Gå til innhold

Jeg provoserer kjæresten min til å bli voldelig


Gjest Den plagsomme kjæresten

Anbefalte innlegg

''Du holder alle scenarier som gjør han til den skyldige åpne, framfor å bare lese det hun skriver. Det sier jo en del.''

Når han slår uten at det er selvforsvar, _er_ han skyldig. Et senarie der han over hodet ikke har gjort noe for å krangle, provosere og bidra til konflikten finner jeg usannsynlig. Spesielt når det skjer i fylla.

''Sier at dette ville fått noen frikjent for vold, sier bare at det er mulig. Det er dermed ikke slik at vold ALLTID er uakseptabelt.''

Den type vold som skildres her, er alltid uakseptabelt. Han har så mange andre muligheter enn vold.

mvh

Godt skrevet, PieLill.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 324
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    53

  • PieLill

    43

  • Mandolaika

    13

  • tonie

    12

Mest aktive i denne tråden

''(Ps. Jeg håper du skjønner at jeg på ingen måte forsvarer fysisk vold. Jeg forsvarer imidlertid ikke psykisk vold heller.)''

Å definere det som trådstarter beskriver her som psykisk vold, blir for meg søkt.

Håper for begge parters skyld at de tar til vettet og avslutter forholdet.

mvh

Enig i at det beste her høres ut å være et brudd.

Litt spekulasjon: Tenker du at denne mannen ville slått om hun brøt sitt mønster, og lot han være i fred etter en krangel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er jo "monologen" (som du har nevnt flere ganger) helt irrelevant...???

Poenget er at det er ulovlig å slå - hvorvidt noen har holdt en monolog først er egentlig ikke verdt å snakke om. Det endrer jo ikke på noe som helst, vel?

Med vennlig hilsen

Du diskuterer om det er lov å slå. Det er vel alle her enige om at det ikke er? Jeg prøver å vri det litt over på _hvorfor_ noen slår, og hvilken rolle den slåtte har hatt i det hele, selv om det ikke er lov å stille spørsmåltegn ved akkurat det. Men fortsett gjerne med å diskutere om det er lov å slå, du. Du kommer sikkert fram til det du og alle vi andre har vært enige om hele tiden.

Men nå må jeg kjøre barn hit og dit og tilbake igjen, så hadet!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Hvorfor skulle ikke en som har slått kunne angre? Alle vet da at det er en forferdelig og ikke akseptabel ting å gjøre.

Ja, alle vet at det er forferdelig og uakseptabelt å slå! Fint du sa det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine tanker er at det slettes ikke er "altfor lite fokus på kvinnens rolle" i voldelige relasjoner. Jeg har en 2- og en 4-åring, og vi lærer dem at det er ikke lov til å slå (eller klype, lugge, klore, dytte, sparke). Aldri. Selv om den andre begynte, selv om den andre tok en leke. Selv om den andre provoserte enormt, og man ble sint. Det er ikke lov å slå. Dette har ikke din samboer lært. Du kan ikke si at han er verdens snilleste, når han samtidig er voldelig og slår deg ofte. Det er ikke din feil at han slår. Grunnen er at han er voldelig, han er en mann som slår. Andre menn ville blitt sinte, de ville ikke slått. Det er hans, og bare hans skyld.Ikke din. Ikke alkoholen. Ikke omstendighetene. Og han er like mye den voldelige mannen som respekterer deg så lite at han denger deg, som den "snille" angrende som sier undskyld dagen etter. Du er samboer med begge to. Kom deg unna han før han skader deg mer, psykisk og fysisk. Han er voldelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Hvis hun hadde vært en slik bitch ville hun ikke ha skrevet dette innlegget med denne overskriften.

''Hvis hun hadde vært en slik bitch ville hun ikke ha skrevet dette innlegget med denne overskriften''

Hun lyver om hvordan hun oppfører seg, mener du?

Begge to her oppfører seg helt på trynet. Han gjør i tillegg noe straffbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine tanker er at det slettes ikke er "altfor lite fokus på kvinnens rolle" i voldelige relasjoner. Jeg har en 2- og en 4-åring, og vi lærer dem at det er ikke lov til å slå (eller klype, lugge, klore, dytte, sparke). Aldri. Selv om den andre begynte, selv om den andre tok en leke. Selv om den andre provoserte enormt, og man ble sint. Det er ikke lov å slå. Dette har ikke din samboer lært. Du kan ikke si at han er verdens snilleste, når han samtidig er voldelig og slår deg ofte. Det er ikke din feil at han slår. Grunnen er at han er voldelig, han er en mann som slår. Andre menn ville blitt sinte, de ville ikke slått. Det er hans, og bare hans skyld.Ikke din. Ikke alkoholen. Ikke omstendighetene. Og han er like mye den voldelige mannen som respekterer deg så lite at han denger deg, som den "snille" angrende som sier undskyld dagen etter. Du er samboer med begge to. Kom deg unna han før han skader deg mer, psykisk og fysisk. Han er voldelig.

