Gå til innhold

Frekkhetens grenser - romfolket


Gjest Dabasava

Anbefalte innlegg

christensen1365381166

Hei,

Jeg mener selvsagt at man skal ha forventninger til hvordan folk skal oppføre seg.

Hvis du reiser til Strømstad på Skjærtorsdag og folk tenker at du er der for å drikke, så er det feil, men det har få konsekvenser for deg.

Hvis Politiet i Strømstad derimot kaster deg i fengsel (selv om du er helt edru) fordi du er nordmann, og nordmenn drikker - så er det selvsagt hårreisende.

Og det er jo akkurat det som skjer her - romfolket som brøt seg inn på denne nedlagte skolen blir konfrontert med at andre romfolk som brøt seg inn på en annen skole tilgriset den.

Vi behandler nordmenn som individer. Vi tror ikke folk i Oslo er terrorister bare fordi ABB er født der. Vi må gi det samme privilegiet til romfolket.

Romfolket kommer ikke ut av den 800 år gamle onde sirkelen alene. Det må hjelp fra storsamfunnet - slik som i Spania. Det funket.

Med vennlig hilsen

''Hvis Politiet i Strømstad derimot kaster deg i fengsel (selv om du er helt edru) fordi du er nordmann, og nordmenn drikker - så er det selvsagt hårreisende.''

Hvis nordmenn ble nektet innreise til Strømstad på Skjærtorsdag er det fullt forståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 472
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    150

  • Mrs D

    43

  • mrxx

    29

  • Goliath

    29

Mest aktive i denne tråden

Når 67 av 68 er kriminelle så blir det dessverre slik.

''Når 67 av 68 er kriminelle så blir det dessverre slik. – christensen''

For det første var det 68 ut av 69 av en helt annen gruppe.

For det andre:

''Hovedtyngden av de 68 som hadde begått kriminelle handlinger, dreide seg om brudd på straffelovens paragraf 350 ordensforstyrrelse. Her ved såkalt «aggressiv tigging». I tillegg var det urinering på offentlig sted, ansamlinger, nasking og i tillegg noen grove tyverier. Sistnevnte, naturlig nok, i langt mindre utbredelse''

Med andre ord, dette er ordensforstyrrelser, som trolig svært mange av norske hjemløse også har gjort seg skyldige i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''romfolket som brøt seg inn på denne nedlagte skolen''

De brøt loven, og skal behandles deretter.

Jepp - politiet anså det som så lite alvorlg at de lot dem gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvis Politiet i Strømstad derimot kaster deg i fengsel (selv om du er helt edru) fordi du er nordmann, og nordmenn drikker - så er det selvsagt hårreisende.''

Hvis nordmenn ble nektet innreise til Strømstad på Skjærtorsdag er det fullt forståelig.

''¨Hvis nordmenn ble nektet innreise til Strømstad på Skjærtorsdag er det fullt forståelig. – christensen''

Nei, det ville vært ulovlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Igjen ødelegger du tråden med irrelevant preik om Sør, i stedet for å skrive om sak.''

Hvor mange tusen ganger har du skrevet akkurat dette? Det demrer ikke engang for deg, at du er like dan....

På tide du tar en laaang pause, Sør, for de fleste her er dritlei din evindelige kverrulering, hvor du _alltid_ har rett!

Ikke gidd å svare meg. Jeg har sagt mitt.

Igjen ødelegger du tråden med irrelevant preik om Sør, i stedet for å skrive om sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

''Når 67 av 68 er kriminelle så blir det dessverre slik. – christensen''

For det første var det 68 ut av 69 av en helt annen gruppe.

For det andre:

''Hovedtyngden av de 68 som hadde begått kriminelle handlinger, dreide seg om brudd på straffelovens paragraf 350 ordensforstyrrelse. Her ved såkalt «aggressiv tigging». I tillegg var det urinering på offentlig sted, ansamlinger, nasking og i tillegg noen grove tyverier. Sistnevnte, naturlig nok, i langt mindre utbredelse''

Med andre ord, dette er ordensforstyrrelser, som trolig svært mange av norske hjemløse også har gjort seg skyldige i.

