Gjest ei gammel røy Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Vi gikk fra hverandre ifjor høst og har tre barn i alderen 10-16 år. Siden alt enda var nytt, besluttet vi å feire julaften sammen som før. Det er ikke aktuelt lenger, av mange grunner. Faren og jeg bor hos barna annenhver uke. Juledagene i år og for så vidt i årene fremover faller akkurat på farens uke. Dermed må vi gjøre en eller annen fordeling på disse dagene uavhengig av hvem sin uke det er. hvordan gjør andre denne fordelingen? Annenhver jul og annenhver nyttårshelg sammen med barna – eller to juledager hver uansett?Blir takknemlig for innspill! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Jul og påske følger ikke den vanlige samværs-rutinen hos oss og det tror jeg er ganske vanlig. Vi har delt det som følger: Jula - partallsår er ungene hos pappa 23-28/12 og hos mamma 28/12-2/1. Oddetallsår er det omvendt. Påska - partallsår er ungene hos mamma i palmehelga til formiddagen onsdag i påskeuka og hos pappa fra da til tirsdag etter påske. Oddetallsår er det omvendt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 De fleste skilte vennene mine bytter på spesielle helligdager og ferier utenom det faste ukesystemet, ellers vil jo høstferie, jul, m.m. havne hos samme forelder hvert år. Hvorvidt en da vil dele juleferien i to på midten, eller en har julaften og en første juledag etc. varierer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Har ingen egen erfaring, men jeg ser at stadig fler rundt oss med litt større barn (fra 10-11 år og oppover) har sluttet å dele høytidene - men har hele høytiden hver sin gang. Begrunnelsen er at det da er enklere å f.eks. reise bort på ordentlig ferie også i jula og påsken. Bare et mulig innspill, ungene deres er jo relativt store så kanskje dette kan være noe for dere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest funker bra Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Søsteren min gjør det slik Lillemus beskriver. I tillegg har de, etterhvert som barna blir eldre, laget en regel om at den som har barna i påskehelgen, også kan ha barna hele påskeferien hvis det planlegges en lengere ferietur denne uken. Det samme kan jo gjelde jul hvis det er aktuelt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.