Gå til innhold

Frekkhetens grenser - romfolket


Gjest Dabasava

Anbefalte innlegg

Enda mer personpreik fra deg.

Men vi andre leser hva hun skriver, og hvordan hun gang på gang setter deg fast - og at dine svada svar bare bekrefter hvor veldig rett hun har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 472
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    150

  • Mrs D

    43

  • mrxx

    29

  • Goliath

    29

Mest aktive i denne tråden

Enda mer obsessivt personpreik fra deg.

Det er nok bare en som er obsessiv her Sør - og du ser han godt ved å ta en titt i speilet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda mer Sør-preik.

Du er klar over at slike svar også er personpreik Sør - og på grensen til personangrep, spesielt hvis det hele tiden gjentas når man mangler argumenter?

Speilet Sør - speilet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en Absolutt Sannhet, lett beviselig, at din holdning til liv og lære er noe rivende galt med. At du ikke holder deg for god til å selv bruke teknikker og diskusjonsformer du slår hardt ned på hos andre. Om man følger tidsstempelet i de to trådene fra i går og i dag, så er det ikke vanskelig å se at mitt første innlegg der jeg pekte på dette overfor deg kom etter at du hadde kommet med utidige karakteristikker til Nickløsheletida (?).

Det er greit at du fossror, men det er neppe bare jeg som legger merke til at de innleggene der du blir virkelig satt på plass, der slutter du å svare mens du svarer på ubetydeligheter som kunne vært lagt døde for lengst. Der man VIRKELIG taler Roma midt imot og vrir på latterlighetene dine så de slår tilbake på deg selv.

Det er flaut som du holder på, du som oppfordrer folk til å gjøre usiviliserte ting som å skrive på doveggen sin. I tillegg maser du om hvordan romfolket ble behandlet under krigen SAMTIDIG som du påpeker at ett individ ikke er ansvarlig for det et annet individ har gjort. Og det kaller du slående argumenter, hva? Jeg kaller det å slå ihjel seg selv og egen argumentasjon.

''I tillegg maser du om hvordan romfolket ble behandlet under krigen SAMTIDIG som du påpeker at ett individ ikke er ansvarlig for det et annet individ har gjort. Og det kaller du slående argumenter, hva? Jeg kaller det å slå ihjel seg selv og egen argumentasjon.

''

Applaus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men her skriver man at "andre romfolk tilgriset et annet bygg, og derfor er dette bygget også tilgriset" (selv om det ikke var det).

De blir altså "dømt" kun basert på folkegruppe. Og det er galt enten det er snakk om nordmenn, svensker, romfolk eller chilenere.

Men det er jo sant at andre romfolk tilgriset ett annet bygg, så hvorfor det er galt å si skjønner jeg ikke, det er jo sant.

Jeg har ikke oppfattet at andre skrev at dette også var tilgriset, men det blir jo ødelagt i og med at det gjøres innbrudd.

Jeg tror du er forutinntatt når noe skrives og så kaster du deg ut i det og gjør saken mange ganger verre enn hva folk egentlig mener og så er det i gang igjen og du kjører deg i grøfta. Dette er også å dømme andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen ødelegger du tråden med irrelevant preik om Sør, i stedet for om sak.

''Igjen ødelegger du tråden med irrelevant preik om Sør, i stedet for om sak.''

Når du kommer med dette svaret vet vi alle at du helt har sluppet opp for argumenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest old lady

Men det er jo sant at andre romfolk tilgriset ett annet bygg, så hvorfor det er galt å si skjønner jeg ikke, det er jo sant.

Jeg har ikke oppfattet at andre skrev at dette også var tilgriset, men det blir jo ødelagt i og med at det gjøres innbrudd.

Jeg tror du er forutinntatt når noe skrives og så kaster du deg ut i det og gjør saken mange ganger verre enn hva folk egentlig mener og så er det i gang igjen og du kjører deg i grøfta. Dette er også å dømme andre.

Selvfølgelig er det sant. Det er jo bevist med bilder til og med.

Jeg kjenner ingen kultur hvor det gjøres sånt - inne i det huset en holder til.

Har man ikke toalett, så gjør en fra seg utendørs.

Det gjør dyrene også. Det første en kattemor lærer ungen sin, er å bli "stueren".

Da hjelper det ikke å snakke om kloakken i Bucuresti.

De er IKKE i Bucuresti når de er her på sommerbesøk.

