Gå til innhold

Tror jeg er gravid, 5 forskjellige menn


Gjest Upsideisi

Anbefalte innlegg

Jadda, rett frem. Why care.

Snu det litt på hodet da.

Sett at en av disse 5 hun har pult er skikkelig forelsket i henne.

Sett at_han_gleder seg til å bli far.

Så får han vite at han må levere inn blodprøve sammens med 4 andre.

Joda, hun her er selve "drømmekvinnen".

Samfunnet gjenspeiler hele greia.

Ingenting spiller noen rolle i det hele tatt, og terskelen for alt skal være lavest mulig.

Så skal samfunnet oppdra avkommet, i barnehagen, sfo, og en delt tid med en mannsperson som kansje er ens far.

''Så skal samfunnet oppdra avkommet, i barnehagen, sfo, og en delt tid med en mannsperson som kansje er ens far.''

For et grusomt menneskesyn du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • fineline

    15

  • Mammantil3

    9

  • bustebeisa

    7

  • Lillemus

    6

Mest aktive i denne tråden

Som Lillemus sier, det er neppe farskapet du skal være mest bekymret for etter 5 ukjente menns opptreden inni deg...

Når det er sagt, så kan jeg ikke skjønne at det overhode er interessant hvems sperm som svømte fortest - blir det et befruktet egg av dette må du da for guds skyld ta abort.

Det er aldri enkelt å ta abort og det skal i hvert fall være mors beslutning alene. Det er ikke opp til dolere å bestemme over kroppen til et anonymt nick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiller du samme krav til menn?

Jeg synes man skal vente litt med å sette barn til verden om man kommer rett fra et (langvarig) forhold og heller tydeligvis har mer lyst til å pule rundt og "leve livet" som barnløs ja. Uansett kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ubeskyttet sex med 5 menn på kort tid - jeg er ikke helt sikker på om et uønsket svangerskapet er det du bør være mest redd for...

Det var det første som jeg tenkte på også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes man skal vente litt med å sette barn til verden om man kommer rett fra et (langvarig) forhold og heller tydeligvis har mer lyst til å pule rundt og "leve livet" som barnløs ja. Uansett kjønn.

Denne tråden handler ikke om familieplanlegning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gammel dame

''Så skal samfunnet oppdra avkommet, i barnehagen, sfo, og en delt tid med en mannsperson som kansje er ens far.''

For et grusomt menneskesyn du har.

Vel, det er et faktum at slik er det.

Og for å rette litt på deg : det er ikke jeg som legger inn et innlegg for hele Norge hvor jeg etterspør hvem som er far til mitt barn av 5 mulige kandidater.

Du synes ikke synet på det ufødte liv her er bittelittegrann "rart" da ?

Hadde dette vært en mann, så hadde hønene på dol masa om "dump han" for lenge siden.

Men dette er en "medsøster", så det er bare å komme med gode råd her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden handler ikke om familieplanlegning.

''Denne tråden handler ikke om familieplanlegning.''

Ikke? Hvorfor brukte ikke trådstarter da prevensjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda, rett frem. Why care.

Snu det litt på hodet da.

Sett at en av disse 5 hun har pult er skikkelig forelsket i henne.

Sett at_han_gleder seg til å bli far.

Så får han vite at han må levere inn blodprøve sammens med 4 andre.

Joda, hun her er selve "drømmekvinnen".

Samfunnet gjenspeiler hele greia.

Ingenting spiller noen rolle i det hele tatt, og terskelen for alt skal være lavest mulig.

Så skal samfunnet oppdra avkommet, i barnehagen, sfo, og en delt tid med en mannsperson som kansje er ens far.

