sofiell Skrevet 8. november 2001 Del Skrevet 8. november 2001 Etter langvarig belastning og mye stress i studier og jobb "møtte jeg veggen" tidlig i høst. Fikk reaksjoner av type panikkangst, og ble selvsagt veldig nedfor, hadde jo aldri hatt noe lignende tidligere. Trodde livet var over, og hadde det veldig tøft. Som mange av mine venner sa; "Trodde aldri det skulle skje deg". Men har kommet meg masse nå, har begynt med seroxat og er oppe i 20 mg pr dag. I tillegg har jeg timer hos psykolog. Fastlegen min mener jeg må opp i 40 mg pr dag. Men spørsmålet er; må jeg det når jeg har fått såpass bedring med 20 mg?? Vil det være fare for at panikkangsten kommer tilbake selv om jeg går på medisiner? og i tillegg; hvor lang tid bør jeg gå på seroxat før jeg starter nedtrapping?? Vil så gjerne bli den jeg var uten å måtte ta medisiner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/38348-seroxat-dosering/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. november 2001 Del Skrevet 10. november 2001 Hensikten med medisiner er å blokkere for nye angstanfall. Dersom dette skjer ved 20 mg, er det helt unødvendig å øke til 40 mg. Fastlegen din kan ha støttet seg på studier som viser at den vanligste dosen ved panikklidelse er 40 mg. Men som sagt: Forsvinner panikkanfallene ved 20, er det ingen grunn til å øke. "Vil det være fare for at panikkangsten kommer tilbake selv om jeg går på medisiner? og i tillegg; hvor lang tid bør jeg gå på seroxat før jeg starter nedtrapping?" Det er liten fare for tilbakefall mens du er på medisner. Du bør bruke disse i minst to år. Deretter bør du trappe svært langsomt ned. Ved tilbakefall må en gå tilake til den laveste dose som blokkerte anfall. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/38348-seroxat-dosering/#findComment-145453 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.