Jeg orker ikke diskuteret med "kasuset", for makan til ordkløveri har jeg aldri sett - i de over 50 år jeg har diskutert med folk.

Ingen i norges land er overrasket over måten det drites ned på. Folk bare nikker, og sier; hm, romfolk ja.

Så kommer "kasuset" med maset om enkeltindivider.

Javel, når mange nok enkeltindivider, fra samme gruppe, gjrø sånt mange ganger, ja da blir det til slutt en "vane".

Eksempel : La oss si at mange nordmenn blir tatt for å drite innendørs, på gulvet, når vi er i Spania.

La oss si dette skjer mange ganger.

Hvor lenge vil det ta for den gjengse spanjol setter stort sett alle nordmenn i samme klasse ?

Det er vanlig å tenke sånn, enter det er rett eller ei.

Jeg har truffet mye folk i mitt liv, men fremferden, og den generelle oppførselen til romfolket, kan jeg ikke sammenligne med noe annet folkeslag jeg har møtt.

Og jeg har virkelig tenkt etter her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn for å pense inn på det som faktisk er situasjonen per 2012:

Romfolket er Europas mest trakasserte og diskriminerte folkegruppe.

Fremdeles i 2012.

''Romfolket er Europas mest trakasserte''

Nei. De er de i særklasse mest takasserENDE folk, når det kommer til den lidelse de påfører folk i andre land i forma av vold, ran og tyverier.

Hold deg til sannheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordommer, på engelsk pre-judice, betyr å dømme individer man ikke kjenner basert på hva ANDRE individer av samme hudfarge, fødested, legning, osv. har gjort.

Når man dømmer et politisk parti, eller dets medlemmer, (enten det er Ap eller Frp) så er det ikke fordommer. Man baserer seg på f. eks. kritikk av partiets politikk, og man kan selvsagt fordømme medlemmene fordi de har begått en handling da de meldte seg inn og støttet denne politikken.

Så nei, det du skriver er simpelthen ikke riktig.

Man kan kritisere et politisk parti (og kritikken kan være korrekt eller ei), men det er ikke snakk om fordommer.

Med vennlig hilsen

Tullprat. Det er selvsagt helt _frivillig_ å reise rundt med et fantefølge hvor nesten samtlige er kriminelle, og hvor det er sosialt akseptert å drite ned annen manns eiendom, og å selge dattra si når hu er 13 år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordommer, på engelsk pre-judice, betyr å dømme individer man ikke kjenner basert på hva ANDRE individer av samme hudfarge, fødested, legning, osv. har gjort.

Når man dømmer et politisk parti, eller dets medlemmer, (enten det er Ap eller Frp) så er det ikke fordommer. Man baserer seg på f. eks. kritikk av partiets politikk, og man kan selvsagt fordømme medlemmene fordi de har begått en handling da de meldte seg inn og støttet denne politikken.

Så nei, det du skriver er simpelthen ikke riktig.

Man kan kritisere et politisk parti (og kritikken kan være korrekt eller ei), men det er ikke snakk om fordommer.

Med vennlig hilsen

''Når man dømmer et politisk parti, eller dets medlemmer, (enten det er Ap eller Frp) så er det ikke fordommer.''

Det er vel det, hvis man støtter seg på statistikker om hvordan disse medlemmene skiller seg ut? Altså ikke det som er skrevet ned i partiprogrammet.

Nå orker ikke jeg å søke opp ting her for å underbygge, men jeg mener da å huske at du har snakket om at FrP'ere er mer kriminelle enn folk med annen partitilhørighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordommer, på engelsk pre-judice, betyr å dømme individer man ikke kjenner basert på hva ANDRE individer av samme hudfarge, fødested, legning, osv. har gjort.

Når man dømmer et politisk parti, eller dets medlemmer, (enten det er Ap eller Frp) så er det ikke fordommer. Man baserer seg på f. eks. kritikk av partiets politikk, og man kan selvsagt fordømme medlemmene fordi de har begått en handling da de meldte seg inn og støttet denne politikken.

Så nei, det du skriver er simpelthen ikke riktig.

Man kan kritisere et politisk parti (og kritikken kan være korrekt eller ei), men det er ikke snakk om fordommer.

Med vennlig hilsen

''og man kan selvsagt fordømme medlemmene fordi de har begått en handling da de meldte seg inn og støttet denne politikken.''

