Axcia Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 Guttungen på 12 år er superheldig, og får være med kompisen og pappa'n på en 5-dagers jaktur i høst (vi er ikke jaktfolk, så jeg er veldig glad for at han kan få oppleve en slik tur). Det er 5 timer å kjøre hver vei. Jeg vil gi pappa'n et ok beløp som blant annet dekker mat, drikke og snop. F.eks. stopper de sikkert underveis og spiser, i tillegg til ting de handler inn til selve hytteturen. Hvor mye bør jeg gi ham? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kjellavin Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 Iallefall 1000,- kroner, helst 2000,-. Er rådyrt å dra på tur i Norge. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
black wealch Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 1000 kroner? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 1000,- - .1500,-. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zellica Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 1000 kroner burde holde i massevis:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 Iallefall 1000,- kroner, helst 2000,-. Er rådyrt å dra på tur i Norge. Hm, ja men det koster da ikke noe mer for denne faren å jakte med to gutter enn med en?? Men selvsagt enig i at man bør gi en ok sum som dekker reelle utgifter. 1000 kr holder nok i massevis. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GPn Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 Jeg ville syntes 1000 var nok om han var med meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 Jeg tror de fleste vil oppfatte tusen kroner som en romslig - og real - kompensasjon for ymse utgifter. Enig i at han er heldig :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 Jeg synes at 1000 må være mer enn nok 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MHC Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Hadde skrevet en fin takkehilsen og puttet 1000 i en konvolutt. Men hadde det vært meg som var faren, så hadde jeg sendt pengene i retur til moren. Hadde jeg invitert med en av barnas kompiser på noe, så hadde jeg ikke forventet at foreldrene skulle betale. Så lenge det ikke er snakk om flybilletter/ togbilletter, så koster det ikke så mye ekstra å ha med ett barn ekstra. Dessuten er det jo for hans eget barn sin skyld at han inviterer med kompisen. Jeg hadde ikke forventet at andre foreldre skulle punge ut med noe som jeg inviterer på. God tur til sønnen din. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Hadde skrevet en fin takkehilsen og puttet 1000 i en konvolutt. Men hadde det vært meg som var faren, så hadde jeg sendt pengene i retur til moren. Hadde jeg invitert med en av barnas kompiser på noe, så hadde jeg ikke forventet at foreldrene skulle betale. Så lenge det ikke er snakk om flybilletter/ togbilletter, så koster det ikke så mye ekstra å ha med ett barn ekstra. Dessuten er det jo for hans eget barn sin skyld at han inviterer med kompisen. Jeg hadde ikke forventet at andre foreldre skulle punge ut med noe som jeg inviterer på. God tur til sønnen din. ''Men hadde det vært meg som var faren, så hadde jeg sendt pengene i retur til moren. Hadde jeg invitert med en av barnas kompiser på noe, så hadde jeg ikke forventet at foreldrene skulle betale. Så lenge det ikke er snakk om flybilletter/ togbilletter, så koster det ikke så mye ekstra å ha med ett barn ekstra. Dessuten er det jo for hans eget barn sin skyld at han inviterer med kompisen. '' Veldig enig! Istedenfor å sende med penger, hadde jeg spurt dem direkte, og fortalt at jeg gjerne vil dekke noe av utgiftene. Og hadde jeg vært den som inviterer, hadde jeg sagt at det er helt uaktuelt å ta i mot penger Er det sistnevnte svaret, så går det an å sende med litt snop mm. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bustebeisa Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Hadde skrevet en fin takkehilsen og puttet 1000 i en konvolutt. Men hadde det vært meg som var faren, så hadde jeg sendt pengene i retur til moren. Hadde jeg invitert med en av barnas kompiser på noe, så hadde jeg ikke forventet at foreldrene skulle betale. Så lenge det ikke er snakk om flybilletter/ togbilletter, så koster det ikke så mye ekstra å ha med ett barn ekstra. Dessuten er det jo for hans eget barn sin skyld at han inviterer med kompisen. Jeg hadde ikke forventet at andre foreldre skulle punge ut med noe som jeg inviterer på. God tur til sønnen din. Jeg ville nok gjort som deg, og på mange måter tenker jeg også som deg. Så lenge man inviterer med noen, så forventer jeg ikke penger fra dem. Men samtidig... flere ganger har jeg dratt på hyttetur med mine og andres barn. Har på det meste hatt med meg fem andre barn, i tillegg til den gang mine to. Og mat i ei uke koster litt. Det vil si at jeg har ikke forventet at jeg skal få penger til mat, men har likevel satt pris på de gangene jeg enten har fått litt penger til mat, eller foreldre har kommet innom med brød, grillmat eller brus for den saks skyld. Og jeg har forventet at de sender med ungene lommepenger. Slik at når vi har reist til butikken for å handle mat eller til nærmeste by for å titte litt rundt, så ha barna kunne handle litt selv. Være seg snop eller klær. Opplevde ei gang at jeg hadde med ei jente som gikk i klasse med min eldste datter. Etter noen dager kom broren på 15 til hytta i båt. Han skulle da liksom bo der resten av uka, hadde med telt og tre karbonader som han skulle spørre om han kunne grille hos oss.... Altfor lite mat for en guttunge, og med regn, fikk han bo i hytta. I tillegg kunne ikke mora hente dattera på hytta, selv om skulle hente sønnen og båten i nærmeste by... for da måtte hun ha kjørt gjennom en bomstasjon, som ville kostet henne hele 50 kr til sammen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.