Gå til innhold

Dere som har vaskehjelp

Gjest Mamma til 5 unger

Anbefalte innlegg

Gjest Mamma til 5 unger

Vurderer vaskehjelp og lurer på hvor mye dere betaler? Svart eller hvitt? Hvor finne vaskehjelp? Hva slags type arbeid hun utfører? Hvor mange timer og hvor ofte?

Har noksåstort hus, så tar noen timer å rengjøre her. I tillegg har vi 4 hunder, så det er en del å gjøre her.

Jeg føler at jeg stresser så mye med å holde huset i orden, at tiden ikke alltid strekker til. Da hadde det vært kjekt med en bekymring mindre. :)

Jeg jobber bare halv stilling selv, men mannen er veldig mye borte så er stort sett alene. Føler at hver dag går med til masse husarbeid, men at jeg aldri har det helt i orden, rett og slett fordi jeg ikke har tid til alt!

Som sagt, har ganske stort hus, og det er mye å vaske!

Hjelp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber som vaskehjelp innimellom, og tar 150 kroner timen (svart)

Det jeg gjør er å : støvsuge, tørke støv av alle bilder, reoler, pyntegjenstander, skrubbe benker, og kjøkken, skrubbe badekar, dusj etc, pusse speiler, støvsuge møblene og vaske gulv og gulvlister.

Bruker ca 4-5 timer på et hus, men det kommer jo litt an på ting som hvor mye det er å gjøre, hvor mange bad det er (og hvor møkkete badet er), og selvsagt på størrelsen på hus.;)

Stort sett blir jeg spurt om å gjøre rent hver 14 dag, men har hatt ei som ville ha hver uke og (Men hun flytta! :/)

Ting KAN gjøre, men som tar ekstra tid, er ting som vinduspuss, sengetøybytte, oppvasken, litt innhandling av matvarer, litt rydding,gå med søppel, fore og lufte dyr, etc om jeg da blir spurt om dette.

Tror dette er sånn ca innenfor normalen..jeg er hvertfall ikke dyr. Interssant å se hva andre betaler og får utført, forresten, om tråden blir lang..

Og lykke til med å finne flink vaskehjelp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kebnekaise

Vi hadde byrå, hvitt. Betalte 340,- gangen, de var to stykker og vannvittig effektive, for over huset på en time ca. De støvsugde overalt, vaska gulv, vaska hele badet, tørket støv, vaska speil, bilderammer, vinduskarmer, tørka over kjøkkendører osv. Hvor nøye det ble hang sammen med hvor flinke vi var til å rydde, var kjøkkenvasken tom, ble den blank, var den full av oppvask vasket de ikke opp. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fire barn (men ingen hunder)

Betaler 270,- i timen og de bruker 4 timer hver gang de er her. Hvitt. De vasker vasker tre bad, tørker støv, vasker utenpå kjøkkenskap osv, stolbein++ Skifter på alle sengene, støvsuger og vasker gulv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kebnekaise

Vi hadde byrå, hvitt. Betalte 340,- gangen, de var to stykker og vannvittig effektive, for over huset på en time ca. De støvsugde overalt, vaska gulv, vaska hele badet, tørket støv, vaska speil, bilderammer, vinduskarmer, tørka over kjøkkendører osv. Hvor nøye det ble hang sammen med hvor flinke vi var til å rydde, var kjøkkenvasken tom, ble den blank, var den full av oppvask vasket de ikke opp. Anbefales!

Glemte å si, dette gjaldt leilighet, en baby, ingen hunder. De skiftet ikke på senger eller gjorde noe ekstra, og vindusvask måtte avtales og betales for utenom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamma til 5 unger

Glemte å si, dette gjaldt leilighet, en baby, ingen hunder. De skiftet ikke på senger eller gjorde noe ekstra, og vindusvask måtte avtales og betales for utenom.

Vi har over 300 kvadrat, fordelt på to etasjer, så tar nok litt tid selv med to personer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mamma til 5 unger

2 personer i 2 timer, en gang i uken. De får 125kr timen, så det blir 500kr gangen (svart). Huset er ca 400kvm og de er kjempeflinke.

Jammen i meg verdt å få vaskehjelp altså. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 personer i 2 timer, en gang i uken. De får 125kr timen, så det blir 500kr gangen (svart). Huset er ca 400kvm og de er kjempeflinke.

Nesten nøyaktig som hos oss, bortsett fra at huset vårt er en del mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

280 kroner i timen, hvitt. Antall timer varierer med mengde arbeid. Vaske gulvene tar en time, men om jeg vil ha vasket vinduer, skiftet på sengen, vasket badet, vasket vegger osv så kan det jo ta en hel dag. Hun gjør det jeg ber om og jeg har aldri sett grunn til å stille spørsmål ved tiden hun bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...