Gå til innhold

Frekkhetens grenser - romfolket


Gjest Dabasava

Anbefalte innlegg

Hadde de hatt argumenter så hadde de brukt dem.

''Hadde de hatt argumenter så hadde de brukt dem.''

For deg så er ingen argumenter gyldige, med mindre man er enig med deg! Det er det som er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 472
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    150

  • Mrs D

    43

  • mrxx

    29

  • Goliath

    29

Mest aktive i denne tråden

''Hadde de hatt argumenter så hadde de brukt dem.''

For deg så er ingen argumenter gyldige, med mindre man er enig med deg! Det er det som er problemet.

Argumenter om hva andre romfolk har gjort på andre skoler er selvsagt ikke "gyldige" for å dømme disse individene.

Det er ikke fordi jeg ikke "liker" argumentet, men fordi romfolk selvsagt ikke er kollektivt ansvarlige for hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er faktisk ikke så mange som benekter dette Sør,''

Det er det faktisk. Hvis du leser det som står skrevet så refereres det f. eks. til hva andre romfolk på andre skoler skal ha gjort.

Det er i grunnen ikke så veldig unaturlig det, det er romfolk i begge tilfeller. Men det er ingen som har gitt alle romfolk skylda. Jeg tror ikke du klarer å skille det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i grunnen ikke så veldig unaturlig det, det er romfolk i begge tilfeller. Men det er ingen som har gitt alle romfolk skylda. Jeg tror ikke du klarer å skille det.

''det er romfolk i begge tilfeller.''

Hva så?

At noen romfolk har gjort noe galt et annet sted, skal liksom bety at disse har gjort seg skyldige i noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og likevel ble innbrudd av andre romfolk på andre skoler trukket inn.

Hvis du leser det jeg skrev først, så påpekte jeg at skolen faktisk var nedlagt. Overskriften høres nemlig ut som om det dreier seg om en operativ skole.

Jeg har ikke oppfattet at det ikke var en nedlagt skole og ikke har jeg oppfattet at andre har det heller. Men det spiller liten rolle om skolen er nedlagt eller ikke, innbrudd er innbrudd og eieren setter like lite pris på det. Det er i alle fall ikke noe du burde henge deg så mye opp i.

Når du skriver som du gjør så virker det som om du synes at det er greit å gjøre innbrudd. Det blir jo helt feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''det er romfolk i begge tilfeller.''

Hva så?

At noen romfolk har gjort noe galt et annet sted, skal liksom bety at disse har gjort seg skyldige i noe?

Hvis nordmenn gjør noe galt flere steder i ett land så er det klart at det blir nevnt at det var nordmenn begge steder. Men det betyr jo ikke at alle nordmenn gjør noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke oppfattet at det ikke var en nedlagt skole og ikke har jeg oppfattet at andre har det heller. Men det spiller liten rolle om skolen er nedlagt eller ikke, innbrudd er innbrudd og eieren setter like lite pris på det. Det er i alle fall ikke noe du burde henge deg så mye opp i.

Når du skriver som du gjør så virker det som om du synes at det er greit å gjøre innbrudd. Det blir jo helt feil

Nei, jeg synes ikke innbrudd er greit, og har aldri skrevet det.

Derimot tror jeg de fleste er enige i at det er vesentlig "mindre ille" å bryte seg inn i en bygning som ikke er i bruk, enn å bryte seg inn i en operativ skole. Ødeleggelsen har visstnok vært minimale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis nordmenn gjør noe galt flere steder i ett land så er det klart at det blir nevnt at det var nordmenn begge steder. Men det betyr jo ikke at alle nordmenn gjør noe galt.

Men her skriver man at "andre romfolk tilgriset et annet bygg, og derfor er dette bygget også tilgriset" (selv om det ikke var det).

De blir altså "dømt" kun basert på folkegruppe. Og det er galt enten det er snakk om nordmenn, svensker, romfolk eller chilenere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det henger ikke på greip at "enkeltindividene" på Osloskolen handlet som de gjorde fordi deres forfedre på gruppenivå ble trakasert for 60 år siden ;)''

Nei, men det er et stadig tilbakevendende argument i Sørs religion.

''Det henger ikke på greip at "enkeltindividene" på Osloskolen handlet som de gjorde fordi deres forfedre på gruppenivå ble trakasert for 60 år siden ;)'' ''Nei, men det er et stadig tilbakevendende argument i Sørs religion'' Nettopp - og da kun når det passer i hans argumentasjonsrekke. Så du svaret ad politikere? Haha, må le :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det henger ikke på greip at "enkeltindividene" på Osloskolen handlet som de gjorde fordi deres forfedre på gruppenivå ble trakasert for 60 år siden ;)'' ''Nei, men det er et stadig tilbakevendende argument i Sørs religion'' Nettopp - og da kun når det passer i hans argumentasjonsrekke. Så du svaret ad politikere? Haha, må le :)

Sånn for å pense inn på det som faktisk er situasjonen per 2012:

Romfolket er Europas mest trakasserte og diskriminerte folkegruppe.

Fremdeles i 2012.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som en slags tvangsbesettelse dette med å _måtte_ ha siste innlegget i alle deltråder, selv om det bare er reint nonsens som postes.

