tonie Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Her i huset jubles det når det en sjelden gang blir servert husmannskost med poteter :-) I gamle dager jubla vi når vi en sjelden gang fikk spagetti i tillegg til potetene såklart... Hehe! Velkjent. Sønnen min og flere av vennene hans er en smule skeptisk til husmannskost, men de spiser det hvis de må. Jeg burde vært litt flinkere til å lage sånt. Stakkars ungen er jo ikke vant til det! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 ''Vet altså ikke hva det kommer av, men magen min går i syrelås hvis jeg spiser brunsaus.'' Lager du den på bruning? Da tipper jeg at det er derfor. Du mener at du får magesyreproblemer av det? Jeg har nettopp oppdaget at siden jeg begynte å drikke eplecidereddik hver morgen så har jeg ikke hatt magesyreproblemer i det hele tatt... Det smaker aldeles forjævlig (en liten klunk i 1/3 glass vann), men det skal visstnok være veldig sunt. ) Ja stemmer. Eplecidereddikk.. du det er sånn superslankemiddel fra nittiallet, er det ikke? Hva fikk deg til å begynne med det da?? Hva folk plager seg med.. tran er ille nok. ;0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Ja stemmer. Eplecidereddikk.. du det er sånn superslankemiddel fra nittiallet, er det ikke? Hva fikk deg til å begynne med det da?? Hva folk plager seg med.. tran er ille nok. ;0) Jeg kom tilfeldigvis over denne siden: http://www.eplecidereddik.no/start.aspx og tenkte jeg skulle gi det et forsøk med tanke på økt forbrenning ('host*), det har ikke virket slankende så langt, men det har virket på magen. ) Men du verden for en smak! :-{ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 ''Vet altså ikke hva det kommer av, men magen min går i syrelås hvis jeg spiser brunsaus.'' Lager du den på bruning? Da tipper jeg at det er derfor. Du mener at du får magesyreproblemer av det? Jeg har nettopp oppdaget at siden jeg begynte å drikke eplecidereddik hver morgen så har jeg ikke hatt magesyreproblemer i det hele tatt... Det smaker aldeles forjævlig (en liten klunk i 1/3 glass vann), men det skal visstnok være veldig sunt. ) ''Det smaker aldeles forjævlig (en liten klunk i 1/3 glass vann), men det skal visstnok være veldig sunt. )'' Hehe, jeg synes det smaker godt, jeg. Men så er jeg langt over gjennomsnittet glad i eddik. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Jeg kom tilfeldigvis over denne siden: http://www.eplecidereddik.no/start.aspx og tenkte jeg skulle gi det et forsøk med tanke på økt forbrenning ('host*), det har ikke virket slankende så langt, men det har virket på magen. ) Men du verden for en smak! :-{ Det smaker og lukter pjuk...:/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Jeg kom tilfeldigvis over denne siden: http://www.eplecidereddik.no/start.aspx og tenkte jeg skulle gi det et forsøk med tanke på økt forbrenning ('host*), det har ikke virket slankende så langt, men det har virket på magen. ) Men du verden for en smak! :-{ Gjæring.. da hadde jeg heller sjenka meg en likør hver kveld! *skratter* Chili skal være bra for forbrenninga. Jeg liker chilismak i maten så jeg satser heller den veien. Og lar være å ete brunsaus! :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Gjæring.. da hadde jeg heller sjenka meg en likør hver kveld! *skratter* Chili skal være bra for forbrenninga. Jeg liker chilismak i maten så jeg satser heller den veien. Og lar være å ete brunsaus! :0) Chili er godis ja! Mmmm! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Kjøttkaker i brun saus liker vel alle? ''Kjøttkaker i brun saus liker vel alle?'' *host* Jeg har en unge som kunne levd utelukkende på kjøttkaker med brun saus og poteter og en som ikke liker det. Om hun ikke har noe annet valg og er utsultet kan hun spise litt, men det er langt fra favorittretten... Men hun kan ikke regnes med når det gjelder hva man liker og ikke for hun er så sær i matveien - jeg håper det går seg til til hun blir voksen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Nam! Her vil alle ha meg til å lage hjemmelagde kjøttkaker.. men jeg tåler ikke sausen lenger. :0( Vet altså ikke hva det kommer av, men magen min går i syrelås hvis jeg spiser brunsaus. Lager du sausen selv, med jevning? Vet om noen som ikke tåler det, men posesaus går bedre visstnok. