Gå til innhold

Amming om natten


Gjest Karinamor

Anbefalte innlegg

Gjest Karinamor

Min herlige sønn på snart 8 mnd legger seg kl 20 om kvelden og sovner lett inn.

Så er han litt urolig etter 5-6 timer og får da smokken på plass igjen.

Men så alt fra 03 til 05 er han bra våken, og vil ikke sovne inn uten morsmelk (kosen?)

Jeg har prøvd med lunket vann på flaske, men da blir han illsint.

Jeg har ikke noe imot å amme han 1 gang om natten. Men føler at mange rundt meg "mener" noe for meg!

Vil sønnen min vokse nattmåltidet av seg?

Stemmer det at morsmelk er usunt for tenna hans?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære Karinamor. Når du ikke syns det er noe problem så fortsett slik det passer for deg. Behøver du å diskutere det med andre? Noen ønsker å ha barnet inn i en rytme og andre vil la det styre det mer selv. Dette må være opp til den enkelte familiesituasjon og kapasitet. Mange vokser av seg nattmaten og andre må ha mer grenser. Ammingen er som kjennt ikke bare mat, men representerer kos og trygghet. Studier viser som tidligeere nevnt her i forumet at vanlig nattammin g ikke er skadelig for tennene. Dette innebærer amming noen ganger om natten, ikke å ligge med brystet i munnen hele natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...