Godt oppsummert!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det beste her høres ut å være et brudd.

Litt spekulasjon: Tenker du at denne mannen ville slått om hun brøt sitt mønster, og lot han være i fred etter en krangel?

''Litt spekulasjon: Tenker du at denne mannen ville slått om hun brøt sitt mønster, og lot han være i fred etter en krangel? – Kayia''

Han vil med stor sannsynlighet slått neste gang en eller annen ting ikke går hans vei, og han blir sint. Det være seg at hun vil gjøre noe annet enn det han vil, at hun vil forlate ham, for ikke å snakke om at en person som slår når de blir provosert, da også kan finne på å gjøre det med ungene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Mine tanker er at det slettes ikke er "altfor lite fokus på kvinnens rolle" i voldelige relasjoner. Jeg har en 2- og en 4-åring, og vi lærer dem at det er ikke lov til å slå (eller klype, lugge, klore, dytte, sparke). Aldri. Selv om den andre begynte, selv om den andre tok en leke. Selv om den andre provoserte enormt, og man ble sint. Det er ikke lov å slå. Dette har ikke din samboer lært. Du kan ikke si at han er verdens snilleste, når han samtidig er voldelig og slår deg ofte. Det er ikke din feil at han slår. Grunnen er at han er voldelig, han er en mann som slår. Andre menn ville blitt sinte, de ville ikke slått. Det er hans, og bare hans skyld.Ikke din. Ikke alkoholen. Ikke omstendighetene. Og han er like mye den voldelige mannen som respekterer deg så lite at han denger deg, som den "snille" angrende som sier undskyld dagen etter. Du er samboer med begge to. Kom deg unna han før han skader deg mer, psykisk og fysisk. Han er voldelig.

Fint svar! Godt det blir motvekt ifh svar med tanke på at det faktisk er hennes egen feil og at hun er en bitch som bedriver psykisk vold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Jeg var i et forhold med vold (mot meg).

Det tok ikke lang tid før jeg trodde det var min skyld og min oppførsel som gjorde at han slo og banket meg.

Han sa jeg framprovoserte volden/irritasjonen/det som fikk han til å sprekke pga min oppførsel.

Jeg kunne latt ham få fred slik han ville. Det som provoserte ham var måten jeg snakket på (stemmen), at jeg gikk feil (for fort, for hardt, for sakte), jeg kunne ikke gå på do og ha avføring om morgenen for det var det ekleste han visste (folk som bæsjet om morgenen), dermed ble jeg forstoppet, jeg måtte sørge for å våkne før ham og vaske meg i ansiktet (han tålte ikke "søvn" i øynene (litt gult man kan ha i øyekroken når man våkner), jeg måtte trene slik han sa (som var forskjellig fra gang til gang), jeg måtte spise på en spesiell måte....etc etc.

Jeg fikk verbale utskjellinger og bank om noe av dette hendte.

For å la ham få fred måtte jeg ha sluttet å eksistere. Noe han også ønsket da han forsøkte å drepe meg i fylla etter at jeg hadde rømt.

Så jada! For all del. Å la voldsutøvere få den freden de ønsker for å forhindre bank er fortreffelig! At ingen har funnet på det før!!!

Jeg kan ikke ta stilling til din situasjon. Jeg svarer på det trådstartet skriver og hun bare gjøre noe med seg selv. Enten la han få fred eller finne en annen mann som ikke slår når hun er på krigsstien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle ikke en som har slått kunne angre? Alle vet da at det er en forferdelig og ikke akseptabel ting å gjøre.

''Hvorfor skulle ikke en som har slått kunne angre? Alle vet da at det er en forferdelig og ikke akseptabel ting å gjøre. – tonie

''

Ja, med mindre han er sosiopat så angrer han. Det hjelper selvsagt akkurat ingenting dersom han allikevel gjør det igjen og igjen og igjen.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke ta stilling til din situasjon. Jeg svarer på det trådstartet skriver og hun bare gjøre noe med seg selv. Enten la han få fred eller finne en annen mann som ikke slår når hun er på krigsstien.

