Mary Poppins Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Igår sier politiet på pressekonferansen at million kr dusøren ikke har hatt noe å si og at funnet av Sigrid ble gjort på bakgrunn av et tips fra Sunnmøre politi og taktisk etterforskning. Idag står det at Sunnmøre politi (naturligvis) har mottatt tipset fra noen andre, hvor de har fått både navn og konkret sted. Hvordan kan da politiet si at dusøren ikke har hatt noe å si? Jeg synes det er så mye frem og tilbake i denne saken. På tirsdag hadde Sigrid mest sannsynlig en relasjon til en av de siktede, mens igår hadde hun med stor sikkerhet ikke noe relasjon til de og var et tilfeldig offer. Det må jo være veldig uheldig av politiet å gå ut med opplysninger som da viser seg å være helt motsatt dagen etter. Bortsett fra det synes jeg politiet har gjort en god jobb, og spesielt Hanne Kristin Rhode har gjort en god figur i denne saken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Jeg tror mye av det som kommer skjevt ut i media er nettopp media som tolker det politiet sier og skriver det de tror de hører. (hver gang det står noe i avisa som jeg kan eller vet noe om ser jeg at det er feil og upresisheter, regner med at det er litt sånn med det meste som står der.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Jeg tror mye av det som kommer skjevt ut i media er nettopp media som tolker det politiet sier og skriver det de tror de hører. (hver gang det står noe i avisa som jeg kan eller vet noe om ser jeg at det er feil og upresisheter, regner med at det er litt sånn med det meste som står der.) ''(hver gang det står noe i avisa som jeg kan eller vet noe om ser jeg at det er feil og upresisheter, regner med at det er litt sånn med det meste som står der.) '' Det er min erfaring også... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Hei! Setningen med at Sigrid hadde en relasjon med mennene hørte jeg bli sagt på TV av en reporter, jeg reagerte på det, som mor ville jeg mislikt en sånn måte å si noe på, selv om det kanskje er teknisk riktig i forhold til politispråk. Ellers virker det som om avisene porsjonerer ut informasjonen, litt sånn med tanke på at de skal ha en overskrift å selge, og med det blir vel ting gjengitt i samme presishet. Jeg er så sjokkert i denne saken som i så mange andre, om hvordan samfunnet reagerer på voldskriminalitet, jeg tenker på den stakkars kvinnen som ble banket opp av samme mann med jernstang, et under at hun overlevde, og for det fikk han to år? Jeg vet ikke hvor mange menneskers liv og helse som skal ødelegges før vi forstår at noen mennesker er rett og slett for farlige for å gå fri. De burde vært i det minste på institusjoner der de blir passet på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Pressens opptreden i denne saken er tidvis kynisk og motbydelig. De spekulerer opp og ned og i mente. Politiet vingler ikke. God etterforskning innebærer at man vurderer alle tenkelige og utenkelige senarier. Det er pressen som gjør fjær til hønsegårder og hønsegårder til fjær. Sannheter og virkeligheter konstrueres etter hva som selger. De har forhåndsdømt og brettet ut livene til de to tiltalte, som burde ha rett til å være uskyldige til det motsatte er bevist. Smi mens liket er varmt! Jeg grøsser. 215 personer under 18 år står som savnet hos politiet. Men de er nok bare triviell statistikk. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/76-personer-under-18-meldt-savnet-i-ar-6969665.html mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.