UlrikkeE Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Snuppa går i 2.klasse. Jeg ønsker at hun skal få mulighet til å spare penger til noe hun vil ha, uten å måtte vente på bursdag/jul (som forøvrig er rett etter hverandre, så det blir rimelig tørke 11 mnd i året....) Jeg ønsker ikke at hun skal ha betalt for å gjøre normale ting som å rydde rommet sitt og re opp senga si og legge klærne sine i skittentøyet. Jeg ønsker å gi henne noe penger "uavhengig" av hva hun gjør, bare fordi at hun skal ha noen som er hennes - også kan hun evt kanskje få muligheten til å tjene seg opp litt ekstra hvis hun faktisk gjør noe ekstra hjemme som hjelper meg veldig f.eks.... Jeg ønsker ikke krysseskjema som noen har, som f.eks at støvsuging er 10 kr, oppvaskmaskina 5 kr osv... Spørsmålet er om det er for tidlig? Altså, når startet dere med sånt? Og i så fall hvilken sum? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Jeg har betalt Billa for ekstraordinære oppgave siden hun var 7... Hun må delta på normale ting som å dekke av og på bordet, sette i maskinen, lage mat, rydde rommet, ta bort tingene sine osv. Det får hun ikke noe for. Men jeg betaler om hun klipper plenen, gjør noe arbeid for meg (jeg har to arbeidsplasser) som f.eks vasker noe, sorterer eller hjelper til med ting, vasker bilen inni, støvsuger sofaen og sånne ting som er litt utenfor hennes ansvar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 10-åringen min får 100- måneden. Hun fikk 80,- fra hun var 6-7 år og så økte vi da broren fikk "lønnsforhøyelse" Hun har for tiden ingen plikter, (hun hadde før hun ble syk og det virket for dumt å ta fra henne lommepengene liksom) men før var hun med på dekking av bord, stell av dyrene, rydding, ordne sine egne klær etter vask etc. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Min yngste på 6 får lommepenger når hun gjør noe utenom det jeg forventer av henne. Hun får ikke penger for å dekke bordet, rydde eget rom eller gå med søpla. Men hun får gjerne litt penger for å rydde fellesting som ligger i stua, tørker støv, hjelper til ute med hagearbeid og slike ting. Vi har ikke noe avkryssingsskjema, for det hadde jeg ikke orket å følge opp. Men hun får gjerne en 10 kr eller 20 kr for å hjelpe til i et kvarters tid. Mellomste gjør vi litt på samme måten, men hun får litt større oppgaver og litt mer penger. Men hun får ikke månedslønn, fordi hun motiveres av å få pengene med en gang oppgaven er utført. Eldste på 14 får månedslønn og denne settes inn på konto, så det er veldig enkelt å følge opp. Hun har faste oppgaver hjemme, og selvsagt mer ansvar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Vi har ikke begynt enda, eldste er 8. Han tjente 50 kr da han hjalp meg hjemme et par av fridagene før skolen begynte, da kostet han hele terrassen og vasket ned en vegg som skal males, med stor iver og innlevelse. Har ikke fått spørsmål om faste ukepenger enda, så vi venter litt til vi. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.