Dorthe Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 http://lovdata.no/for/sf/kd/td-20060623-0724-039.html Glemte link så jeg svarer meg selv her.. Ja, her står det jo svart på hvitt at skolen er ansvarlig for skoleveien og da kan jeg skjønne at skolen nekter unger å sykle. Hvor godt kan elevene trafikkreglene, f.eks at de skal gå av sykkelen i fotgjengerfelt og vikeplikt fra høyre. Jeg synes voksne syklister er dårlige til å følge trafikkreglene når de er ute å sykler også. Jeg holdt på å kjøre ned en syklist som kom fra venstre mot kjøreretningen her om dagen fordi jeg fulgte med fra høyre og han kom i full fart ut bak et hjørne og rett ut i gangfeltet. Nå kjørte jeg veldig sakte fordi jeg vet at dette skjer hele tiden i dette krysset, men det var jammen bare så vidt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamma til jente med adhd... Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Her får de ikke lov til å sykle før i 7 klasse for det kan være litt farlige veier for noen. Selv har vi ikke farlig vei og bor ganske nær skolen. Men det må være rettferdig/likt for alle. En lærer hadde sagt til eldste gutten vår at om han syklet og parkerte sykkelen hos en kamerat så la de seg ikke opp i det... Så da gjorde han det stort sett fra 6 klasse... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.