Gå til innhold

Tror jeg er gravid, 5 forskjellige menn


Gjest Upsideisi

Anbefalte innlegg

Med ordet dumping så kom ikke den i rett kontekst.

Forklaring : når en dame beklager seg om ett eller annet her på DOL, så kommer damene/hønene løpende til, og "standardsvaret" er svært ofte : "Dump ham".

Ofte berettighet, men siden hovedtyngden av debattanter her på DOL er damer, så synes jeg det forekommer litt for ofte at mennen skal dumpes.

Det_kan_av og til være ok med litt selvinnsikt i enkelte saker.

Som f.eks denne.

Når dette er sagt. Å sette et barn til verden_er_en alvorlig sak som skal tenkes nøye gjennom.

Hadde jeg vært trådstarter, og i samme situasjon, så hadde jeg gjort noe mere seriøst med dette. Det blir for enkelt å poste et innlegg her på DOL for å spørre_de_hvem som er barnefaren her.

Og det håper jeg trådstarter har gjort allerede.

Snakket med en lege eller lignende.

Men nå er jeg ferdig med denne saken.

Barn har jeg selv, og de var nøye gjennomtenkte - begge to.

''Å sette et barn til verden_er_en alvorlig sak som skal tenkes nøye gjennom'' Tja, min erfaring er at det å evne å ta ting på en ordentlig måte selv når de kommer dalende fra intet er en svært viktig egenskap for foreldre. Jeg er like i tvil om at det å "tenke nøye gjennom" er essensielt for å bli en god forelder som at at lekser må til for å skape gode arbeidsvaner og jobb for ungdom må til for å skape arbeidsmoral. Min erfaring er at de aller fleste robuste mennesker mestrer utfordringer de blir satt til når situasjonen krever det, så jeg tror det er langt mer essensielt å jobbe for å utvikle robuste trygge mennesker som er i stand til å håndtere en utfordring når de står overfor en ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • fineline

    15

  • Mammantil3

    9

  • bustebeisa

    7

  • Lillemus

    6

Mest aktive i denne tråden

Forresten så til dere som tror jeg er en voksen dame, så er jeg en ungdom på 17 år.

Jeg ville tatt en tur til fastlegen og snakket både om situasjonen du står i nå, fått tatt en graviditetstest samt en resept på p-piller. Fastlegen har taushetsplikt, så du trenger ikke bekymre deg for at dine foresatte blir underrettet om du ikke ønsker dette. Ønsker deg lykke til og krysser fingre for at du får en snarlig avklaring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så til dere som tror jeg er en voksen dame, så er jeg en ungdom på 17 år.

_Du_ hadde ingen kjønnssykdommer i utgangspunktet nei, men er du 100% sikker på at ingen av de 5 mennene heller hadde det?

Og hvis du har tatt abort en gang før - hvorfor i huleste bruker du ikke prevensjon?!?!?!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle de jeg har hatt meg med kjenner jeg fra før av og har hatt med med fra før, så det er ikke sånn at jeg har hoppet på hvem som helst, og nei jeg har ikke kjønnsykdommer :)

Jeg har hatt en vanskelig oppvekst, og jeg vet jeg vil bli en god mor.

Jeg har lært hvordan man IKKE skal gjøre det, å det er vel minst like vktig :)

Jeg har allerede tatt abort 1 gang, det var veldig vanskelig. Og ikke minst vondt. Jeg vil bare ikke gjøre det igjen, så jævlig var det, på alle måter!

Jeg ble mamma som 18 åring. Men var da allerede samboer og hadde vært sammen med barnefaren siden jeg var 14.

Oppveksten min var vel også litt så som så. Mamma døde da jeg var 10, pappa var alkoholiker og døde to mnd etter at min eldste datter ble født. Hadde også ei eldre søster som var alkoholiker og ei anna søster som bare har blitt sammen med alkoholikere.

Så på mange måter visste jeg også hvordan man ikke skal være som forelder. Og jeg har fått mye skryt for hvordan jeg har vært som mor, men jeg får også høre fra mine eldste at de har lært av meg hvordan de ikke skal oppføre seg. At siden jeg hadde den oppveksten jeg hadde, så er det ikke rart at jeg ikke hadde lært det å være mamma på forhånd.

