Supermum Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Hei Hva er vanlig rundt om, er foreldre velkommen til å se på treningene eller ikke. At foreldre ikke kommenterer eller legger seg opp i treningen er en forutsettning. Akkurat dette tilfelle gjelder håndball i alder 9-11 år (trener samtidig) Takknemlig for innspill. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Hos oss er det bestandig et par foreldre og ser på treninger, men de fleste gjør det ikke. Selv ser jeg på av og til, men ofte benytter jeg sjansen til heller å ta en joggetur mens treningen pågår, eller evt. tar sønnen følge med noen andre til treningen og vi voksne gjør noe helt annet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Hos oss syns de voksne det var hyggelig å ta en kaffe sammen den timen ungene trente fotball i starten, men siden de trente i en liten gymsal fikk vi beskjed om at det var hyggelig men ikke spesielt praktisk at vi satt der nesten innpå banen og jabbet... ;-) Fra tredje klasse (ca) var vi derfor kun på kamper og sonekvelder. På hockey og håndball måtte alle kjøre unger et stykke (unger fra flere bydeler på samme lag) og det var plass for oss i hallene. En av oss var på disse treningene helt til poden begynte å ta buss, men som Elextra benyttet vi anlendingen til å få trent selv mens ungene trente. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 I vår klubb har det vært helt greit, så lenge de holder evt. medbragte småsøsken unna banen. Men jeg har bare erfaring med guttelag, og de har få spillere i vårt idrettslag. Hvis alle foreldrene til J9 og J11 skulle sitte på sidelinja samtidig, ville det fort bli et praktisk problem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Jeg er vant med at foreldre er med på kamper, men ikke på trening så jeg har sittet i bilen og lest under treningen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supermum Skrevet 25. august 2012 Forfatter Del Skrevet 25. august 2012 Jeg er vant med at foreldre er med på kamper, men ikke på trening så jeg har sittet i bilen og lest under treningen. Men om du hadde ønsket å være tilstede, hadde det vært tilltatt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supermum Skrevet 25. august 2012 Forfatter Del Skrevet 25. august 2012 I vår klubb har det vært helt greit, så lenge de holder evt. medbragte småsøsken unna banen. Men jeg har bare erfaring med guttelag, og de har få spillere i vårt idrettslag. Hvis alle foreldrene til J9 og J11 skulle sitte på sidelinja samtidig, ville det fort bli et praktisk problem. Plass er det nok av, så det er ikke det som er problemet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Men om du hadde ønsket å være tilstede, hadde det vært tilltatt? Antagelig når de trente ute, men jeg tviler på at det hadde vært tillatt når de trente i gymsal. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supermum Skrevet 25. august 2012 Forfatter Del Skrevet 25. august 2012 Hos oss syns de voksne det var hyggelig å ta en kaffe sammen den timen ungene trente fotball i starten, men siden de trente i en liten gymsal fikk vi beskjed om at det var hyggelig men ikke spesielt praktisk at vi satt der nesten innpå banen og jabbet... ;-) Fra tredje klasse (ca) var vi derfor kun på kamper og sonekvelder. På hockey og håndball måtte alle kjøre unger et stykke (unger fra flere bydeler på samme lag) og det var plass for oss i hallene. En av oss var på disse treningene helt til poden begynte å ta buss, men som Elextra benyttet vi anlendingen til å få trent selv mens ungene trente. Nok av plass, så foreldre og småsøsken er ikke i veien. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supermum Skrevet 25. august 2012 Forfatter Del Skrevet 25. august 2012 Hos oss er det bestandig et par foreldre og ser på treninger, men de fleste gjør det ikke. Selv ser jeg på av og til, men ofte benytter jeg sjansen til heller å ta en joggetur mens treningen pågår, eller evt. tar sønnen følge med noen andre til treningen og vi voksne gjør noe helt annet. Så det er altså ok for trenere at foreldre er tilstede forstår jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supermum Skrevet 25. august 2012 Forfatter Del Skrevet 25. august 2012 Antagelig når de trente ute, men jeg tviler på at det hadde vært tillatt når de trente i gymsal. Pga. plass eller annet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Pga. plass eller annet? Hvis det var noen foreldre som var tilstede så satt de i garderoben. Jeg tror ikke trenerne var særlig imøtekommende hvis noen av foreldene prøvde å gå inn i gymsalen. Jeg har vært på så mye fotballtreninger og kamper i årenes løp at jeg står faktisk helst over så jeg spurte ikke. Dessuten har det vært minst halvparten av stedene de har trent og spilt kamp at jeg ikke har kommet inn eller blitt nektet adgang pga tilgjengelighet så jeg har ikke tenkt så mye på det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Så det er altså ok for trenere at foreldre er tilstede forstår jeg. Faktisk så tror jeg ikke trenerne er så glad for å ha foreldre tilstede, jeg har hørt noen historier om umulige foreldre 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Nok av plass, så foreldre og småsøsken er ikke i veien. Syns i grunnen trenerne kan få avgjøre dette - spør dem. Sitter i styret i jr's idrettsklubb og vet at trenere må finne seg i mange velmente innspill fra foreldrenes side innimellom ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Mine unger har vært innom fotball, håndball, ski og skiskyting. I alle idrettene har det som regel vært noen foreldre og sett på treningene, i hvertfall til ungene er 10-11 år. Nå er sjelden noen foreldre på fotballen, men det hender jo enda. På fotballen står vi langs sidelinjen, på håndballen sitter vi på tribunene i hallen, på skitrening trener vi selv enten som deltakere i eller parallelt med barnas trening, på skytetrening er det nesten alltid foreldre som ser på deler eller hele treningen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Her oppfordrer de foreldrene til å stille opp oftere. De fleste kjører ungene dit og drar igjen. Jeg pleier å stå og se på når jeg kan. Guttungen synes det er stas, og jeg merker på de andre ungene at de også gjør det. Mange er ekstremt kontaktsøkende, så jeg føler at jeg blir litt mamma for en hel haug når jeg er der. De vil at jeg skal passe på drikkeflaskene deres og gi dem tommelen opp når de scorer og sånn:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GPn Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Det er meget bra at foreldre er til stede på treninger, korpsøvelser o.l. Da føler barna at foreldrene bryr seg. Det er godt :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bustebeisa Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Med erfaring som både trener og forelder, vil jeg si at det er viktig at foreldrene tar del i fritiden til barna, og dermed er til stede, eller hvertfall følger barnet til treningen. Men, det er viktig at man som forelder ikke blander seg inn i treningen, så sant man ikke ser noe som er farlig eller at barn mobbes. Og det med plass kan også være et problem. Der jeg var trener, var hallen så liten at det ikke fantes noen sidelinje, eller lignende... Man brukte altså hele hallen, fra vegg til vegg. Her stod foreldrene som var med i de to døråpningene som førte inn i hallen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest krinstie Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Foreldre burde holde seg unna trening og kamper. Foreldre latterligjør de som gjør det dårlig, og banner når dems egen spire gjør noe feil. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Vi pleide å være med på treninger omtrent opp til ungene var 10-11. Har ikke erfaring fra håndball, men fra turn, allidrett og fotball. Som regel satt de voksne og skravla og holdt et halvt øye med ungene. I klassen til guttungen var allidretts- ogfotball treningene foreldredrevet, så da måte vi jo nesten være der! Her har de klasselag de første årene. dette førte bl.a. til at foreldresamarbeidet i klassen var utrolig godt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.