Gå til innhold

Frekkhetens grenser - romfolket


Gjest Dabasava

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 472
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    150

  • Mrs D

    43

  • mrxx

    29

  • Goliath

    29

Mest aktive i denne tråden

''I tillegg maser du om hvordan romfolket ble behandlet under krigen SAMTIDIG som du påpeker at ett individ ikke er ansvarlig for det et annet individ har gjort. Og det kaller du slående argumenter, hva? Jeg kaller det å slå ihjel seg selv og egen argumentasjon.

''

Applaus!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt skrevet med gode referanser.

Og når du ser hvordan Sør så svarer på det, så gjør han jo ikke annet enn bekrefter nøyaktig det du beskriver.

På den måten minner han litt om ABB. En mann med en misjon som anser "sin verden" for det eneste rette. Heldigvis har Sør valgt en litt mildere form for handling :-)

''Og når du ser hvordan Sør så svarer på det, så gjør han jo ikke annet enn bekrefter nøyaktig det du beskriver.''

Forunderlig, ikke sant? Det er merkelig at et menneske som virker som han ser på seg selv som rimelig oppegående ikke er i stand til å se dette selv. Oppegående mennesker pleier da være klar over egne svakheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og når du ser hvordan Sør så svarer på det, så gjør han jo ikke annet enn bekrefter nøyaktig det du beskriver.''

Forunderlig, ikke sant? Det er merkelig at et menneske som virker som han ser på seg selv som rimelig oppegående ikke er i stand til å se dette selv. Oppegående mennesker pleier da være klar over egne svakheter?

''Oppegående mennesker pleier da være klar over egne svakheter?''

Man kan være klar over det uten å ville innrømme det (for seg selv eller andre eller begge deler).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Sånn for å pense inn på det som faktisk er situasjonen per 2012: Romfolket er Europas mest trakasserte og diskriminerte folkegruppe. Fremdeles i 2012'' Hvorfor er det relevant? Mener du det frigjør dem - kollektivt - for individuelt ansvar for egne handlinger? Kan man altså - etter din mening - ta seg inn på annen manns eiendom og/ eller gjøre fra seg på gulvet i annen manns eiendom dersom man har tilhørighet til en gruppe som på gruppenivå er trakasert?Gjelder det alle trakaserte, eller bare de mest trakaserte? Som deg kjenner kjenner jeg mange lovlydige ikke-etniske nordmenn med tildels svært vanskelig bakgrunn, men det har da ikke gjort dem mindre lovlydige enn deg og meg, og faktisk føler de seg stigatisert gjennom egne landsmenns lovbrudd. Jeg fatter ikke at du kan forsvare at disse begår lovbrudd, og spesielt siden heller ikke du har kunnskap om hvorvidt disse det gjelder i dette tilfellet i det hele tatt ER blant de som faktisk har opplevd å bli trakasert.

Veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og når du ser hvordan Sør så svarer på det, så gjør han jo ikke annet enn bekrefter nøyaktig det du beskriver.''

Forunderlig, ikke sant? Det er merkelig at et menneske som virker som han ser på seg selv som rimelig oppegående ikke er i stand til å se dette selv. Oppegående mennesker pleier da være klar over egne svakheter?

Selvinnsikt er helt klart en av hans (meget) svake sider.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Oppegående mennesker pleier da være klar over egne svakheter?''

Man kan være klar over det uten å ville innrømme det (for seg selv eller andre eller begge deler).

Sant nok. Men blir man da "avslørt" så fremstår man jo litt ... latterlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Når man dømmer et politisk parti, eller dets medlemmer, (enten det er Ap eller Frp) så er det ikke fordommer.''

Det er vel det, hvis man støtter seg på statistikker om hvordan disse medlemmene skiller seg ut? Altså ikke det som er skrevet ned i partiprogrammet.

Nå orker ikke jeg å søke opp ting her for å underbygge, men jeg mener da å huske at du har snakket om at FrP'ere er mer kriminelle enn folk med annen partitilhørighet?