Hun bør jo også anmelde fyren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

''Hvis hun hadde vært en slik bitch ville hun ikke ha skrevet dette innlegget med denne overskriften''

Hun lyver om hvordan hun oppfører seg, mener du?

Begge to her oppfører seg helt på trynet. Han gjør i tillegg noe straffbart.

Tror du skjønner meget godt hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du diskuterer om det er lov å slå. Det er vel alle her enige om at det ikke er? Jeg prøver å vri det litt over på _hvorfor_ noen slår, og hvilken rolle den slåtte har hatt i det hele, selv om det ikke er lov å stille spørsmåltegn ved akkurat det. Men fortsett gjerne med å diskutere om det er lov å slå, du. Du kommer sikkert fram til det du og alle vi andre har vært enige om hele tiden.

Men nå må jeg kjøre barn hit og dit og tilbake igjen, så hadet!:)

Selvsagt er det ikke lov å slå, men det er en god del "jammen, han hadde ikke slått dersom hun xxxx"-preik her, som direkte/indirekte ansvarliggjør henne.

Det er jo ikke så farlig hva hun har sagt - han skal ikke slå uansett. Det er jo det som man bør fordømme.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Jeg kan ikke ta stilling til din situasjon. Jeg svarer på det trådstartet skriver og hun bare gjøre noe med seg selv. Enten la han få fred eller finne en annen mann som ikke slår når hun er på krigsstien.

Situasjonen blir vel den samme?

Jeg kunne latt min eks få fred, gjort som han hadde ønsket og sagt. Slik dere foreslår at TS bør gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Tror du skjønner meget godt hva jeg mener.

Jeg blir litt mistenksom mot de som føler behov for å forsvare trådstarter.

Både psykisk og fysisisk vold må være helt forferdelig å oppleve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine tanker er at det slettes ikke er "altfor lite fokus på kvinnens rolle" i voldelige relasjoner. Jeg har en 2- og en 4-åring, og vi lærer dem at det er ikke lov til å slå (eller klype, lugge, klore, dytte, sparke). Aldri. Selv om den andre begynte, selv om den andre tok en leke. Selv om den andre provoserte enormt, og man ble sint. Det er ikke lov å slå. Dette har ikke din samboer lært. Du kan ikke si at han er verdens snilleste, når han samtidig er voldelig og slår deg ofte. Det er ikke din feil at han slår. Grunnen er at han er voldelig, han er en mann som slår. Andre menn ville blitt sinte, de ville ikke slått. Det er hans, og bare hans skyld.Ikke din. Ikke alkoholen. Ikke omstendighetene. Og han er like mye den voldelige mannen som respekterer deg så lite at han denger deg, som den "snille" angrende som sier undskyld dagen etter. Du er samboer med begge to. Kom deg unna han før han skader deg mer, psykisk og fysisk. Han er voldelig.

En annen ting, hvis du "terger han så ekstremt" (ved å ville snakke om ting og ikke automatisk gjøre som han sier og ti stille?) at han denger deg, hvorfor gjør han det ikke slutt? Hvis han ikke var en voldelig mann, ville han jo bare gjort det slutt med denne heksa av en dame som gjør han til noe han ikke er. Men saken er at dette er vold, og han er voldelig, det er ikke du som gjør han slik. Det har ingenting med deg å gjøre, uansett hvor mye du lar han i fred, gjør du sikkert noe galt som "terger ham ekstremt", slik at han kan denge deg. Og igjen. Og igjen. Det er partnervold på sitt verste du beskriver, og det kan ikke undskyldes eller bortforklares slik du forsøker her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Situasjonen blir vel den samme?

Jeg kunne latt min eks få fred, gjort som han hadde ønsket og sagt. Slik dere foreslår at TS bør gjøre.

Prøv og les det du skriver og det trådstarter skriver en gang til. Selv om ingenting kan forsvare vold, så er trådstarter ei jævla bitch. Ja, jeg sier det jeg mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt mistenksom mot de som føler behov for å forsvare trådstarter.

Både psykisk og fysisisk vold må være helt forferdelig å oppleve.

''Jeg blir litt mistenksom mot de som føler behov for å forsvare trådstarter.

Både psykisk og fysisisk vold må være helt forferdelig å oppleve. – Nickløsheletida''

"Forsvare ts"? TS har kanskje "ropt og skreket", men det er ikke ulovlig, og det er ingen som helst unnskyldning for å slå.

Det er ts som blir utsatt for vold. Det er ts som blir utsatt for noe alvorlig. Det er også ts som er oppegående nok til å skrive om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...