caprice Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Vi skal ha noen venner til middag på lørdag og de har svært kresne barn. Jeg har i grunnen lite lyst til å servere to retter (en til voksne, en til barn) men har helst lyst til å finne på noe annet enn den tradisjonelle pizza, lasagne, taco, burger menyen også. Noen som har noe å foreslå? Helst noe som kan forberedes en tid i forveien da vi har en del på programmet den dagen. Dette er i all enkelthet, så det trenger ikke være veldig avansert altså! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Kyllingvinger, ferdig salat (pluss på med noen skåler med tilbehør, revet parmesan etc) + potetgull. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linko Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Sodd (inderøysodd eller innherredssodd)- har ikke møtt et eneste barn som ikke liker det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Koldtbord. Ikke "tusen" ting, men det du selv liker best - og så supplerer du med coctailpølser og svenske kjøttboller til de mest kresne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fridoleline Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Kjøttkaker i brun saus liker vel alle? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Jeg ville bestemt meg for noe som er forholdsvis barnevennlig og så varslet foreldrene på forhånd hva menyen blir. Så kan de selv vurdere om de skal la ungene spise seg mette før de drar hjemmefra. Det har jeg gjort ved noen anledninger når det gjelder jentungen (hun er kresen!) og da spiser hun noen brødskiver før vi drar hjemmefra og bittelitt i selskapet for syns skyld. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Kjøttkaker i brun saus liker vel alle? Nei, der tror jeg du tar feil. For mange barn av vår tid er husmannskost kjempesært. De er vant til sushi, aioli og gumbosuppe:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Jeg ville gjort som laban, men sikkert kalt det tapas eller plukkemat. Spekemat, ost, fetaost, pai, kjøttboller, småtomater, paprika, agurk, oliven, brød... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecil1 Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Fiskesuppe - enkelt og greit. Med gode rundstykker til:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 30. august 2012 Forfatter Del Skrevet 30. august 2012 Fiskesuppe - enkelt og greit. Med gode rundstykker til:) Hadde mine barn likt godt, men det er visst absolutt det verste jeg kan servere.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Kyllinggryte, kanskje? Det liker de fleste både voksne og barn. Finnes i et utall varianter. F.eks. Ramseys/flyflys "smoked paprika" :-). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Hadde mine barn likt godt, men det er visst absolutt det verste jeg kan servere.... Det er vel ikke akkurat forferdelig slitsomt å sette på noen pølser i tillegg til fiskesuppa??! Eller er det litt sånn prinsipp at du ikke skal ha to retter? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Nei, der tror jeg du tar feil. For mange barn av vår tid er husmannskost kjempesært. De er vant til sushi, aioli og gumbosuppe:) Her i huset jubles det når det en sjelden gang blir servert husmannskost med poteter :-) I gamle dager jubla vi når vi en sjelden gang fikk spagetti i tillegg til potetene såklart... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 30. august 2012 Forfatter Del Skrevet 30. august 2012 Det er vel ikke akkurat forferdelig slitsomt å sette på noen pølser i tillegg til fiskesuppa??! Eller er det litt sånn prinsipp at du ikke skal ha to retter? Ikke noe prinsipp med to retter, men jeg tenkte det var hyggelig med en ting som alle kunne like. Det er ikke vanskelig å finne på noe til de voksne, de liker alt mulig :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Kjøttkaker i brun saus liker vel alle? ''Kjøttkaker i brun saus liker vel alle?'' Jeg kjenner ei som lager knallgode kjøttkaker, men ingen av hennes 3 barn spiser det. Jeg og guttungen kommer derfor på middag slik at hun får avsetning på kjøttkakene. ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1 Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Kjøttboller? Gjort barnevennlige med tacokrydderpulver i tomatsausen? Det har vært en slager når vi har hatt besøk av barn her 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhea Silvia Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Kyllingvinger/kyllingklubber med ulike smaker. Diverse grønnsaker i skåler, godt brød og ulike sauser/dipper. Alternativt: Hjemmelaget kjøttsuppe/betasuppe med godt brød til. Begge deler er greit å ordne til på forhånd, og går ned på høykant hos både voksne og barn vi kjenner. Noen barn plukker ut og spiser bare pølsebitene og potetene fra suppa, men det er greit for meg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 [quote name=Shira )' timestamp='1346396532' post='4805892] ''Kjøttkaker i brun saus liker vel alle?'' Jeg kjenner ei som lager knallgode kjøttkaker, men ingen av hennes 3 barn spiser det. Jeg og guttungen kommer derfor på middag slik at hun får avsetning på kjøttkakene. ;o) Nam! Her vil alle ha meg til å lage hjemmelagde kjøttkaker.. men jeg tåler ikke sausen lenger. :0( Vet altså ikke hva det kommer av, men magen min går i syrelås hvis jeg spiser brunsaus. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Risotto med kyllingbiter og salat. :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Nam! Her vil alle ha meg til å lage hjemmelagde kjøttkaker.. men jeg tåler ikke sausen lenger. :0( Vet altså ikke hva det kommer av, men magen min går i syrelås hvis jeg spiser brunsaus. ''Vet altså ikke hva det kommer av, men magen min går i syrelås hvis jeg spiser brunsaus.'' Lager du den på bruning? Da tipper jeg at det er derfor. Du mener at du får magesyreproblemer av det? Jeg har nettopp oppdaget at siden jeg begynte å drikke eplecidereddik hver morgen så har jeg ikke hatt magesyreproblemer i det hele tatt... Det smaker aldeles forjævlig (en liten klunk i 1/3 glass vann), men det skal visstnok være veldig sunt. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.