iselin Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Har kjøpt Samsung galaxy y til jentene mine, med kontantkort. De bruker den bare til å ringe og sende meldinger med, og bruker den kun på nett når de er tilkoblet trådløst nett hjemme. Likevel blir kontantkortene oppbrukt på et blunk, og når jeg sjekker loggen deres, ser det ut til at pengene forsvinner på databruk pga at telefonen selv kobler seg til nett og oppdaterer div. programmer når de er ute av Wifi-sonen vår! Jeg finner ingen måte å hindre dette på uten å stenge internett-muligheten helt, er det noen kloke hoder der ute som har opplevd det samme og funnet en god løsning? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Det skrur du av inne på innstillinger, men så lenge de ikke bruker den uten trådløst nettverk så forsvinner ikke ringeminuttene altså. Minstemann lærte dette "the hard way" i sommer da han var på sommerleir. Siden har han ikke brukt den til noe datatrafikk utenom hjemme eller andre steder med trådløst nettverk 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevaala Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 På min Samsung Galaxy S2 gjør stenger jeg datatrafikk på følgende måte: Menyknapp (nederst til venstre) Innstillinger -> Trådløst og nettverk -> Mer -> Mobilnettverk Der inne er de to øverste valgene "Bruk pakkedata" og "Dataroaming". Disse skrur jeg av ved å ta vekk checkmerket i boksene. Trådløst nett er da fortsatt på. Nå fant jeg også en oppskrift for Galaxy y. Ser ut til å fungere omtrent på samme måte: 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iselin Skrevet 16. august 2012 Forfatter Del Skrevet 16. august 2012 På min Samsung Galaxy S2 gjør stenger jeg datatrafikk på følgende måte: Menyknapp (nederst til venstre) Innstillinger -> Trådløst og nettverk -> Mer -> Mobilnettverk Der inne er de to øverste valgene "Bruk pakkedata" og "Dataroaming". Disse skrur jeg av ved å ta vekk checkmerket i boksene. Trådløst nett er da fortsatt på. Nå fant jeg også en oppskrift for Galaxy y. Ser ut til å fungere omtrent på samme måte: Takk for tips, håper det funker bra, for her flyr hundrelappene... Kan de ta i mot og sende mms likevel? Fikk beskjed hos telekiosken at disse innstillingene måtte stå på, ellers fikk man ikke brukt mms, men skjønner ikke helt hvorfor det skulle være slik..? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevaala Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Takk for tips, håper det funker bra, for her flyr hundrelappene... Kan de ta i mot og sende mms likevel? Fikk beskjed hos telekiosken at disse innstillingene måtte stå på, ellers fikk man ikke brukt mms, men skjønner ikke helt hvorfor det skulle være slik..? Nei MMS fungerer dessverre ikke når mobil datatrafikk er slått av. http://www.droidnytt.no/guider/hvorfor-datanettverk-vaere-pa-for-a-kunne-sende-og-motta-mms/21410/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Takk for tips, håper det funker bra, for her flyr hundrelappene... Kan de ta i mot og sende mms likevel? Fikk beskjed hos telekiosken at disse innstillingene måtte stå på, ellers fikk man ikke brukt mms, men skjønner ikke helt hvorfor det skulle være slik..? Jeg har en HTC og kan i hvert fall ta imot på den. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Nei MMS fungerer dessverre ikke når mobil datatrafikk er slått av. http://www.droidnytt.no/guider/hvorfor-datanettverk-vaere-pa-for-a-kunne-sende-og-motta-mms/21410/ Hehe, er det derfor jeg bare får mms hjemme, det har jeg aldri tenkt på 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Takk for tips, håper det funker bra, for her flyr hundrelappene... Kan de ta i mot og sende mms likevel? Fikk beskjed hos telekiosken at disse innstillingene måtte stå på, ellers fikk man ikke brukt mms, men skjønner ikke helt hvorfor det skulle være slik..? ''Fikk beskjed hos telekiosken at disse innstillingene måtte stå på, ellers fikk man ikke brukt mms, men skjønner ikke helt hvorfor det skulle være slik..?'' Jeg må aktivere (og deretter deaktivere) noe hver gang jeg skal sende eller motta en mms, upraktisk, men om jeg ikke gjør det så triller kronene ut. Har ikke Samsung, men en annen smart-telefon. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.