Men det som slo meg først, er at det ofte er en grunn til at vi oppfører oss som vi gjør. Om vi er unge eller gamle. Og jeg vet jo at enkelte av mine tanker,spesielt når jeg får sjalusispøkelset over meg, stammer det fra usikkerhet. Og om man velger å ha ubeskyttet sex med flere, så kan det være et valg man tar ut fra tidligere opplevelser og erfaringer. Og om man velger å gjøre ting som kanskje ikke er så veldig lurt, så kan det hende man må prøve å finne ut av hvorfor man handler som man gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Som Lillemus sier, det er neppe farskapet du skal være mest bekymret for etter 5 ukjente menns opptreden inni deg...

''Hva sikter du til?''

Jeg er nok ganske sikker på at hun sikter til kjønnsykdommer, men det er det ikke. så den saken er helt grei ;)

''Jeg er nok ganske sikker på at hun sikter til kjønnsykdommer, men det er det ikke. så den saken er helt gre''

Uansett kjønnsykdommer vil jeg si graviditeten og farskapet er ganske mye viktigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok litt naivt å tro at alle som ikke ønsker å bli gravid bruker prevensjon.

Jeg synes heller det er naivt å tro at muligheten for å bli gravid når man ikke bruker prevensjon er liten.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

''På samme måte som du svartmaler henne, kan det hende jeg maler det rosenrødt. Men helt ærlig.... jeg ser ikke dette på som en enkel grunn til abort.''

Det gjør jeg. Med en slik oppførsel trenger hun nok å være singel en god stund før hun setter barn til verden - da blir det nemlig slutt på denslags farting på byen en god stund, for de aller fleste i alle fall.

''Med en slik oppførsel trenger hun nok å være singel en god stund før hun setter barn til verden - da blir det nemlig slutt på denslags farting på byen en god stund, for de aller fleste i alle fall''

Stusser over at du mener det er sammenheng mellom utsvevende sexliv og egnethet som forelder. De fleste endrer livsstilen en god del når de vet de er gravide og etterhvert får barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Denne tråden handler ikke om familieplanlegning.''

Ikke? Hvorfor brukte ikke trådstarter da prevensjon?

Enig i det, men nå var svaret mitt myntet på Lillemus' som mente at tråden omhandlet familieplanlegging ettersom ts ikke hadde benyttet prevensjon. Jeg mener at det altså er naivt å tro at alle som har ubeskyttet sex planlegger familie (selv om alle - også de - vet at det fort kan bli konsekvensen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle de jeg har hatt meg med kjenner jeg fra før av og har hatt med med fra før, så det er ikke sånn at jeg har hoppet på hvem som helst, og nei jeg har ikke kjønnsykdommer :)

Jeg har hatt en vanskelig oppvekst, og jeg vet jeg vil bli en god mor.

Jeg har lært hvordan man IKKE skal gjøre det, å det er vel minst like vktig :)

Jeg har allerede tatt abort 1 gang, det var veldig vanskelig. Og ikke minst vondt. Jeg vil bare ikke gjøre det igjen, så jævlig var det, på alle måter!

Jeg forstår fremdeles ikke hvordan du kan vite at du ikke har fått kjønnssykdommer nå.

At du har vært til køys med alle samme tdiligere spiller jo ingen rolle, for du vet jo ikke hvem de har vært til køys med etter den gang (de gangene)....eller om du bare var heldig som ikke ble smittet da - hvis dere heller ikke den gang brukte kondom.

Det slår meg også at det egentlig er merkelig at du ikke lærte litt fra første gang du ble uønsket gravid....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så er det vel slik at det å bruke kondom er helt frivillig for menn... Vil de IKKE bli far, så er det kondom. Alt annet legger de da i "Allahs hender" for å si det slik. :0)

Og selv araberne sier at "Stol på Allah, men ikke glem å binde fast kamelen."

*babler i kroken*

*knegg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes heller det er naivt å tro at muligheten for å bli gravid når man ikke bruker prevensjon er liten.....

''Jeg synes heller det er naivt å tro at muligheten for å bli gravid når man ikke bruker prevensjon er liten.....'' La svaret mitt feil isted, og ser at jeg svarte litt fort også. Det er vel ingen som har tatt til orde for at man tror muligheten for svangerskap er liten ved ubeskyttet sex?