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 [quote name=Shira )' timestamp='1346402408' post='4805977] Lager du sausen selv, med jevning? Vet om noen som ikke tåler det, men posesaus går bedre visstnok. Det er den typen man lager selv, med bruning som magen ikke vil ha mer. Posesaus er ikke godt.. Men jeg får finne på noe annet lurt til meg selv. Mer grønt og litt rømme istedet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Det er den typen man lager selv, med bruning som magen ikke vil ha mer. Posesaus er ikke godt.. Men jeg får finne på noe annet lurt til meg selv. Mer grønt og litt rømme istedet. Vi har alltid posesaus fordi mannen min ikke tåler brun saus som er laget av brunet meljevning. Den er jo kjipere enn hjemmelaget, men jeg putter som regel oppi noe ekstra - brunost, tyttebær, rømme, fløte etc. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Det er den typen man lager selv, med bruning som magen ikke vil ha mer. Posesaus er ikke godt.. Men jeg får finne på noe annet lurt til meg selv. Mer grønt og litt rømme istedet. Hvis du spriter opp posesausen da? Eh, ikke med sprit, men fløte/rømme, krydre litt? Ellers så er stekte grønnsaker godt, men rømme på, eller sopp, løk, paprika/chili stekt og så kokt inn med fløte. Jeg spiser det meste og er endelig for nye ting, men kjøttkakesausen er liksom fastsatt. Jeg spiser det sjelden da, for magen min er heller ikke glad i jevning, ikke poteter heller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Jeg slår som alltid et slag for svigermors paprikakylling, fordi den er så lett å lage til mange. http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=4108604 Særingene kan pille ut paprika, eller eventuelt bare spise osteboller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Hehe! Velkjent. Sønnen min og flere av vennene hans er en smule skeptisk til husmannskost, men de spiser det hvis de må. Jeg burde vært litt flinkere til å lage sånt. Stakkars ungen er jo ikke vant til det! "Mormor-mat" kaller ungene mine det. Det sier kanskje sitt om hvor de oftest får sånn mat. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 "Mormor-mat" kaller ungene mine det. Det sier kanskje sitt om hvor de oftest får sånn mat. ''"Mormor-mat" kaller ungene mine det.'' Gosj, det gjør mine også; heimekoselig ;-) ''Det sier kanskje sitt om hvor de oftest får sånn mat. ;)'' Ikke sant? Husker da min eldste fylte 10 år og jeg spurte "Hva vil du ha til middag? Du kan velge hva du vil, og vi kan spise på X / Y / Z restaurant om du vil". Svaret var "Mormormat", og det viste seg at "Mormorfisk" var favoritten. Jeg laga panert seifilet etter alle kunstens regler, brukte knust kavring & egg, kokte gulrøtter etterrettelig oppkutta på mormors vis, stekte løk og kokte poteter. Min førstefødte var veldig fornøyd, men utbrøt på et tidspunkt: "Men det smaker ikke Mormormat, da!" Og det hadde barnet rett i, det er noe magisk med denne Mormormaten... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gunrika Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Tacosuppe 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Jeg hadde nok gjort det enkelt.... Laga pølser med brød i tillegg til en skikkelig middagsrett 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest OnkielKol Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Lag det du vil. Om barna ikke liker det så la de sitte der uten å spise. Barn skal lære seg å spise det som blir servert! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Lag det du vil. Om barna ikke liker det så la de sitte der uten å spise. Barn skal lære seg å spise det som blir servert! Lett å si når man ikke har kresne barn selv Jeg har to ikke-kresne barn og ett meget kresent barn. Det nytter ikke å tvinge sistnevnte til å spise mat hun ikke liker, for da spyr hun. Du hadde sikkert godtatt at noen tvang deg til å spise mat du ikke likte? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest OnkielKol Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Lett å si når man ikke har kresne barn selv Jeg har to ikke-kresne barn og ett meget kresent barn. Det nytter ikke å tvinge sistnevnte til å spise mat hun ikke liker, for da spyr hun. Du hadde sikkert godtatt at noen tvang deg til å spise mat du ikke likte? Når man er et barn er det annerledes enn når man er voksen. Et barn kan lære å like maten da barnet ikke har noen preferanser på hva som er vondt og hva som er godt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.