''

Det er vel det, hvis man støtter seg på statistikker om hvordan disse medlemmene skiller seg ut? Altså ikke det som er skrevet ned i partiprogrammet.

Nå orker ikke jeg å søke opp ting her for å underbygge, men jeg mener da å huske at du har snakket om at FrP'ere er mer kriminelle enn folk med annen partitilhørighet? – Katt-ja''

Jepp, jeg påpekte at det var ironisk når folk fra Frp generaliserer over at "romfolk er kriminelle", når akkurat det samme kan sies om overhyppigheten av kriminelle i Frp. Det er noe med liv og lære.

Men legg merke til en vesentlig forskjell - jeg forfekter ikke at Frpere skal straffes på noen måte. Jeg vil ikke utvise folk FORDI de er i Frp (slik som en god del vil utvise folk fordi de er romfolk).

Enhver person i Frp er uskyldig i kriminalitet inntil det motsatte er bevist. Ingen skal straffes for kriminalitet FORDI de er i Frp.

Derimot så kan man selvsagt fordømme folk fordi de er i Frp, RV eller andre partier.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Sånn for å pense inn på det som faktisk er situasjonen per 2012: Romfolket er Europas mest trakasserte og diskriminerte folkegruppe. Fremdeles i 2012'' Hvorfor er det relevant? Mener du det frigjør dem - kollektivt - for individuelt ansvar for egne handlinger? Kan man altså - etter din mening - ta seg inn på annen manns eiendom og/ eller gjøre fra seg på gulvet i annen manns eiendom dersom man har tilhørighet til en gruppe som på gruppenivå er trakasert?Gjelder det alle trakaserte, eller bare de mest trakaserte? Som deg kjenner kjenner jeg mange lovlydige ikke-etniske nordmenn med tildels svært vanskelig bakgrunn, men det har da ikke gjort dem mindre lovlydige enn deg og meg, og faktisk føler de seg stigatisert gjennom egne landsmenns lovbrudd. Jeg fatter ikke at du kan forsvare at disse begår lovbrudd, og spesielt siden heller ikke du har kunnskap om hvorvidt disse det gjelder i dette tilfellet i det hele tatt ER blant de som faktisk har opplevd å bli trakasert.

Det betyr at de, som individer, med overveldende stor sannsynlighet har vært utsatt for diskriminering og trakassering.

For eksempel, det er omtrent umulig for dem å få seg jobb, siden det er så mange fordommer mot dem.

Uten jobb så kan de vanskelig få seg hus.

Uten hus har de ikke noe sted å bo, og derfor er det selvsagt større sjanse for at de bryter seg inn for å finne et sted å bo.

Osv.

Det er en ond sirkel, og for å bryte dem bør vi gjøre som Spania:

http://www.nytimes.com/2010/12/06/world/europe/06gypsy.html?_r=1

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Romfolket er Europas mest trakasserte og diskriminerte folkegruppe.''

Det kan vel hende at det er en grunn til nettopp dette...

''Det kan vel hende at det er en grunn til nettopp dette... – Scarlet O'Hara''

Ja, samme grunn som diskriminering/trakassering av kvinner, jøder og funksjonshemmede.

Fordommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kanskje de selv har en god del av skylden for at det er slik....

''Og kanskje de selv har en god del av skylden for at det er slik.... – Goliath''

Like idiotisk som å påstå at jødene selv har "en god del av skylden for at det er slik" under 2. VK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo verdensmester i å trekke inn ting som ikke er relevant for det som diskuteres - enten for å provosere eller for å spore av debatten.

Jeg tror at noe av det som gjør at så mange kritiserer deg for din oppførsel på ulike forum, er nettopp det at du gjør en ting i en sak - og kritiserer (og ofte på svært ufin måte) andre når de gjør det samme som deg i en annen sak.

Den form for dobbeltmoralisme går ikke upåaktet hen - og spesielt ikke når det gjentas til det kjedsomlige.

