Gå til innhold

Jeg provoserer kjæresten min til å bli voldelig


Gjest Den plagsomme kjæresten

Anbefalte innlegg

Hvis hun snakker, blir det noe helt annet enn det jeg svarte på. Jeg svarte på dette:

''Det starter gjerne med en diskusjon eller krangel som han gjerne ønsker å avslutte og hvor han dermed avviser meg og viser/ sier han ønsker å være i fred. Dette respekterer jeg ofte ikke fordi jeg hater å avslutte i en sur/vond tone. Dermed fortsetter jeg og kan bli ganske pågående''

Problemet er jo ikke at hun snakker, men at han slår.

Å snakke er en Menneskerett (ytringsfrihet).

Å slå er ulovlig.

Dette er ikke noe som på noen måte er sammenlignbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 324
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    53

  • PieLill

    43

  • Mandolaika

    13

  • tonie

    12

Mest aktive i denne tråden

''Det er slettes ingen Menneskerett "å få fred når en ber om det". Derimot er ytringsfrihet en Menneskerett.''

Gjelder dette også tegning av karrikaturer?

Ja, selvsagt. Det er vel få som sier noe annet.

Jeg hadde faktisk selv tenkt å bruke det som eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er faktisk en menneskerett og få fred fra bråk når en ønsker fred fra bråk.

''Det er en menneskerett å få fred når en ber om det ''

Så da mener du at det er en Menneskerett at muslimer ikke skal utsettes for den filmen, når de ber om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er litt tidlig i forløpet å vinkle det slik. Først må hun støttes på at det ikke er hennes feil, deretter må hun ut av forholdet. Etter dette kan hun få hjelp til å tenkepå/forstå hvorfor hun havner i en slik situasjon.

Trådstarter sier at ''Ingenting kan unnskylde fysisk utagering, men tror veldig ofte det handler litt om kvinnen sin oppførsel også i situasjoner der mannen tyr til vold. Hva er deres tanker rundt dette temaet?'' Frosken aksepterer og tror på trådstarters beskrivelser, og gir gode innspill til henne på det hun etterspør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Problemet er jo ikke at hun snakker, men at han slår.

Å snakke er en Menneskerett (ytringsfrihet).

Å slå er ulovlig.

Dette er ikke noe som på noen måte er sammenlignbart.

Jeg har ikke sagt at det er sammenlignbart. Tvert i mot har jeg sagt at det er HAN som gjør noe straffbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletida

''Det er en menneskerett å få fred når en ber om det ''

Så da mener du at det er en Menneskerett at muslimer ikke skal utsettes for den filmen, når de ber om det?

*LOL*

Nå er du inne på det sporet igjen. Kan vi ikke holde oss til saken?

For å presisere: Når min mann oppfører seg som et gnagsår, er det en menneskerett jeg har til å kunne velge det bort. Forlate åstedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvsagt. Det er vel få som sier noe annet.

Jeg hadde faktisk selv tenkt å bruke det som eksempel.

Men da er du sikkert også enig i at det ikke alltid er spesielt lurt å tegne karrikaturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sagt at det er sammenlignbart. Tvert i mot har jeg sagt at det er HAN som gjør noe straffbart.

''Jeg har ikke sagt at det er sammenlignbart. Tvert i mot har jeg sagt at det er HAN som gjør noe straffbart. – Nickløsheletida''

Din første reaksjon var:

''Så gi han fred når han sier han vil ha fred da. Er det så vanskelig? – Nickløsheletida''

Altså, HUN må "gjøre noe".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*LOL*

Nå er du inne på det sporet igjen. Kan vi ikke holde oss til saken?

For å presisere: Når min mann oppfører seg som et gnagsår, er det en menneskerett jeg har til å kunne velge det bort. Forlate åstedet.

Nei, du snur faktisk situasjonen på hodet.

Man har lov å snakke. Man har ikke lov å true andre til å tie stille, med trusler om vold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det ikke lov å slå, men det er en god del "jammen, han hadde ikke slått dersom hun xxxx"-preik her, som direkte/indirekte ansvarliggjør henne.

Det er jo ikke så farlig hva hun har sagt - han skal ikke slå uansett. Det er jo det som man bør fordømme.

Med vennlig hilsen

''"jammen, han hadde ikke slått dersom hun xxxx"-preik her'' Den eneste som snakker om dette er deg. Ingen andre har nevnt det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

''Jeg har ikke sagt at det er sammenlignbart. Tvert i mot har jeg sagt at det er HAN som gjør noe straffbart. – Nickløsheletida''

Din første reaksjon var:

''Så gi han fred når han sier han vil ha fred da. Er det så vanskelig? – Nickløsheletida''

Altså, HUN må "gjøre noe".

''Altså, HUN må "gjøre noe"' '

Ja, det er et konstruktivt forslag. Siden hun ikke får gjort noe med han, kan hun velge å forlate åstedet.

Jeg sier ikke at hun er ansvarlig for det han gjør. Jeg sier bare at hun må komme seg vekk fra situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er du sikkert også enig i at det ikke alltid er spesielt lurt å tegne karrikaturer.

''Men da er du sikkert også enig i at det ikke alltid er spesielt lurt å tegne karrikaturer. – old lady''

Nei, det er ikke spesielt lurt å gjøre det, fordi dette (i motsetning til en situasjon hjemme hos noen) oppfattes som en del av en større konflikt.

I et voldelig hjem vil voldsutøveren svært ofte klare å overbevise offeret om at hun har "tegnet karikaturer" selv om hun ikke har gjort det. Ofre blir ofte hjernevasket med at de har "gjort noe stygt" selv om de faktisk IKKE har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Nei, du snur faktisk situasjonen på hodet.

