Gå til innhold

Tror jeg er gravid, 5 forskjellige menn


Gjest Upsideisi

Anbefalte innlegg

Gjest gammel dame

Dumping er ikke temaet her så den sammenligningen din holder ikke. Det er ikke snakk om å dumpe noen, men noe.

Jeg er for abort. Jeg er for at mor og mor alene bestemmer om hun vil bære frem sitt barn eller ikke. Å tvinge en kvinne til abort er jeg tvers igjennom imot, uansett om det er supermoralske dolkvinner som gjør det eller barnefaren/fedrene.

Med ordet dumping så kom ikke den i rett kontekst.

Forklaring : når en dame beklager seg om ett eller annet her på DOL, så kommer damene/hønene løpende til, og "standardsvaret" er svært ofte : "Dump ham".

Ofte berettighet, men siden hovedtyngden av debattanter her på DOL er damer, så synes jeg det forekommer litt for ofte at mennen skal dumpes.

Det_kan_av og til være ok med litt selvinnsikt i enkelte saker.

Som f.eks denne.

Når dette er sagt. Å sette et barn til verden_er_en alvorlig sak som skal tenkes nøye gjennom.

Hadde jeg vært trådstarter, og i samme situasjon, så hadde jeg gjort noe mere seriøst med dette. Det blir for enkelt å poste et innlegg her på DOL for å spørre_de_hvem som er barnefaren her.

Og det håper jeg trådstarter har gjort allerede.

Snakket med en lege eller lignende.

Men nå er jeg ferdig med denne saken.

Barn har jeg selv, og de var nøye gjennomtenkte - begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • fineline

    15

  • Mammantil3

    9

  • bustebeisa

    7

  • Lillemus

    6

Mest aktive i denne tråden

Men så er det vel slik at det å bruke kondom er helt frivillig for menn... Vil de IKKE bli far, så er det kondom. Alt annet legger de da i "Allahs hender" for å si det slik. :0)

Og selv araberne sier at "Stol på Allah, men ikke glem å binde fast kamelen."

*babler i kroken*

Hihi...

Sånn sett burde alle fem mennene i dette tilfellet vært ansvarlige menn og brukt kondom. Både med tanke på uønsket graviditet og kjønnsykdommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gammel dame

Unnskyld at jeg tolket det som om du mente hun burde ta abort.

Men synet ditt ellers, er fremdeles veldig moraliserende.

Om jeg velger å gå ut og ha sex med flere, ubeskyttet også, så er det faktisk opp til meg. Og om jeg blir gravid etterpå, så er det også opp til meg om jeg ønsker å beholde eller ikke. Og selv om jeg kanskje velger å ha sex på en måte som kan være uansvarlig, både for meg og andre, så forteller det likevel ingenting om hvordan jeg vil bli som mor, eller hvordan oppveksten til dette barnet blir.

Og, om en av disse karene er over hodestups forelsket i henne, så er det like mye opp til ham å velge om han vil bruke prevensjon eller ikke. Er han så forelsket i henne, vet han gjerne at hun nettopp har kommet ut av et langvarig forhold. Og hadde det vært opp til meg, sånn helt personlig, er det en kvinne jeg kanskje ikke ville blitt med hjem sånn med en gang.... ikke fordi hun kanskje puler rundt og har ubeskyttet sex, men fordi mange faktisk trenger litt tid til å finne seg selv når man kommer ut av et forhold. Og er jeg veldig forelsket i en person, vil jeg kanskje ikke være "komme over pulekameraten".

Ja, jeg er klar over at jeg har en del moral på dette området.

Mor bestemmer alt ja, ok.

Det kommer et barn til verden, som med årene gjerne vil vite hvem som er faren sin.

Jeg har en venn som har brukt åresvis på å finne ut dette.

Jeg er frilynt når det gjelder å kose seg, og nyte livet generelt.

Men slike konsekvenser som dette førsøker jeg virkelig å unngå ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med ordet dumping så kom ikke den i rett kontekst.

Forklaring : når en dame beklager seg om ett eller annet her på DOL, så kommer damene/hønene løpende til, og "standardsvaret" er svært ofte : "Dump ham".

Ofte berettighet, men siden hovedtyngden av debattanter her på DOL er damer, så synes jeg det forekommer litt for ofte at mennen skal dumpes.

Det_kan_av og til være ok med litt selvinnsikt i enkelte saker.

Som f.eks denne.

Når dette er sagt. Å sette et barn til verden_er_en alvorlig sak som skal tenkes nøye gjennom.

Hadde jeg vært trådstarter, og i samme situasjon, så hadde jeg gjort noe mere seriøst med dette. Det blir for enkelt å poste et innlegg her på DOL for å spørre_de_hvem som er barnefaren her.

Og det håper jeg trådstarter har gjort allerede.

Snakket med en lege eller lignende.

Men nå er jeg ferdig med denne saken.