Mitt svar var motsvar på Lillemus' påstand om at tråden omhandlet familieplanlegging ettersom ts ikke hadde benyttet prevensjon. Jeg mener at det altså er naivt å tro at alle som har ubeskyttet sex planlegger familie (selv om alle - også ts- vet at det fort kan bli konsekvensen). Jeg sier meg med andre ord uenig med Lillemus i at tråden omhandler familieplanlegging, den handler om befruktningstidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Upsideisi

Jeg forstår fremdeles ikke hvordan du kan vite at du ikke har fått kjønnssykdommer nå.

At du har vært til køys med alle samme tdiligere spiller jo ingen rolle, for du vet jo ikke hvem de har vært til køys med etter den gang (de gangene)....eller om du bare var heldig som ikke ble smittet da - hvis dere heller ikke den gang brukte kondom.

Det slår meg også at det egentlig er merkelig at du ikke lærte litt fra første gang du ble uønsket gravid....?

jeg har tatt prøve ;) så derfor kan jeg vite det..

Jeg har migrene med aura og endometriose, så jeg kan ikke bruke p-piller eller noe med hormoner i. Jeg må bruke p -stav den tok jeg ut for ikke så lenge siden pga bivirkninger...

Å ja jeg veet det er uansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan bli gravid hele perioden, derfor trenger vi prevensjon. Ellers hadde det vært nok å telle dager.

Ts kan ikke være sikker uten DNA prøve.

''Ts kan ikke være sikker uten DNA prøve.

''

Nei, sikker kan man ikke være uten DNA-prøve, men man kan si noe om hvem som er mest sannsynlig ut fra når man tror eggløsning fant sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om trådstarter ønsker å ta abort eller ikke må vel være opp til henne selv? At hun har hatt sex med fem menn innenfor et kort tidsrom gjør jo ikke henne til en dårlig person eller en uegnet forelder... Du får det til å høres ut som om abort er straff (konsekvens) som fortjent. Det er noe moralistisk over svarene dine som byr meg i mot.

Legg merke til setningen

''på dette tidspunktet i livet''

Og ellers: Ha en strålende fin dag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da veldig å bombastisk du var da.

Selv om hun er nysingel og har pult rundt, så trenger det ikke bety at hun vil bli noen dårlig mor. På samme måte som du svartmaler henne, kan det hende jeg maler det rosenrødt. Men helt ærlig.... jeg ser ikke dette på som en enkel grunn til abort.

Se svar til hulderen lenger ned. Jeg har ikke sagt noe om vedkommendes evne til foreldreskapet annet enn at det neppe er et godt tidspunkt i livet å få barn på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Som Lillemus sier, det er neppe farskapet du skal være mest bekymret for etter 5 ukjente menns opptreden inni deg...

''

Hva sikter du til?

Kjønnssykdommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aldri enkelt å ta abort og det skal i hvert fall være mors beslutning alene. Det er ikke opp til dolere å bestemme over kroppen til et anonymt nick.

''Det er aldri enkelt å ta abort''

Kan ikke se at jeg har sagt det heller?

''og det skal i hvert fall være mors beslutning alene.''

Ja, har jeg sagt noe annet?

''Det er ikke opp til dolere å bestemme over kroppen til et anonymt nick.''

Selvfølgelig ikke, men det må vel gjelde begge veier? Dessuten, en som tar et så viktig valg på grunnlag av kommentarer på et nettsted - well...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Denne tråden handler ikke om familieplanlegning.''

Ikke? Hvorfor brukte ikke trådstarter da prevensjon?

Hvorfor er verden slik den er? Hva med å se seg rundt og se virkeligheten overalt.

Det er ganske mange mennesker som har tatt sjanser i livet, ellers ville verden ikke gått fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er aldri enkelt å ta abort''

Kan ikke se at jeg har sagt det heller?

''og det skal i hvert fall være mors beslutning alene.''

Ja, har jeg sagt noe annet?

''Det er ikke opp til dolere å bestemme over kroppen til et anonymt nick.''

Selvfølgelig ikke, men det må vel gjelde begge veier? Dessuten, en som tar et så viktig valg på grunnlag av kommentarer på et nettsted - well...

Jeg blir ganske forvirret her. Hva går begge veier? Hvem har sagt at denne tråden er grunnlaget for en beslutning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...