Gå til innhold

Frekkhetens grenser - romfolket


Gjest Dabasava

Anbefalte innlegg

Du klarte altså ikke å innrømme at svenskepolitiets tenkte fengsling av meg ikke i det hele tatt var likeverdig med at folk mistenker romfolk for tilgrising på bakgrunn av tidligere oppførsel? Selv om du påsto at det ville vært "nøyaktig det samme"? Underlig... Eller kanskje ikke.

Da tror jeg du misforstår.

Det er helt ekvivalent i at folk blir behandlet for HVEM de er, og ikke HVA de har gjort. Hvilket var mitt poeng i begge tilfellene.

Og i begge tilfellene har det reelle konsekvenser for dem det gjelder; dog større konsekvenser for romfolk som ikke får jobb (pga diskriminering) enn om noen måtte tilbringe en natt i fengsel.

med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 472
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    150

  • Mrs D

    43

  • mrxx

    29

  • Goliath

    29

Mest aktive i denne tråden

''Og det er "tilfeldig"? – DOLine''

Like "tilfeldig" som at det tidligere var jødene, de homofile, osv. som var utvalgt for slikt.

Jødene drev ikke med raning, stjelig, tilgrising og offentlig driting.

Det er utelukkende sigøynerkulturen og resultat av denne som har skyld her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

christensen1365381166

''¨Hvis nordmenn ble nektet innreise til Strømstad på Skjærtorsdag er det fullt forståelig. – christensen''

Nei, det ville vært ulovlig.

''Nei, det ville vært ulovlig.''

Jeg har ikke tatt stilling til om det er ulovlig eller ikke. Jeg skrev bare at det er fullt forståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg du misforstår.

Det er helt ekvivalent i at folk blir behandlet for HVEM de er, og ikke HVA de har gjort. Hvilket var mitt poeng i begge tilfellene.

Og i begge tilfellene har det reelle konsekvenser for dem det gjelder; dog større konsekvenser for romfolk som ikke får jobb (pga diskriminering) enn om noen måtte tilbringe en natt i fengsel.

med vennlig hilsen

''Det er helt ekvivalent i at folk blir behandlet for HVEM de er, og ikke HVA de har gjort. Hvilket var mitt poeng i begge tilfellene.''

Ahhh, så eksempelet kunne like gjerne vært at jeg ble skutt og drept for å være nordmann og romfolket blir sett litt surt på av den jevne nordmann - det ville vært like ekvivalent? Sånn å forstå.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nei, det ville vært ulovlig.''

Jeg har ikke tatt stilling til om det er ulovlig eller ikke. Jeg skrev bare at det er fullt forståelig.

Nei, det ville ikke vært forståelig hvis en rettsstat gjorde slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Sant nok. Men blir man da "avslørt" så fremstår man jo litt ... latterlig?''

Ja, og det får jo alle med seg, bortsett fra den det gjelder.

Jepp. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jødene drev ikke med raning, stjelig, tilgrising og offentlig driting.

Det er utelukkende sigøynerkulturen og resultat av denne som har skyld her.

Jødene ble anklaget for lignende ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er helt ekvivalent i at folk blir behandlet for HVEM de er, og ikke HVA de har gjort. Hvilket var mitt poeng i begge tilfellene.''

Ahhh, så eksempelet kunne like gjerne vært at jeg ble skutt og drept for å være nordmann og romfolket blir sett litt surt på av den jevne nordmann - det ville vært like ekvivalent? Sånn å forstå.... :P

Jepp, men da er forskjellene åpenbart større! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Jødene ble anklaget for lignende ting.

Og du ser ikke forskjell på løgner om jøder og fakta om sigøynere?

Ser du i det hele tatt forskjell på det om noen som helt ting i denne verden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det kan vel hende at det er en grunn til nettopp dette... – Scarlet O'Hara''

Ja, samme grunn som diskriminering/trakassering av kvinner, jøder og funksjonshemmede.

Fordommer.

Kvinner, jøder og funksjonshemmede oppfører seg ikke så bedritent som romfolket så ofte gjør Sør.

Du må nok lete etter andre årsaker.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og kanskje de selv har en god del av skylden for at det er slik.... – Goliath''

Like idiotisk som å påstå at jødene selv har "en god del av skylden for at det er slik" under 2. VK.

Det idiotiske er dine sammenlikninger.

Jødene oppførte seg ikke slik romfolket gjør - og det er deres bedritne og kriminelle oppførsel som gjør at folks aversjon mot dem er som den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vedkommende hatt argumenter så ville personfokus-delen vært unødvendig.

Hadde du hatt reelle argumenter i stedet for din evindelige misjonering, trakassering og dårlige forsøk på å drite ut dine meningsmotstandere til stadighet, så ville personfokusering vært unødvendig.

Men du oppfører deg på mange måter som romfolket - og med det samme resultatet. Folk for aversjon mot deg - med rette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen ødelegger du tråden med irrelevant preik om Sør, i stedet for å skrive om sak.

Igjen bekrefter du har du ikke har noen gode argumenter og må nok en gang ty til ralling om "sør" og "sak".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Nei, det ville vært ulovlig.''

Jeg har ikke tatt stilling til om det er ulovlig eller ikke. Jeg skrev bare at det er fullt forståelig.

Og jeg er helt enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det ville ikke vært forståelig hvis en rettsstat gjorde slikt.

Kanskje ikke for deg, men for de aller fleste nordmenn ville det vært helt forståelig.

Det er også derfor vi reagerer som vi gjør overfor romfolket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen ødelegger du tråden med irrelevant preik om Sør, i stedet for å skrive om sak.

Igjen bekrefter du har du ikke har noen gode argumenter og må nok en gang ty til ralling om "sør" og "sak".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen ødelegger du tråden med irrelevant preik om Sør, i stedet for å skrive om sak.

Igjen bekrefter du har du ikke har noen gode argumenter og må nok en gang ty til ralling om "sør" og "sak".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scarlet O'Hara

Det idiotiske er dine sammenlikninger.

Jødene oppførte seg ikke slik romfolket gjør - og det er deres bedritne og kriminelle oppførsel som gjør at folks aversjon mot dem er som den er.

Amen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scarlet O'Hara

''Hva vi tenker om romfolk har ingen (fysisk) innvirkning på dem, ''

Selvsagt har det det.

De får ikke jobb, de blir diskriminert, de blir trakassert. Som gruppe.

På grunn av HVEM de er, og ikke på grunn av HVA de (som individer) har gjort.

Du kan ikke plukke ut en delsetning i det innlegget og kommentere bare det... da henger ikke argumentet sammen - men det er for mye forlangt at du skal klare å skjønne dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scarlet O'Hara

Men i motsetning til Oslo-borgere så er det her snakk om Europas mest diskriminerte og trakasserte mennesker.

Det spiller ingen rolle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...