Når ble grove tyverier "ordensforstyrrelse" sa du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''romfolket som brøt seg inn på denne nedlagte skolen blir konfrontert med at andre romfolk som brøt seg inn på en annen skole tilgriset den. ''

Hva vi tenker om romfolk har ingen (fysisk) innvirkning på dem, om svensker i Strømstad ser på meg som en tullete, full nordmann på skjærtorsdag har ingen (fysisk) innvirkning på meg.

Politiets handling blir derimot noe helt annet - for ja, hvis de arresterer meg i Strømstad så er det et overgrep. Men de romfolkene som brøt seg inn på skolen utførte et faktisk lovbrudd - dette skal de ta konsekvensen av. Om "vi andre" som "bare" tenker, dømmer dem ut fra hva andre romfolk gjorde på en annen skole har ingenting å si...(sånn rent bortsett fra det etiske)...

''Hva vi tenker om romfolk har ingen (fysisk) innvirkning på dem, ''

Selvsagt har det det.

De får ikke jobb, de blir diskriminert, de blir trakassert. Som gruppe.

På grunn av HVEM de er, og ikke på grunn av HVA de (som individer) har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og det har noe med antallet å gjøre også da, hvis f.eks. hver fjerde osloborger utførte terrorhandlinger, så hadde vi nok vært litt skeptiske til osloborgere generelt...

For det er ikke snakk om ETT individ av romfolket her, det kommer stadig historier om hvordan de tar seg til rette og griser og roter rundt seg (og nabolagene).

Men i motsetning til Oslo-borgere så er det her snakk om Europas mest diskriminerte og trakasserte mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

''¨Hvis nordmenn ble nektet innreise til Strømstad på Skjærtorsdag er det fullt forståelig. – christensen''

Nei, det ville vært ulovlig.

''Nei, det ville vært ulovlig.''

Pisspreik. Politietkan stenge av et hvilket som helst område når som helst for hvem som helst hvis det ansees nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som skjer, nettopp fordi de blir fordømt for tilgrisingen de ikke har gjort pga. HVEM de er, og ikke HVA de gjør.

Det er mot grunnleggende prinsipper for en rettsstat.

Med vennlig hilsen

''Det er det som skjer, nettopp fordi de blir fordømt for tilgrisingen de ikke har gjort pga. HVEM de er, og ikke HVA de gjør.''

Ja, og det tilsvarer at svensker ville skult stygt på meg langfredag - ikke at politiet ville kastet meg i fengsel, vel?

Jeg _vet_ jo at det er nytteløst å diskutere med deg, du innrømmer aldri feil og glipper - og går langt nedi den ene grøften. Likevel kan jeg ikke dy meg for å svare av og til. Det kan hende jeg ikke orker svare videre - i så fall er det altså ikke nødvendigvis fordi jeg innser at jeg tar feil eller ikke har argumenter at det blir tyst fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Men i motsetning til Oslo-borgere så er det her snakk om Europas mest diskriminerte og trakasserte mennesker.

''så er det her snakk om Europas mest diskriminerte og trakasserte mennesker.''

Nei, de er i særklasse den mest diskriminerede og trakasserende folkegruppe i Europa, når det gjelder den lidelse de påfører andre både øst og vest i Europa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Igjen ødelegger du tråden med irrelevant preik om Sør, i stedet for å skrive om sak.''

Hvor mange tusen ganger har du skrevet akkurat dette? Det demrer ikke engang for deg, at du er like dan....

På tide du tar en laaang pause, Sør, for de fleste her er dritlei din evindelige kverrulering, hvor du _alltid_ har rett!

Ikke gidd å svare meg. Jeg har sagt mitt.

''Hvor mange tusen ganger har du skrevet akkurat dette? Det demrer ikke engang for deg, at du er like dan....

På tide du tar en laaang pause, Sør, for de fleste her er dritlei din evindelige kverrulering, hvor du _alltid_ har rett!''

Det værste er at mannen må være stokk dum siden han ikke forstår at han ødelegger for "saken" ved å holde på slik han gjør. Selv folk som i utgangspunktet er enige med han klarer han å få mot seg. Godt jobba!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i motsetning til Oslo-borgere så er det her snakk om Europas mest diskriminerte og trakasserte mennesker.