Hvordan klarer du å trekke konsekvenslinjer fra å ha ha et utsvevende sexliv som singel, til å nødvendigvis bli slik et forferdelig menneske du beskriver, og ikke klare å oppdra barnet sitt selv?

jeg kjenner ganske mange utmerkede mødre og fedre som har levd fritt og hatt mange partnere før de ble førstnevte, og til og med noen ganske slappe foreldre som har hatt lite sex! Har du sett på makan! ;):o...? (og omvendt og selvfølgelig)

Poenget er at jeg ikke tror hvor utsvevende sexliv man har hatt spiller særlig rolle på hvor god forelder man blir.

I min verden er det allikevel det ultimate at et barn kommer ønska til verden og har to foreldre, men de fleste alenemødre (og fedre klarer nå oppgaven fint allikevel. Og det spiller da virkelig ingen rolle om vedkommende var jomfru eller hadde hatt 300 sexpartnere FØR hun/han ble forelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda, rett frem. Why care.

Snu det litt på hodet da.

Sett at en av disse 5 hun har pult er skikkelig forelsket i henne.

Sett at_han_gleder seg til å bli far.

Så får han vite at han må levere inn blodprøve sammens med 4 andre.

Joda, hun her er selve "drømmekvinnen".

Samfunnet gjenspeiler hele greia.

Ingenting spiller noen rolle i det hele tatt, og terskelen for alt skal være lavest mulig.

Så skal samfunnet oppdra avkommet, i barnehagen, sfo, og en delt tid med en mannsperson som kansje er ens far.

Så derfor skal spiren automatisk velges bort?

Jeg mener at trådstarter har like stor sjanse til å bli ei flott mor, som mange andre her inne og ute i den virkelige verden. Og barnet kan oppleve å få en flott farsfigur, selv om kanskje det ikke blir noen av disse fem.

Og nå er verden slik at selv om et barn blir til der mor og far er de flotteste og mest forelska menneskene på jord, så er det ingen garanti for at de kommer til å holde sammen for alltid, og at mor alltid vil være der som en flott mor, eller far være der som en sterk farsfigur.

Starten trenger ikke ha noe å si på hvordan oppveksten skal bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''På samme måte som du svartmaler henne, kan det hende jeg maler det rosenrødt. Men helt ærlig.... jeg ser ikke dette på som en enkel grunn til abort.''

Det gjør jeg. Med en slik oppførsel trenger hun nok å være singel en god stund før hun setter barn til verden - da blir det nemlig slutt på denslags farting på byen en god stund, for de aller fleste i alle fall.

''Med en slik oppførsel trenger hun nok å være singel en god stund før hun setter barn til verden - da blir det nemlig slutt på denslags farting på byen en god stund, for de aller fleste i alle fall'' Dette er en typisk dol-feilslutning. Rett som det er kommer det innlegg som tar til orde for at man kan forutsi hvordan man blir som mor eller far, men sånn er det ikke i virkeligheten. Overraskende mange setter instinktivt egne behov tilstede for å verne om et spirende liv når de får vite at de bærer et, og enda flere er i stand til å ta ansvaret når barnet er født. Jeg syns svarene dine i denne tråden oser av seksuell moralisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gammel dame

Hvordan klarer du å trekke konsekvenslinjer fra å ha ha et utsvevende sexliv som singel, til å nødvendigvis bli slik et forferdelig menneske du beskriver, og ikke klare å oppdra barnet sitt selv?

jeg kjenner ganske mange utmerkede mødre og fedre som har levd fritt og hatt mange partnere før de ble førstnevte, og til og med noen ganske slappe foreldre som har hatt lite sex! Har du sett på makan! ;):o...? (og omvendt og selvfølgelig)

Poenget er at jeg ikke tror hvor utsvevende sexliv man har hatt spiller særlig rolle på hvor god forelder man blir.

I min verden er det allikevel det ultimate at et barn kommer ønska til verden og har to foreldre, men de fleste alenemødre (og fedre klarer nå oppgaven fint allikevel. Og det spiller da virkelig ingen rolle om vedkommende var jomfru eller hadde hatt 300 sexpartnere FØR hun/han ble forelder.

