanlig på vår skole i alle fall.

Neida, tenkte på ingen måte inn i klasserommet.... Mer sånn å stå der sammen med henne ved amfiet mens 2.-4. trinn ropes opp.... Istedenfor å kjøre henne og la henne gå dit selv fra parkeringsplassen, liksom....

Jeg har ikke spurt henne enda, er planleggingsdag her i dag og hun er hos mormor og morfar, men jeg spør henne når hun kommer hjem. Regner med hun bare synes det er fint om jeg er der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, tenkte på ingen måte inn i klasserommet.... Mer sånn å stå der sammen med henne ved amfiet mens 2.-4. trinn ropes opp.... Istedenfor å kjøre henne og la henne gå dit selv fra parkeringsplassen, liksom....

Jeg har ikke spurt henne enda, er planleggingsdag her i dag og hun er hos mormor og morfar, men jeg spør henne når hun kommer hjem. Regner med hun bare synes det er fint om jeg er der....

Du blir nok ikke alene som forelder, nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir nok ikke alene som forelder, nei :)

Hehe, det var jeg på ingen måte! Var mange både 3. og 4.klasse-foreldre der også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det var jeg på ingen måte! Var mange både 3. og 4.klasse-foreldre der også ;)

:)

Jeg tenker å bli med min 2. klassing inn i garderoben og si hadet der. De blir ikke møtt ute først.

Gleder meg til skolestart nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...