Gå til innhold

HPV vaksine?

Gjest Hvorfor/hvorfor ikke

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å fanken. Vi må ta stilling til det nå ja. Isj da. Jeg er veldig usikker og må diskutere dette grundig med pappan og stemora før vi bestemmer oss. Og lese litt på nettet tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvorfor/hvorfor ikke

Å fanken. Vi må ta stilling til det nå ja. Isj da. Jeg er veldig usikker og må diskutere dette grundig med pappan og stemora før vi bestemmer oss. Og lese litt på nettet tror jeg.

Blir liii engstelig av å lese på nett jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentene mine får ikke den vaksinen.

Jeg er generelt litt mistenksom til vaksineprogrammet vårt, og har ordnet det så barna mine fikk barnevaksinene satt på en annen måte.

HPV-vaksinen er forbundet med endel alvorlige bivirkninger, i tillegg til at den ikke har vært utprøvd (våre jenter er prøvekaniner...). Jeg velger derfor for dem, at de ikke får den vaksinen.

Hva de selv gjør når de blir eldre, får være opp til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Jentene mine får ikke den vaksinen.

Jeg er generelt litt mistenksom til vaksineprogrammet vårt, og har ordnet det så barna mine fikk barnevaksinene satt på en annen måte.

HPV-vaksinen er forbundet med endel alvorlige bivirkninger, i tillegg til at den ikke har vært utprøvd (våre jenter er prøvekaniner...). Jeg velger derfor for dem, at de ikke får den vaksinen.

Hva de selv gjør når de blir eldre, får være opp til dem.

''Jeg er generelt litt mistenksom til vaksineprogrammet vårt, og har ordnet det så barna mine fikk barnevaksinene satt på en annen måte. ''

Er det en annen måte å gjøre det på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Jeg er generelt litt mistenksom til vaksineprogrammet vårt, og har ordnet det så barna mine fikk barnevaksinene satt på en annen måte. ''

Ja. Hele vaksineprogrammet er jo frivillig, så du kan gjøre litt som du vil (med en hjelpsom helsesøster ;))

Våre fikk f.eks. ikke første vaksine før de var minst 6 mnd gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Hele vaksineprogrammet er jo frivillig, så du kan gjøre litt som du vil (med en hjelpsom helsesøster ;))

Våre fikk f.eks. ikke første vaksine før de var minst 6 mnd gamle.

Var det noe annet dere gjorde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det noe annet dere gjorde?

Ja, vi kuttet ut noen av vaksinene, samt ga bare singelvaksiner.

Det hele tok lenger tid, men fungerte bra for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Morgenstjernen

Tror jeg hadde takket ja.

Dette er nok til at jeg ikke skal la min datter ta denne!

https://sites.google.com/site/vaksineinfo/home/01/02

Produsenten for vaksinen sier selv at han ser ikke logikken i å gi 11 - 12 åringer en vaksine som bare varer i 5 år av gangen og livorhalskreft er noe som gjennomsnittlig intrer i 50 års alderen. Derfor er det vel ikke nødvendig å ta den før man er i alle fall 40 år! Vi bør heller lære døttrene våre å ta cellegiftprøve hvert 3 år hos gynekologen, slik vi gjør..

Her kan dere lese om livmorhalsvaksinen; VIKTIG!

https://www.sites.google.com/site/vaksineinfo/home/01/01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok til at jeg ikke skal la min datter ta denne!

https://sites.google.com/site/vaksineinfo/home/01/02

Produsenten for vaksinen sier selv at han ser ikke logikken i å gi 11 - 12 åringer en vaksine som bare varer i 5 år av gangen og livorhalskreft er noe som gjennomsnittlig intrer i 50 års alderen. Derfor er det vel ikke nødvendig å ta den før man er i alle fall 40 år! Vi bør heller lære døttrene våre å ta cellegiftprøve hvert 3 år hos gynekologen, slik vi gjør..

Her kan dere lese om livmorhalsvaksinen; VIKTIG!

https://www.sites.google.com/site/vaksineinfo/home/01/01

Eh, viruset som kan forårsake livmorhalskreft ligger i dvale. Smittetidspunktet kan ha vært i 16-årsdalderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk trippelvaksinen (som flere har hatt alvorlige bivirkninger av) brutt opp som singelvaksiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...