Jer er provosert her.

Jeg har nettopp vært vitne til en som gledet seg veldig til å bli far, men så får han vite at det er 2 til som_kan_være faren.

Han er/var oppriktig glad i jenta.

Hvis trådstarter ønsker å ha seg rundt med flere etter en lengre periode i et forhold, så burde jo trådstarter i herrens navn være ekstra nøye med beskyttelse mot et uønsket svangerskap vel ?!

Det er denne "likegyldigheten" til ett og alt jeg får spader av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Denne tråden handler ikke om familieplanlegning.''

Ikke? Hvorfor brukte ikke trådstarter da prevensjon?

Det er nok litt naivt å tro at alle som ikke ønsker å bli gravid bruker prevensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HVIS du er gravid:

Med den syklusen så har du vel mest sannsynlig hatt eggløsning i perioden 7.-12. august. Man kan ikke bli gravid mer enn max en dag etter eggløsning, så mest sannsynlig er det han fra 7. august.

Jeg er fristet til å kommentere mer, men du har fått rikelig med kommentarer allerede, ser jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gammel dame

Så derfor skal spiren automatisk velges bort?

Jeg mener at trådstarter har like stor sjanse til å bli ei flott mor, som mange andre her inne og ute i den virkelige verden. Og barnet kan oppleve å få en flott farsfigur, selv om kanskje det ikke blir noen av disse fem.

Og nå er verden slik at selv om et barn blir til der mor og far er de flotteste og mest forelska menneskene på jord, så er det ingen garanti for at de kommer til å holde sammen for alltid, og at mor alltid vil være der som en flott mor, eller far være der som en sterk farsfigur.

Starten trenger ikke ha noe å si på hvordan oppveksten skal bli.

Husk det ! jeg har ikke nevnt ordet abort her. Aldri !

Et ord jeg aldri tar i min munn.

Men, før en skal sette nytt liv til verden, så bør det tenkes nøye om. Hun har vært i fast forhold, får så å kose seg litt.

Helt i orden det. Et uhell kan skje, men her er det 5 "uhell" ?

Det er DET jeg mener.

Her har vi som sagt 5 kandidater, og jeg sier igjen ; hvis en av disse er glad i trådstarter og ønsker et barn sammens med henne da ?

Det blir bestandig fokusert på den ene parten i et slik tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er et faktum at slik er det.

Og for å rette litt på deg : det er ikke jeg som legger inn et innlegg for hele Norge hvor jeg etterspør hvem som er far til mitt barn av 5 mulige kandidater.

Du synes ikke synet på det ufødte liv her er bittelittegrann "rart" da ?

Hadde dette vært en mann, så hadde hønene på dol masa om "dump han" for lenge siden.

Men dette er en "medsøster", så det er bare å komme med gode råd her

Dumping er ikke temaet her så den sammenligningen din holder ikke. Det er ikke snakk om å dumpe noen, men noe.

Jeg er for abort. Jeg er for at mor og mor alene bestemmer om hun vil bære frem sitt barn eller ikke. Å tvinge en kvinne til abort er jeg tvers igjennom imot, uansett om det er supermoralske dolkvinner som gjør det eller barnefaren/fedrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk det ! jeg har ikke nevnt ordet abort her. Aldri !

Et ord jeg aldri tar i min munn.

Men, før en skal sette nytt liv til verden, så bør det tenkes nøye om. Hun har vært i fast forhold, får så å kose seg litt.

Helt i orden det. Et uhell kan skje, men her er det 5 "uhell" ?

Det er DET jeg mener.

Her har vi som sagt 5 kandidater, og jeg sier igjen ; hvis en av disse er glad i trådstarter og ønsker et barn sammens med henne da ?

Det blir bestandig fokusert på den ene parten i et slik tilfelle.

