Gjest Hvorfor/hvorfor ikke Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Har din 7-klassing tatt HPV-aksinen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Å fanken. Vi må ta stilling til det nå ja. Isj da. Jeg er veldig usikker og må diskutere dette grundig med pappan og stemora før vi bestemmer oss. Og lese litt på nettet tror jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hvorfor/hvorfor ikke Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Å fanken. Vi må ta stilling til det nå ja. Isj da. Jeg er veldig usikker og må diskutere dette grundig med pappan og stemora før vi bestemmer oss. Og lese litt på nettet tror jeg. Blir liii engstelig av å lese på nett jeg da... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Jentene mine får ikke den vaksinen. Jeg er generelt litt mistenksom til vaksineprogrammet vårt, og har ordnet det så barna mine fikk barnevaksinene satt på en annen måte. HPV-vaksinen er forbundet med endel alvorlige bivirkninger, i tillegg til at den ikke har vært utprøvd (våre jenter er prøvekaniner...). Jeg velger derfor for dem, at de ikke får den vaksinen. Hva de selv gjør når de blir eldre, får være opp til dem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mellbondy Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Tror jeg hadde takket ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Jentene mine får ikke den vaksinen. Jeg er generelt litt mistenksom til vaksineprogrammet vårt, og har ordnet det så barna mine fikk barnevaksinene satt på en annen måte. HPV-vaksinen er forbundet med endel alvorlige bivirkninger, i tillegg til at den ikke har vært utprøvd (våre jenter er prøvekaniner...). Jeg velger derfor for dem, at de ikke får den vaksinen. Hva de selv gjør når de blir eldre, får være opp til dem. ''Jeg er generelt litt mistenksom til vaksineprogrammet vårt, og har ordnet det så barna mine fikk barnevaksinene satt på en annen måte. '' Er det en annen måte å gjøre det på? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 ''Jeg er generelt litt mistenksom til vaksineprogrammet vårt, og har ordnet det så barna mine fikk barnevaksinene satt på en annen måte. '' Er det en annen måte å gjøre det på? Ja. Hele vaksineprogrammet er jo frivillig, så du kan gjøre litt som du vil (med en hjelpsom helsesøster ) Våre fikk f.eks. ikke første vaksine før de var minst 6 mnd gamle. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Ja. Hele vaksineprogrammet er jo frivillig, så du kan gjøre litt som du vil (med en hjelpsom helsesøster ) Våre fikk f.eks. ikke første vaksine før de var minst 6 mnd gamle. Var det noe annet dere gjorde? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Var det noe annet dere gjorde? Ja, vi kuttet ut noen av vaksinene, samt ga bare singelvaksiner. Det hele tok lenger tid, men fungerte bra for oss. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Morgenstjernen Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Tror jeg hadde takket ja. Dette er nok til at jeg ikke skal la min datter ta denne! https://sites.google.com/site/vaksineinfo/home/01/02 Produsenten for vaksinen sier selv at han ser ikke logikken i å gi 11 - 12 åringer en vaksine som bare varer i 5 år av gangen og livorhalskreft er noe som gjennomsnittlig intrer i 50 års alderen. Derfor er det vel ikke nødvendig å ta den før man er i alle fall 40 år! Vi bør heller lære døttrene våre å ta cellegiftprøve hvert 3 år hos gynekologen, slik vi gjør.. Her kan dere lese om livmorhalsvaksinen; VIKTIG! https://www.sites.google.com/site/vaksineinfo/home/01/01 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Dette er nok til at jeg ikke skal la min datter ta denne! https://sites.google.com/site/vaksineinfo/home/01/02 Produsenten for vaksinen sier selv at han ser ikke logikken i å gi 11 - 12 åringer en vaksine som bare varer i 5 år av gangen og livorhalskreft er noe som gjennomsnittlig intrer i 50 års alderen. Derfor er det vel ikke nødvendig å ta den før man er i alle fall 40 år! Vi bør heller lære døttrene våre å ta cellegiftprøve hvert 3 år hos gynekologen, slik vi gjør.. Her kan dere lese om livmorhalsvaksinen; VIKTIG! https://www.sites.google.com/site/vaksineinfo/home/01/01 Eh, viruset som kan forårsake livmorhalskreft ligger i dvale. Smittetidspunktet kan ha vært i 16-årsdalderen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 ''Jeg er generelt litt mistenksom til vaksineprogrammet vårt, og har ordnet det så barna mine fikk barnevaksinene satt på en annen måte. '' Er det en annen måte å gjøre det på? Vi fikk trippelvaksinen (som flere har hatt alvorlige bivirkninger av) brutt opp som singelvaksiner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.