Tullprat ad mass! hvert eneste menenske har ikke noe politisk parti som er skreddersydd rfor seg selv. Det vil uansett være små og store saker man er mer enig med andre partier i. Partivalg handler om seleksjon av hva man synes er viktigst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Du kan tydeligvis ikke henvende deg til folk som er ueninge med deg uten à vaere vulgaer og aggressiv.''

Synes det var en høflig og grei oppfordring om å slutte og dumme deg ut med fjollete spørsmål, men vil du ikke er det lite jeg kan gjøre med det.

Da forklarte mamma og pappa tydeligvis ikke godt nok hva vanlig höflighet gàr ut pà. Eller bruker du kanskje bare DOL til à vaere det du ikke helt kan stà for i ditt virkelige liv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Scarlet O'Hara

Sånn for å pense inn på det som faktisk er situasjonen per 2012:

Romfolket er Europas mest trakasserte og diskriminerte folkegruppe.

Fremdeles i 2012.

''Romfolket er Europas mest trakasserte og diskriminerte folkegruppe.''

Det kan vel hende at det er en grunn til nettopp dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Da forklarte mamma og pappa tydeligvis ikke godt nok hva vanlig höflighet gàr ut pà. Eller bruker du kanskje bare DOL til à vaere det du ikke helt kan stà for i ditt virkelige liv?

''Eller bruker du kanskje bare DOL til à vaere det du ikke helt kan stà for i ditt virkelige liv?''

Se forrige innlegg, så slipper jeg å gjenta meg selv. Dine sporadiske hyllningskvad til huspsykopaten vår, er uten interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

''Og disse er det synd på?''

Dette er ikke tjent på bare tigging, det er stjeling og svindling også. I tillegg skal de bo gratis her, ha oss til å betale for alt og ta gratis mat som blir delt ut av Frelsesarméen.

Javisst. som det står topper de nå for første gang pågripelsestoppen i Oslo, enda de slet sikkerte ei stund i sommer grunnet alle journalistene som svermet rundt leirene deres og forstyrret "yrket" deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn for å pense inn på det som faktisk er situasjonen per 2012:

Romfolket er Europas mest trakasserte og diskriminerte folkegruppe.

Fremdeles i 2012.

''Sånn for å pense inn på det som faktisk er situasjonen per 2012: Romfolket er Europas mest trakasserte og diskriminerte folkegruppe. Fremdeles i 2012'' Hvorfor er det relevant? Mener du det frigjør dem - kollektivt - for individuelt ansvar for egne handlinger? Kan man altså - etter din mening - ta seg inn på annen manns eiendom og/ eller gjøre fra seg på gulvet i annen manns eiendom dersom man har tilhørighet til en gruppe som på gruppenivå er trakasert?Gjelder det alle trakaserte, eller bare de mest trakaserte? Som deg kjenner kjenner jeg mange lovlydige ikke-etniske nordmenn med tildels svært vanskelig bakgrunn, men det har da ikke gjort dem mindre lovlydige enn deg og meg, og faktisk føler de seg stigatisert gjennom egne landsmenns lovbrudd. Jeg fatter ikke at du kan forsvare at disse begår lovbrudd, og spesielt siden heller ikke du har kunnskap om hvorvidt disse det gjelder i dette tilfellet i det hele tatt ER blant de som faktisk har opplevd å bli trakasert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Sånn for å pense inn på det som faktisk er situasjonen per 2012: Romfolket er Europas mest trakasserte og diskriminerte folkegruppe. Fremdeles i 2012'' Hvorfor er det relevant? Mener du det frigjør dem - kollektivt - for individuelt ansvar for egne handlinger? Kan man altså - etter din mening - ta seg inn på annen manns eiendom og/ eller gjøre fra seg på gulvet i annen manns eiendom dersom man har tilhørighet til en gruppe som på gruppenivå er trakasert?Gjelder det alle trakaserte, eller bare de mest trakaserte? Som deg kjenner kjenner jeg mange lovlydige ikke-etniske nordmenn med tildels svært vanskelig bakgrunn, men det har da ikke gjort dem mindre lovlydige enn deg og meg, og faktisk føler de seg stigatisert gjennom egne landsmenns lovbrudd. Jeg fatter ikke at du kan forsvare at disse begår lovbrudd, og spesielt siden heller ikke du har kunnskap om hvorvidt disse det gjelder i dette tilfellet i det hele tatt ER blant de som faktisk har opplevd å bli trakasert.

Applaus. Så dyktig du er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...