For Sør er det ikke nonsens. Selv om jeg prøver å fortelle han at det er sånn ment fra min side så hikker han videre. Men nå skal jeg gi meg, for denne gangen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest grublendeikveld

Du er ansvarlig for dine fordommer (enten det gjelder romfolk, svarte, marsboere, eller andre).

"De" er individer, og er selvsagt ikke ansvarlige for andres hendlinger.

du, sør, du må virkelig gå inn i deg selv nå. du skriver som om du er en perfekt person uten fordommer. og det er du ikke; du har mye fordommer mot bl.a. frp og dens velgere. der skjærer du alle under en kam. så du bør så absolutt tie nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

du, sør, du må virkelig gå inn i deg selv nå. du skriver som om du er en perfekt person uten fordommer. og det er du ikke; du har mye fordommer mot bl.a. frp og dens velgere. der skjærer du alle under en kam. så du bør så absolutt tie nå...

Grunnen til at jeg nevnte spesialskole er fordi min sønn har en i klassen sim med Asperger. Også han er veldig skoleflink, men han er der bare av og til og slik jeg forsto det gikk han på en spesialskole de andre dagene. Spør meg ikke hvilken, for det aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

du, sør, du må virkelig gå inn i deg selv nå. du skriver som om du er en perfekt person uten fordommer. og det er du ikke; du har mye fordommer mot bl.a. frp og dens velgere. der skjærer du alle under en kam. så du bør så absolutt tie nå...

Beklager! Innlegget skulle i den andre tråden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du, sør, du må virkelig gå inn i deg selv nå. du skriver som om du er en perfekt person uten fordommer. og det er du ikke; du har mye fordommer mot bl.a. frp og dens velgere. der skjærer du alle under en kam. så du bør så absolutt tie nå...

Fordommer, på engelsk pre-judice, betyr å dømme individer man ikke kjenner basert på hva ANDRE individer av samme hudfarge, fødested, legning, osv. har gjort.

Når man dømmer et politisk parti, eller dets medlemmer, (enten det er Ap eller Frp) så er det ikke fordommer. Man baserer seg på f. eks. kritikk av partiets politikk, og man kan selvsagt fordømme medlemmene fordi de har begått en handling da de meldte seg inn og støttet denne politikken.

Så nei, det du skriver er simpelthen ikke riktig.

Man kan kritisere et politisk parti (og kritikken kan være korrekt eller ei), men det er ikke snakk om fordommer.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn for å pense inn på det som faktisk er situasjonen per 2012:

Romfolket er Europas mest trakasserte og diskriminerte folkegruppe.

Fremdeles i 2012.

Og kanskje de selv har en god del av skylden for at det er slik....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og likevel ble innbrudd av andre romfolk på andre skoler trukket inn.

Hvis du leser det jeg skrev først, så påpekte jeg at skolen faktisk var nedlagt. Overskriften høres nemlig ut som om det dreier seg om en operativ skole.

Du er jo verdensmester i å trekke inn ting som ikke er relevant for det som diskuteres - enten for å provosere eller for å spore av debatten.

Jeg tror at noe av det som gjør at så mange kritiserer deg for din oppførsel på ulike forum, er nettopp det at du gjør en ting i en sak - og kritiserer (og ofte på svært ufin måte) andre når de gjør det samme som deg i en annen sak.

Den form for dobbeltmoralisme går ikke upåaktet hen - og spesielt ikke når det gjentas til det kjedsomlige.

Det har blitt ditt varemerke Sør - og det er ikke et varemerke å være stolt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en Absolutt Sannhet, lett beviselig, at din holdning til liv og lære er noe rivende galt med. At du ikke holder deg for god til å selv bruke teknikker og diskusjonsformer du slår hardt ned på hos andre. Om man følger tidsstempelet i de to trådene fra i går og i dag, så er det ikke vanskelig å se at mitt første innlegg der jeg pekte på dette overfor deg kom etter at du hadde kommet med utidige karakteristikker til Nickløsheletida (?).

Det er greit at du fossror, men det er neppe bare jeg som legger merke til at de innleggene der du blir virkelig satt på plass, der slutter du å svare mens du svarer på ubetydeligheter som kunne vært lagt døde for lengst. Der man VIRKELIG taler Roma midt imot og vrir på latterlighetene dine så de slår tilbake på deg selv.

Det er flaut som du holder på, du som oppfordrer folk til å gjøre usiviliserte ting som å skrive på doveggen sin. I tillegg maser du om hvordan romfolket ble behandlet under krigen SAMTIDIG som du påpeker at ett individ ikke er ansvarlig for det et annet individ har gjort. Og det kaller du slående argumenter, hva? Jeg kaller det å slå ihjel seg selv og egen argumentasjon.

Veldig godt skrevet med gode referanser.

Og når du ser hvordan Sør så svarer på det, så gjør han jo ikke annet enn bekrefter nøyaktig det du beskriver.

På den måten minner han litt om ABB. En mann med en misjon som anser "sin verden" for det eneste rette. Heldigvis har Sør valgt en litt mildere form for handling :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...