Gå til innhold

Hvilken mobil passer til en 9-åring?

Tonette

Anbefalte innlegg

Vi tenkte å kjøpe mobiltelefon til datteren vår til 9-års dagen hennes?

Jeg har ikke peiling på mobiler, og har bare en gammel modell selv.

Noen som kan anbefale en brukervennlig og grei mobil til en 9-åring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du tenkt at hun skal ha en "gammeldags" tastetelefon eller en smart-telefon da?

Har egentlig ikke tenkt så langt. Hvis hun kan velge på øverste hylle, så vil hun sikkert ha smart-telefon, men hun er ikke så veldig kravstor egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enkleste telefon, og heller ipod ved siden av

Jeg ville kjøpt en rimelig og enkel telefon, gjerne en "klapptelefon" som man slår sammen, de er litt mer beskyttet, både mot smuss og mot "lommeringing".

Med et abonnement som er tilpasset dem, gjerne med gratis ringing til familie og venner. Sjekk totalprisen inkl abonnement ut bindingstiden, selv om de fine telefonene kan fåes for en krone, så koster det mye med abonnementet..

Det er ofte i situasjoner der barna har behov for å kunn elegge fra seg telefonen, at de trenger å ha den med seg, i treningsgarderober osv, og det er dumt å la barna ha med seg smartelefoner som er mye mer ettertraktet å stjele.

I tillegg er det mange flere problemstiller rundt nettbruk osv når de har med seg telefonen.

Min erfaring er at hvis de ønsker en liten skjerm å gå på nett med, spille muskk fra, spille spill osv, så er det bedre å investere i en ipod touch til jule -eller bursdagsgave, og så ha en billigtelefon de kan ha med seg i treningbagen og alle andre steder de har "behov" for å ha med seg telefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

anbefaler den Mandolaika linker til. 13-åringen min har den og er godt fornøyd.

greit med en mobil som ikke koster flerfoldige tusen

''anbefaler den Mandolaika linker til. 13-åringen min har den og er godt fornøyd.

greit med en mobil som ikke koster flerfoldige tusen.''

;-)

Og så er størrelsen så fin, den passer godt for barneskolehender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

''anbefaler den Mandolaika linker til. 13-åringen min har den og er godt fornøyd.

greit med en mobil som ikke koster flerfoldige tusen.''

;-)

Og så er størrelsen så fin, den passer godt for barneskolehender.

Sønnen min trenger ny telefon nå, han er snart 11. Så dette var et godt råd å få med i den forbindelse

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min trenger ny telefon nå, han er snart 11. Så dette var et godt råd å få med i den forbindelse

Takk :)

''Sønnen min trenger ny telefon nå, han er snart 11. Så dette var et godt råd å få med i den forbindelse

Takk :)''

Så flott, bare hyggelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi, dvs 10-åringen, akkurat kjøpt den omtalte Samsung Galaxy Young på tilbud på Elkjøp til 499,- Halv pris på kampanjetilbud.

Jentungen oppdaget nemlig plutselig at mobilen hun sparte til var på tilbud - og da hadde hun nok penger i sparegrisen!

I kveld er hun omtrent som Frodo som koser med ringen sin. "My precious..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Nå har vi, dvs 10-åringen, akkurat kjøpt den omtalte Samsung Galaxy Young på tilbud på Elkjøp til 499,- Halv pris på kampanjetilbud.

Jentungen oppdaget nemlig plutselig at mobilen hun sparte til var på tilbud - og da hadde hun nok penger i sparegrisen!

Hadde tenkt å kjøpe den til sønnen min på snart 11

Men jeg har kun funnet den låst til telenor, og det har ikke vi.....

Må vel kunne gå an å få tak i den for en netcom bruker også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt å kjøpe den til sønnen min på snart 11

Men jeg har kun funnet den låst til telenor, og det har ikke vi.....

Må vel kunne gå an å få tak i den for en netcom bruker også?

Vi bytta faktisk abonnement for jentungen for å få den til den prisen. Om det var lurt eller ei aner jeg ikke, det var pappa'n som var med i butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for tipset :-) Kjøpte den i dag, og jeg tenker hun blir fornøyd. Enda noen dager til bursdagen, så hun har ikke fått den enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...