Det er veldig hypotetisk å spekulere i om en av disse 5 er glad i trådstarter eller ikke, men om så skulle være så endrer det ikke på at trådstarter har hatt sex med 4 andre i samme periode. For min del kan de være glad i henne alle fem.

Tråden handler i grunn ikke om disse fem mennenes følelser. De er også nødt til å ta konsekvensene av det som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk det ! jeg har ikke nevnt ordet abort her. Aldri !

Et ord jeg aldri tar i min munn.

Men, før en skal sette nytt liv til verden, så bør det tenkes nøye om. Hun har vært i fast forhold, får så å kose seg litt.

Helt i orden det. Et uhell kan skje, men her er det 5 "uhell" ?

Det er DET jeg mener.

Her har vi som sagt 5 kandidater, og jeg sier igjen ; hvis en av disse er glad i trådstarter og ønsker et barn sammens med henne da ?

Det blir bestandig fokusert på den ene parten i et slik tilfelle.

Unnskyld at jeg tolket det som om du mente hun burde ta abort.

Men synet ditt ellers, er fremdeles veldig moraliserende.

Om jeg velger å gå ut og ha sex med flere, ubeskyttet også, så er det faktisk opp til meg. Og om jeg blir gravid etterpå, så er det også opp til meg om jeg ønsker å beholde eller ikke. Og selv om jeg kanskje velger å ha sex på en måte som kan være uansvarlig, både for meg og andre, så forteller det likevel ingenting om hvordan jeg vil bli som mor, eller hvordan oppveksten til dette barnet blir.

Og, om en av disse karene er over hodestups forelsket i henne, så er det like mye opp til ham å velge om han vil bruke prevensjon eller ikke. Er han så forelsket i henne, vet han gjerne at hun nettopp har kommet ut av et langvarig forhold. Og hadde det vært opp til meg, sånn helt personlig, er det en kvinne jeg kanskje ikke ville blitt med hjem sånn med en gang.... ikke fordi hun kanskje puler rundt og har ubeskyttet sex, men fordi mange faktisk trenger litt tid til å finne seg selv når man kommer ut av et forhold. Og er jeg veldig forelsket i en person, vil jeg kanskje ikke være "komme over pulekameraten".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk det ! jeg har ikke nevnt ordet abort her. Aldri !

Et ord jeg aldri tar i min munn.

Men, før en skal sette nytt liv til verden, så bør det tenkes nøye om. Hun har vært i fast forhold, får så å kose seg litt.

Helt i orden det. Et uhell kan skje, men her er det 5 "uhell" ?

Det er DET jeg mener.

Her har vi som sagt 5 kandidater, og jeg sier igjen ; hvis en av disse er glad i trådstarter og ønsker et barn sammens med henne da ?

Det blir bestandig fokusert på den ene parten i et slik tilfelle.

Det hadde jo vært annerledes om en av disse var kjæreste, og hun hadde vært utro med de fire andre, eller om hun fikk en av dem til å tro at han helt sikkert var barnefaren uten å være sikker, og dermed kanskje forhåpningsfull.

Men sånn fremgår det dog ikke av innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jer er provosert her.

Jeg har nettopp vært vitne til en som gledet seg veldig til å bli far, men så får han vite at det er 2 til som_kan_være faren.

Han er/var oppriktig glad i jenta.

Hvis trådstarter ønsker å ha seg rundt med flere etter en lengre periode i et forhold, så burde jo trådstarter i herrens navn være ekstra nøye med beskyttelse mot et uønsket svangerskap vel ?!

Det er denne "likegyldigheten" til ett og alt jeg får spader av.

Men så er det vel slik at det å bruke kondom er helt frivillig for menn... Vil de IKKE bli far, så er det kondom. Alt annet legger de da i "Allahs hender" for å si det slik. :0)

Og selv araberne sier at "Stol på Allah, men ikke glem å binde fast kamelen."

*babler i kroken*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...