Gå til innhold

9 åring som hadde uhell

Gjest mamma som er takknemlig for svar

Anbefalte innlegg

Gjest mamma som er takknemlig for svar

Min sønn på 9 år, hadde et uhell på skolen i dag. Fant det ut da jeg fant en tissevåt truse i sekken.

Han er en forsiktig og litt sjenert gutt som nylig har fått ny lærer, dette stresser han kanskje litt. ( Spekulasjoner fra min side da jeg ikke vet helt.)

Bør jeg konfrontere han med tissinga på en forsiktig måte, eller ikke si noe og late som ingenting??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg hadde sagt at jeg fant trusa i sekken hans og bedt ham om å si ifra neste gang han har et uhell "for du kan jo ikke ha våte truser i sekken" Da vet han at du vet og kan ta det opp hvis han vil. Jeg hadde muligens også nevnt at sånt hender med alle av og til, til og med med voksne.

(Hvis det fortsetter med flere uhell er det jo en helt annen sak, da hadde jeg kanskje først sjekka urinveisinfeksjon før jeg hadde sjekka dorutinene på skolen - om det er flaut å be om å få gå på do i timen f.eks)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da gå an å snakke om ting? Jeg hadde sagt "du, jeg fant trusa i sekken. Du må selvsagt huske å legge skittentøy på vaskerommet, så det ikke blir liggende å stinke. Hva skjedde, rakk du ikke å gå på do?"

Jeg ville mast litt, for å være sikker på å få sannheten ut av ungen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør snakke med ham om det. Verre hvis han går rundt og er flau og redd for at du vet om det osv. Fortell ham at du fant en våt truse i sekken hans, og spør om han hadde et uhell på skolen og hvordan han løste dette. Si også at det var fint han ordna opp selv :)

Jeg skjønner at jeg er meget åpen med mine barn :P Her snakker vi om det meste - flaut eller ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi på 8 hadde et uhell i sommer - og da var det ikke bare våt truse - men skikkelig våt madrass, dyne og pute... Vi var på hytta da og jeg gikk tidlig på jobb.

Jeg hadde en aning om hva som hadde skjedd (tror jeg så at hun hadde vært oppe og byttet truse om natta), så jeg ringte miin mor (som passet ungene) og ba henne skjekke senga. Dette var etter at jenta hadde stått opp. Jenta hadde ikke sagt noe til mormor. Vi ble enige om at mormor ikke skulle si noe heller.

Jeg snakket forsiktig med jenta mi om ettermiddagen, og sa (tror jeg) at det er viktig å tisse velidg godt før hun legger seg (i perioder har hun slurvet med det), og at hun må si i fra, slik at vi får skiftet på senga og vasket det. Hun syntes det var veldig flaut og leit og ville ikke snakke om det. jeg var selvfølglige helt rolig og ikke sint da jeg snakket med henne.

Jeg synes du skal si til gutten din at du fant trusa hans, og at hvis det skjer igjen, må han ta den ut av sekken og legge den i vasken på vaskerommet, ikke i skittentøykorga. Jenta mi hadde en periode i vinter der hun hadde noen skvetter, og da la hun trusa i skittentøykorga, og det luktet jo så fort :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med de andre. Ikke gjør noe oppstyr ut av det, men si du fant trusa, at det ikke er lurt å la den ligge i sekken. Spør om han hadde et uhell, og si at slikt skjer (om det var det som skjedde).

Be ham fortelle deg hvis det skulle skje igjen.

Og så ferdig med den saken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...