Gå til innhold

Hvilken innstans kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

hvem kan hjelpe en skilt kvinne med sine barn som blir utsatt for psykisk terror av sin far ved samvær der??

Politi, helsesøster, barnevern er informert, men ingen tar affære. mor er utrygg når barn er der, det er veldig stor forskjellsbehandling på barna, noen er helt "uviktig" for far, mens noen får pakker osv...

Far er psykotisk/inn og ut av psykoser, og slutter rett som det er å ta medisinene sine, blir ikke fulgt opp av lege/behandler, fordi han ikke VIL det selv(i egne øyne er det ingenting som feiler)

han har tidligere holdt et barn som gissel, han har blitt tvangsinnlagt tre ganger, fratatt våpen....

jeg er innen familien, men kan ikke hjelpe, annet enn ved å støtte barna...

HJELP!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38306-hvilken-innstans-kan-hjelpe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dette er en helt fortvilet situasjon. Jeg har sett den på nært hold utallige ganger. Dessverre er det slik du beskriver. Ingen kan/vil hjelpe.

Det er helt rystende hvor store rettigheter syke, narkomane, kriminelle og psykopatiske foreldre har. For å tilfredsstille egne behov utsettes barn for helt uakseptable påkjenninger/skader.

Dessverre vet jeg ikke annen råd enn at du får skrive et velformulert brev til sosialministeren, helseministeren og justisministeren. Kanskje minst en av dem har tilstrekkelig ben i nesen til å ta fatt i dette. Det vil ta tid....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...