''Europas mest diskriminerte og trakasserte mennesker.''

Og det er "tilfeldig"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Det er det som skjer, nettopp fordi de blir fordømt for tilgrisingen de ikke har gjort pga. HVEM de er, og ikke HVA de gjør.''

Ja, og det tilsvarer at svensker ville skult stygt på meg langfredag - ikke at politiet ville kastet meg i fengsel, vel?

Jeg _vet_ jo at det er nytteløst å diskutere med deg, du innrømmer aldri feil og glipper - og går langt nedi den ene grøften. Likevel kan jeg ikke dy meg for å svare av og til. Det kan hende jeg ikke orker svare videre - i så fall er det altså ikke nødvendigvis fordi jeg innser at jeg tar feil eller ikke har argumenter at det blir tyst fra meg.

Hei,

Det ekvivalente ville være at ingen nordmenn fikk jobb i Sverige, fordi de var nordmenn. Og det eneste stedet vi hadde å reise var til en rønne i Romania.

Måten romfolket trakasseres på er svært lik det som skjedde med jødene rundt 1930. De blir anklaget, behandlet som en gruppe (ikke som individer), og de blir demonisert til det ugjenkjennelige.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Europas mest diskriminerte og trakasserte mennesker.''

Og det er "tilfeldig"?

''Og det er "tilfeldig"? – DOLine''

Like "tilfeldig" som at det tidligere var jødene, de homofile, osv. som var utvalgt for slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Hei,

Det ekvivalente ville være at ingen nordmenn fikk jobb i Sverige, fordi de var nordmenn. Og det eneste stedet vi hadde å reise var til en rønne i Romania.

Måten romfolket trakasseres på er svært lik det som skjedde med jødene rundt 1930. De blir anklaget, behandlet som en gruppe (ikke som individer), og de blir demonisert til det ugjenkjennelige.

Med vennlig hilsen

''Måten romfolket trakasseres på er svært lik det som skjedde med jødene rundt 1930.''

Finnes absolutt ingen som helst likhet. Null.

Jødene løp ikke rundt og dreit, griset til, ranet og stjal.

Slutt og smusskast jøldene, selv om du er antisemitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

''Og det er "tilfeldig"? – DOLine''

Like "tilfeldig" som at det tidligere var jødene, de homofile, osv. som var utvalgt for slikt.

Igjen er du ute å drittkaster homofile og jøder. Hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Måten romfolket trakasseres på er svært lik det som skjedde med jødene rundt 1930.''

Finnes absolutt ingen som helst likhet. Null.

Jødene løp ikke rundt og dreit, griset til, ranet og stjal.

Slutt og smusskast jøldene, selv om du er antisemitt.

Det gjør ikke de fleste romfolk heller.

Jødene ble dog anklaget for akkurat det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Det ekvivalente ville være at ingen nordmenn fikk jobb i Sverige, fordi de var nordmenn. Og det eneste stedet vi hadde å reise var til en rønne i Romania.

Måten romfolket trakasseres på er svært lik det som skjedde med jødene rundt 1930. De blir anklaget, behandlet som en gruppe (ikke som individer), og de blir demonisert til det ugjenkjennelige.

Med vennlig hilsen

Du klarte altså ikke å innrømme at svenskepolitiets tenkte fengsling av meg ikke i det hele tatt var likeverdig med at folk mistenker romfolk for tilgrising på bakgrunn av tidligere oppførsel? Selv om du påsto at det ville vært "nøyaktig det samme"? Underlig... Eller kanskje ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Det gjør ikke de fleste romfolk heller.

Jødene ble dog anklaget for akkurat det samme.

Skal man si takk for svaret? LOL

''Det gjør ikke de fleste romfolk heller.''

Jo det gjør de! nærmere bestemt 67 av 68 tilfeldig utvalgte er kjetringer.

Bland romfolket er det egne etternavn som rett og slett betyr TYV. Det finnes ikke skamfullt. Tvert i mot så gir det respekt og anseeslse innad i kulturen.

Slik har det aldri vært hos jødene, så kutt ut og drittkast dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...