Man har lov å snakke. Man har ikke lov å true andre til å tie stille, med trusler om vold.

Det har jeg heller ikke sagt noe sted kranglefant. Jeg har hele tiden sagt at han er ansvarlig for det han gjør og hun er ansvarlig for det hun gjør.

Hun har lov til å snakke, men hun har også lov til å forlate et åsted hun anser som farlig for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men da er du sikkert også enig i at det ikke alltid er spesielt lurt å tegne karrikaturer. – old lady''

Nei, det er ikke spesielt lurt å gjøre det, fordi dette (i motsetning til en situasjon hjemme hos noen) oppfattes som en del av en større konflikt.

I et voldelig hjem vil voldsutøveren svært ofte klare å overbevise offeret om at hun har "tegnet karikaturer" selv om hun ikke har gjort det. Ofre blir ofte hjernevasket med at de har "gjort noe stygt" selv om de faktisk IKKE har det.

''I et voldelig hjem vil voldsutøveren svært ofte klare å overbevise offeret om at hun har "tegnet karikaturer" selv om hun ikke har gjort det. Ofre blir ofte hjernevasket med at de har "gjort noe stygt" selv om de faktisk IKKE har det.''

Nå raller du veldig. Det er helt unødvendig å bevisst provosere noen til å bli voldelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg heller ikke sagt noe sted kranglefant. Jeg har hele tiden sagt at han er ansvarlig for det han gjør og hun er ansvarlig for det hun gjør.

Hun har lov til å snakke, men hun har også lov til å forlate et åsted hun anser som farlig for henne.

Kan du ikke slutte med "kranglefant", og alle barnehagefaktene?

Det er hennes hjem. Hun har rett til å føle seg trygg der.

Du snakker om å slå og å snakke side om side, som om de er likeverdige i omtrent alle dine innlegg her. Hun må det, og han må det.

Hun "må" ikke noe som helst. Hun gjør ikke noe ulovlig. Muligvis gjør hun noe dumt, men det er fremdeles ikke noe ulovlig.

Fokus bør være på volden, og ikke at hun muligvis gjør noe galt. Hun skal ikke bli slått SELV om hun sier noe hun ikke bør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''I et voldelig hjem vil voldsutøveren svært ofte klare å overbevise offeret om at hun har "tegnet karikaturer" selv om hun ikke har gjort det. Ofre blir ofte hjernevasket med at de har "gjort noe stygt" selv om de faktisk IKKE har det.''

Nå raller du veldig. Det er helt unødvendig å bevisst provosere noen til å bli voldelig.

''Nå raller du veldig. Det er helt unødvendig å bevisst provosere noen til å bli voldelig. – old lady

''

Hahaha! Der var du tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Kan du ikke slutte med "kranglefant", og alle barnehagefaktene?

Det er hennes hjem. Hun har rett til å føle seg trygg der.

Du snakker om å slå og å snakke side om side, som om de er likeverdige i omtrent alle dine innlegg her. Hun må det, og han må det.

Hun "må" ikke noe som helst. Hun gjør ikke noe ulovlig. Muligvis gjør hun noe dumt, men det er fremdeles ikke noe ulovlig.

Fokus bør være på volden, og ikke at hun muligvis gjør noe galt. Hun skal ikke bli slått SELV om hun sier noe hun ikke bør.

''Hun "må" ikke noe som helst. Hun gjør ikke noe ulovlig. Muligvis gjør hun noe dumt, men det er fremdeles ikke noe ulovlig''

Nei, hun må ikke noe som helst, men hun kan velge det bort. VELGE det bort. Forstår du?

Hun er IKKE ansvarlig for det han gjør, men hun er ansvarlig for hva hun velger å gjøre med det.

Det blir jo helt meningsløst og si at voksne folk ikke har et valg.

Når du blir gnagsår og slitsomt repeterende og vrenger på alt mulig i trådene dine, lar jeg deg f.eks få siste ord i trådene. Det får du alltid fordi jeg velger deg bort. Jeg velger å la deg få siste ord. Jeg vet at jeg ikke får gjort noe med deg, så da velger jeg deg bort i steden. Hadde jeg fortsatt i tråden hadde det vært like mye min skyld at tråden blir meningsløs lang med tomt snakk, noe den nå allerede er i ferd med å bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viser til mine andre svar til deg.

Jeg hører hva du sier, men jeg velger å forholde meg til det hun skriver og ikke det som _kanskje_ kan ligge bak. Jeg ser ikke noe som tyder på at du har rett, og lurer på om du overfører dine egne erfaringer på trådstarteren. Overskriften sier meg at dette er et menneske med snev av selvinnsikt som tar tak i situasjonen og ser på sin egen rolle i dette dramaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter sier at ''Ingenting kan unnskylde fysisk utagering, men tror veldig ofte det handler litt om kvinnen sin oppførsel også i situasjoner der mannen tyr til vold. Hva er deres tanker rundt dette temaet?'' Frosken aksepterer og tror på trådstarters beskrivelser, og gir gode innspill til henne på det hun etterspør.

''Frosken aksepterer og tror på trådstarters beskrivelser, og gir gode innspill til henne på det hun etterspør.''

Jeg oppfatter froskens innlegg annerledes:

Ikke som at ts oppfører seg som en bithc for å bli slått, men at ts kan ha noe i seg som gjør at hun tiltrekkes voldelige menn og opplever noe riktig med å bli utsatt for vold.

Man ser at en del kvinner handler i det ene voldelige forholdet etter det andre. Dette har lite å gjøre med at de er så provoserende at hvilken som helst mann bryter sammen og slår dem. Men at de har en dragning mot voldelige menn.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...