Gå til innhold

Magesmerter - hjelp

sosu

Anbefalte innlegg

Lillemor på 5 år har hatt magesmerter siden lørdag. De kommer i tak og varer noen minutter. Det er kjempevondt, og hun vrir seg i smerte. ikke feber eller kvalme. Vi har vært på legevakt x antall ganger uten at det er funnet årsak. CRP lav under 5. Røntgenlege i dag mente det kunne være kolikksmerter. Er det noen som har erfaringer med dette? Det er så fortvilende for oss og for barnet at hun skal ha så vondt over så lang tid. Uten at vi får hjulpet henne. Det har ikke vært trykksmerter på magen når lege har kjent, så de mener det ikke er blindtarmbetennelse.

kan det virkelig være så vondt med luft?? Legen mente hun mulig reagerte på noe hun spiste, at hun hadde fått noe matallergi eller noe, som hun burde utredes nærmere for. Hjelp sier jeg bare, er det noen som kan trøste meg litt. Nå har hun akkurat hatt et nytt anfall med smerter. Hun skriker og har veldig vondt. :-( Og er fem år, ikke akkuat baby med kolikk.

Hun hadde veldig vondt igjen i går kveld, da hadde hun vært bedre på dagtid. Også vondt i natt, skriker og får smerterier. Noen med erfaringer som kan roe en svært bekymret mor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kolliksmerter kan gjøre _grusomt_ vondt! Men jeg synes det høres voldsomt ut at hun skal ha det så lenge av hangen liksom, for min del dukker det opp når jeg har spist noe jeg ikke tåler, f.eks. en del kunstig søtning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kolliksmerter kan gjøre _grusomt_ vondt! Men jeg synes det høres voldsomt ut at hun skal ha det så lenge av hangen liksom, for min del dukker det opp når jeg har spist noe jeg ikke tåler, f.eks. en del kunstig søtning...

Ja, det er grusomt. Og mammahjertet gråter når jeg ikke får hjulpet henne. Vært hos legevakt fem ganger, og hos røntgenlege til ultralyd og røntgen i går. Men fortsatt vondt......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er grusomt. Og mammahjertet gråter når jeg ikke får hjulpet henne. Vært hos legevakt fem ganger, og hos røntgenlege til ultralyd og røntgen i går. Men fortsatt vondt......

Kan det være betennelse i magesekken/katarr? jeg hadde dette i sommer, og det gjorde grusomt vondt, kom seg med en gang jeg fikk tabletter for det. (somac)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentungen min hadde slike magesmerter for noen år siden, de var så grusomme at hun hylte skikkelig av smerte og sovnet gråtende i fanget mitt. Hun klarte nesten ikke å spise mens det sto på som verst. Så ga det seg litt og hun spiste normalt og det begynte på igjen.

Legen mente det dreide seg om en magekatarr som gjorde at magen ble irritert når den fikk for mye mat rett og slett. Jeg husker ikke om hun fikk noe for det, men det er mulig hun bare spiste veldig lite av gangen i noen dager og at det gikk over av seg selv. Kan det være noe slikt hos dere også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være betennelse i magesekken/katarr? jeg hadde dette i sommer, og det gjorde grusomt vondt, kom seg med en gang jeg fikk tabletter for det. (somac)

Hun har hatt lav crp, under 5, så de mener det ikke er infeksjon.

Lillemus: hvor gammel var jenta di da hun hadde dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har hatt lav crp, under 5, så de mener det ikke er infeksjon.

Lillemus: hvor gammel var jenta di da hun hadde dette?

Det begynner å bli en stund siden så hun var vel i 5-årsalderen tenker jeg, vi flyttet sommeren da hun begynte på skolen (hun fyller år i august) og det var før vi flyttet, 4-5 år var hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynner å bli en stund siden så hun var vel i 5-årsalderen tenker jeg, vi flyttet sommeren da hun begynte på skolen (hun fyller år i august) og det var før vi flyttet, 4-5 år var hun.

Ok, takk for svar. Dette tærer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mor til 5 barn

Minstemannen min på 9 år er også plaget med dette innimellom, det har han vært siden han var liten. Det kan gå lang tid mellom hver gang, men plutselig er det der igjen.

Dette sitter da på venstre side på magen, og legen sa dette var typiske "passasje"/kolikk-smerter. Så vi har bare "roet" oss med det etter en legetur for mange år siden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...