linko Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Har en gutt på 10 år som ikke er veldig interessert i å lese, sannsynligvis fordi det går for sakte. Han lærte å lese i 1.klasse, men har aldri fått opp lesehastigheten, selv om både vi og skolen leser sammen med han så og si hver dag. Vi har sjekket synet og det er bra. I andre fag har han "overlevd" fordi han husker det meste etter å ha lest det en gang (- heldigvis, ellers hadde leksene tatt ekstremt lang tid). I sommer leste han boka "uhyret i skogen" av Tore Aurstad. Den falt delvis i smak, men hadde litt for mange uttrykk som ble vanskelige å forstå. Nå har han lest 2 av bøkene i serien "Svingens mørke verden". Da flyter lesinga plutselig mye bedre (både tempo og forståelse). Trenger tips til flere lignende bøker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Hva med Kaldt blod-serien til Jørn Jensen? Eller "En Pingles dagbok"-serien til Jeff Kinney? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MHC Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Henger meg på "Pingles dagbøker". Slo godt an i vår familie der eldste slet med lesingen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Bjørn Sortlands serie om mysterier? (ganske lettlest) Svein og rotta? En pingles dagbok? Mens Blücher sank av Axel Hellstenius fenget også sønnen min i den alderen, likeledes ei bok om Gunnar Sønsteby som er skrevet for barn/ungdom. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonette Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Min 10-åring er ikke spesielt glad i bøker, men veldig glad i Donaldpocket. De merket det godt på skolen at han fikk opp lesehastigheten etter at han begynte å lese Donaldpocket. Hvis han MÅ lese bøker, foretrekker han Rampete Robin-bøkene og Kaptein SuperTruse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Gutten min på 10 år har heller ikke vært glad i å lese bøker. Men en pingles dagbok gikk unna på rekordfart. Han har lest alle 6 bøkene på kort tid 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Bjørn Sortlands serie om Kunstdetektivene har mine to eldste slukt i 10-11 års alderen. 11-åringen min synes det er gøy med biografier for tiden, og leser noen av de gamle gode "Historien om...." - som jeg også leste omtrent alle av i 10-11 års alderen. Hun har lest om Jeanne d'Arc, Dronning Elisabeth, og skal til på Abraham Lincon nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Bjørn Sortlands serie om Kunstdetektivene har mine to eldste slukt i 10-11 års alderen. 11-åringen min synes det er gøy med biografier for tiden, og leser noen av de gamle gode "Historien om...." - som jeg også leste omtrent alle av i 10-11 års alderen. Hun har lest om Jeanne d'Arc, Dronning Elisabeth, og skal til på Abraham Lincon nå. Mitt barn på 10 år liker også biografier. Men da om blant annet, Marit Bjørgen og Petter Northug. Og de som stiller i samme klasse som disse Det er ski som er det store her da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Mitt barn på 10 år liker også biografier. Men da om blant annet, Marit Bjørgen og Petter Northug. Og de som stiller i samme klasse som disse Det er ski som er det store her da. Hun spurte i går om det fantes en slik bok om Thor Heyerdahl, så det må jeg se om jeg finner på biblioteket. Hun er ganske opptatt av historie og slektsforhold, og har lagt ut for meg de siste dagene om Henrik den 8, dronning Elisabeth, og hvem som var halvsøster med hvem (?) og hvilken rekkefølge de døde i.... ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Hun spurte i går om det fantes en slik bok om Thor Heyerdahl, så det må jeg se om jeg finner på biblioteket. Hun er ganske opptatt av historie og slektsforhold, og har lagt ut for meg de siste dagene om Henrik den 8, dronning Elisabeth, og hvem som var halvsøster med hvem (?) og hvilken rekkefølge de døde i.... ;-) Det finnes i alle fall en bokormen-bok om Thor Heyerdahl. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Hun spurte i går om det fantes en slik bok om Thor Heyerdahl, så det må jeg se om jeg finner på biblioteket. Hun er ganske opptatt av historie og slektsforhold, og har lagt ut for meg de siste dagene om Henrik den 8, dronning Elisabeth, og hvem som var halvsøster med hvem (?) og hvilken rekkefølge de døde i.... ;-) Gøy at de har interesse for historie 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Gøy at de har interesse for historie ''Gøy at de har interesse for historie :)'' Ja, hun er helt rå i å huske mine kusiner og fetteres barn - mine besteforeldres søsken og mine oldeforeldre osv. For to år siden var vi i Sverige, og fikk omvisning på et slott. Guiden fortalte masse (mest for voksne, men litt spesielt til barna og), og etterpå hadde jenta mi full kontroll over hvem som hadde bodd i slottet, hvem som var i familie med hvem, og hvordan de hadde sett ut på maleriene osv :-) Og veldig ofte kan hun komme med små detaljer om ting som er blitt fortalt for lenge lenge siden, om historiske/familiære ting. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.