Det har blitt ditt varemerke Sør - og det er ikke et varemerke å være stolt av.

Igjen ødelegger du tråden med irrelevant preik om Sør, i stedet for å skrive om sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er klar over at slike svar også er personpreik Sør - og på grensen til personangrep, spesielt hvis det hele tiden gjentas når man mangler argumenter?

Speilet Sør - speilet.....

Igjen ødelegger du tråden med irrelevant preik om Sør, i stedet for å skrive om sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo sant at andre romfolk tilgriset ett annet bygg, så hvorfor det er galt å si skjønner jeg ikke, det er jo sant.

Jeg har ikke oppfattet at andre skrev at dette også var tilgriset, men det blir jo ødelagt i og med at det gjøres innbrudd.

Jeg tror du er forutinntatt når noe skrives og så kaster du deg ut i det og gjør saken mange ganger verre enn hva folk egentlig mener og så er det i gang igjen og du kjører deg i grøfta. Dette er også å dømme andre.

Ja, det er sikkert sant at andre mennesker har gjort noe galt, men det har jo ingen relevans for disse menneskene?

Det blir som som å si at du skal bli svertet fordi en gruppe nordmenn i Finnmark gjorde noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Igjen ødelegger du tråden med irrelevant preik om Sør, i stedet for om sak.''

Når du kommer med dette svaret vet vi alle at du helt har sluppet opp for argumenter.

Igjen ødelegger du tråden med irrelevant preik om Sør, i stedet for å skrive om sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det sant. Det er jo bevist med bilder til og med.

Jeg kjenner ingen kultur hvor det gjøres sånt - inne i det huset en holder til.

Har man ikke toalett, så gjør en fra seg utendørs.

Det gjør dyrene også. Det første en kattemor lærer ungen sin, er å bli "stueren".

Da hjelper det ikke å snakke om kloakken i Bucuresti.

De er IKKE i Bucuresti når de er her på sommerbesøk.

Jeg orker ikke diskuteret med "kasuset", for makan til ordkløveri har jeg aldri sett - i de over 50 år jeg har diskutert med folk.

Ingen i norges land er overrasket over måten det drites ned på. Folk bare nikker, og sier; hm, romfolk ja.

Så kommer "kasuset" med maset om enkeltindivider.

Javel, når mange nok enkeltindivider, fra samme gruppe, gjrø sånt mange ganger, ja da blir det til slutt en "vane".

Eksempel : La oss si at mange nordmenn blir tatt for å drite innendørs, på gulvet, når vi er i Spania.

La oss si dette skjer mange ganger.

Hvor lenge vil det ta for den gjengse spanjol setter stort sett alle nordmenn i samme klasse ?

Det er vanlig å tenke sånn, enter det er rett eller ei.

Jeg har truffet mye folk i mitt liv, men fremferden, og den generelle oppførselen til romfolket, kan jeg ikke sammenligne med noe annet folkeslag jeg har møtt.

Og jeg har virkelig tenkt etter her.

Igjen ødelegger du tråden med irrelevant preik om Sør, i stedet for å skrive om sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi andre leser hva hun skriver, og hvordan hun gang på gang setter deg fast - og at dine svada svar bare bekrefter hvor veldig rett hun har.

Igjen ødelegger du tråden med irrelevant preik om Sør, i stedet for å skrive om sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok bare en som er obsessiv her Sør - og du ser han godt ved å ta en titt i speilet....

Igjen ødelegger du tråden med irrelevant preik om Sør, i stedet for å skrive om sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''I tillegg maser du om hvordan romfolket ble behandlet under krigen SAMTIDIG som du påpeker at ett individ ikke er ansvarlig for det et annet individ har gjort. Og det kaller du slående argumenter, hva? Jeg kaller det å slå ihjel seg selv og egen argumentasjon.

''

Applaus!

Hvordan romfolket ble behandlet under krigen (som preger alle i den gruppen) har en påvirkning for alle i den gruppen (med svært få unntak).

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...