Barn har jeg selv, og de var nøye gjennomtenkte - begge to.

Hvorvidt du og jeg har nøye gjennomtenkte barn er ikke relevant. Jeg føler ikke behov for å heve meg opp som en prektig dame pga. det.

Det er ikke særlig å anbefale etter min mening og ha sex med flere forskjellige på kort tid, men det har skjedd, skjer og vil skje.

Det å skrive på dol er ikke ensbetydende med at man ikke foretar seg noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gammel dame

Hihi...

Sånn sett burde alle fem mennene i dette tilfellet vært ansvarlige menn og brukt kondom. Både med tanke på uønsket graviditet og kjønnsykdommer.

Mm, jeg ventet på den.

Overrasket over hvor lang tid det tok.

Med mange damers tankegang, så bør mennen virkelig tenke seg om ja.

De skal ikke ha medbestemmelsrett til noen ting om noe skulle skje.

Nå fikk jo denne tråden oppmerksomhet som forventet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gammel dame

Hvorvidt du og jeg har nøye gjennomtenkte barn er ikke relevant. Jeg føler ikke behov for å heve meg opp som en prektig dame pga. det.

Det er ikke særlig å anbefale etter min mening og ha sex med flere forskjellige på kort tid, men det har skjedd, skjer og vil skje.

Det å skrive på dol er ikke ensbetydende med at man ikke foretar seg noe annet.

Amen da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi...

Sånn sett burde alle fem mennene i dette tilfellet vært ansvarlige menn og brukt kondom. Både med tanke på uønsket graviditet og kjønnsykdommer.

Å ha sex med kondom er som å ta et fotbad med sokkene på;-)

Kanskje alle fem har tenkt slik og villet ha noe 'orntli' denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er klar over at jeg har en del moral på dette området.

Mor bestemmer alt ja, ok.

Det kommer et barn til verden, som med årene gjerne vil vite hvem som er faren sin.

Jeg har en venn som har brukt åresvis på å finne ut dette.

Jeg er frilynt når det gjelder å kose seg, og nyte livet generelt.

Men slike konsekvenser som dette førsøker jeg virkelig å unngå ja.

Hva mener du om lesbiske par som får barn sammen? Ingen far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi...

Sånn sett burde alle fem mennene i dette tilfellet vært ansvarlige menn og brukt kondom. Både med tanke på uønsket graviditet og kjønnsykdommer.

Nemlig. Istedet sitter alle og feller moralsk dom over damen som muligens er gravid. Back to the future.. med ræva først eller noe.

En mann kan godt ha seg med forskjellige damer hver helg i fem seks uker. Og mer. Ingen kakler på om han blir en god far om han tilfeldigvis befrukter en eller fler av dem. "Du skal bli far, vennligst legg ditt utsvevende liv på hylla og slutt å ha deg med fremmede." Neppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gammel dame

Hva mener du om lesbiske par som får barn sammen? Ingen far.

Det har nettopp vært tråder om dette. Og da var Elton John og Jan Thomas diskutert til trådene ble slettet.

Så man kan si det er kontroversielt her inne - det også.

Elton John har bare en stemme, men en som blir lagt merke til, og han sa følgende : "Når sønnen vår finner ut at han ikke har en mamma, så vil han bli lei seg".

Kilde : Se og hør.

Ps. Det er for fint vær ute til at jeg kan være på DOL og forsvare min moral og "gammelsyn" på mange ting.

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gammel dame

Nemlig. Istedet sitter alle og feller moralsk dom over damen som muligens er gravid. Back to the future.. med ræva først eller noe.

En mann kan godt ha seg med forskjellige damer hver helg i fem seks uker. Og mer. Ingen kakler på om han blir en god far om han tilfeldigvis befrukter en eller fler av dem. "Du skal bli far, vennligst legg ditt utsvevende liv på hylla og slutt å ha deg med fremmede." Neppe.

Det er vel hevet over enhver tvil at det er slik det fungerer ja.

Vi stammer fra dyrenes verden ja.

Hanndyrene vil bestandig, og det er opp til hunnene å velge riktig far til avkommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mm, jeg ventet på den.

Overrasket over hvor lang tid det tok.

Med mange damers tankegang, så bør mennen virkelig tenke seg om ja.

De skal ikke ha medbestemmelsrett til noen ting om noe skulle skje.

Nå fikk jo denne tråden oppmerksomhet som forventet.

Oppmerksomheten har desverre tråden fått for lenge siden. Jeg lot meg desverre rive med av moraliseringen, i stedet for å svare på hva trådstarter spurte om.

Men, både menn og kvinner bør tenke seg som. Både for sin egen del, og andres del.

Hadde en gang en diskusjon med en kollega. Hun mente at det ikke gikk an å bli gravid etter et samleie med en tilfeldig på byen. Det var det dummeste hun hørte. Da datt det vel ut av meg at det å bli gravid etter en ONS kunne være noe fint, fremfor andre følger som ubeskyttet sex kan føre til. Et par dager senere kastet hun colaflaska i pulten forann meg og beskyldte meg for å si at hun kunne få AIDS.....

Men altså... Skjedd er skjedd i trådstarters tilfelle. Hun har valgt å ha ubeskyttet sex og det har partnerene hennes også. Hun bør først og fremst finne ut om hun er gravid, Så bør hun tenke gjennom om hun ønsker å beholde barnet. Ønsker hun å beholde, bør hun tenke gjennom hva som er best for henne, barnet og biologisk far, i forhold til å vite hvem som er barnefaren. Så får hun enten skrive barnefar ukjent eller be dem alle sende inn en farskapstest.

Jeg ser at det kan være viktig for både barnet og barnefar å vite om hverandre, men det trenger ikke ha noe å si i forhold til det å ha en viktig mannsperson og farsfigur rundt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel hevet over enhver tvil at det er slik det fungerer ja.

Vi stammer fra dyrenes verden ja.

Hanndyrene vil bestandig, og det er opp til hunnene å velge riktig far til avkommet.

Skal man følge den teorien til fulle, så er det i så fall hormonene som bestemmer far til barnet. ;0)

Om vi er dyr i den sammenhengen, så er det jo mest fasinerende at trangen til å kontrollere ANDRES instinkter jaggu er større enn til og med kjønnsdrifta tidvis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Som Lillemus sier, det er neppe farskapet du skal være mest bekymret for etter 5 ukjente menns opptreden inni deg...

Når det er sagt, så kan jeg ikke skjønne at det overhode er interessant hvems sperm som svømte fortest - blir det et befruktet egg av dette må du da for guds skyld ta abort.

''Som Lillemus sier, det er neppe farskapet du skal være mest bekymret for etter 5 ukjente menns opptreden inni deg...

''

Hva sikter du til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Upsideisi

Det var det første som jeg tenkte på også....

Alle de jeg har hatt meg med kjenner jeg fra før av og har hatt med med fra før, så det er ikke sånn at jeg har hoppet på hvem som helst, og nei jeg har ikke kjønnsykdommer :)

Jeg har hatt en vanskelig oppvekst, og jeg vet jeg vil bli en god mor.

Jeg har lært hvordan man IKKE skal gjøre det, å det er vel minst like vktig :)

Jeg har allerede tatt abort 1 gang, det var veldig vanskelig. Og ikke minst vondt. Jeg vil bare ikke gjøre det igjen, så jævlig var det, på alle måter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som voksen dame? bør du vite at det er mestruasjonens første dag som er interessant - ikke når den sluttet.

Nås var siste menss 1. dag? Når forventet du den neste?

Jeg er ikke voksen. Men den startet 29, juli :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Upsideisi

HVIS du er gravid:

Med den syklusen så har du vel mest sannsynlig hatt eggløsning i perioden 7.-12. august. Man kan ikke bli gravid mer enn max en dag etter eggløsning, så mest sannsynlig er det han fra 7. august.

Jeg er fristet til å kommentere mer, men du har fått rikelig med kommentarer allerede, ser jeg...

Tusen takk.. Mensturasjonen min startet 29.juli forresten. Men den var helt brun, hele mensen perioden. Vet ikke hva det kommer av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVIS du er gravid:

Med den syklusen så har du vel mest sannsynlig hatt eggløsning i perioden 7.-12. august. Man kan ikke bli gravid mer enn max en dag etter eggløsning, så mest sannsynlig er det han fra 7. august.

Jeg er fristet til å kommentere mer, men du har fått rikelig med kommentarer allerede, ser jeg...

Man kan bli gravid hele perioden, derfor trenger vi prevensjon. Ellers hadde det vært nok å telle dager.

Ts kan ikke være sikker uten DNA prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Upsideisi

''Som Lillemus sier, det er neppe farskapet du skal være mest bekymret for etter 5 ukjente menns opptreden inni deg...

''

Hva sikter du til?

Som Lillemus sier, det er neppe farskapet du skal være mest bekymret for etter 5 ukjente menns opptreden inni deg...

''Hva sikter du til?''

Jeg er nok ganske sikker på at hun sikter til kjønnsykdommer, men det er det ikke. så den saken er helt grei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Upsideisi

Alle de jeg har hatt meg med kjenner jeg fra før av og har hatt med med fra før, så det er ikke sånn at jeg har hoppet på hvem som helst, og nei jeg har ikke kjønnsykdommer :)

Jeg har hatt en vanskelig oppvekst, og jeg vet jeg vil bli en god mor.

Jeg har lært hvordan man IKKE skal gjøre det, å det er vel minst like vktig :)

Jeg har allerede tatt abort 1 gang, det var veldig vanskelig. Og ikke minst vondt. Jeg vil bare ikke gjøre det igjen, så jævlig var det, på alle måter!

Forresten så til dere som tror jeg er en voksen dame, så er jeg en ungdom på 17 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...