Gå til innhold

Jeg provoserer kjæresten min til å bli voldelig


Gjest Den plagsomme kjæresten

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletida

Jeg har tyngden som skal til for å drive gjettelek. Både egenerfart tyngde og yrkesmessig tyngde. Ofte må man bedrive det du kaller gjettelek når det gjelder vold i relasjoner.

Og hvis du har rett da, at det er hun som går på og ikke gir ham fred....kvalifiserer det til å kalle henne en jævla bitch?

Slik hun beskriver seg selv her er ihvertfall oppførselen bitchete.

Se bort fra dette hvis innlegget bare er tull og feil fremstilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 324
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    53

  • PieLill

    43

  • Mandolaika

    13

  • tonie

    12

Mest aktive i denne tråden

Ts er i relasjon med en mann som slår. Veeeldig ofte blir man av overgriperen fortalt at man provoserer det fram selv. Overgriperen, altså den som utøver fysisk vold, er ekspert på dette. Offeret blir mer og mer nedbrutt psykisk. Hun/han blir alltid forklart at grunnen til at hun/han blir slått er fordi hun/han gjør noe som ikke faller i smak. Gjentatte ganger.

Jeg tror det er en stor mulighet for at ts har blitt forklart/fortalt, i en situasjon hvor man akkurat er banket opp og nedbrutt/traumatisert, at det er HUN som går på, ikke gir seg, fortsetter og fortsetter til han sprekker. Og det har blitt en sannhet for henne. Derfor har innlegget overskriften den har.

Vi får sjelden høre hele historien her inne, men jeg velger å ha så mye tillit til henne at jeg tror på det hun skriver. Jeg får inntrykk av at hun ønsker en diskusjon rundt disse tingene, og ikke bare klapp på ryggen og frikjennelse fra all skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Det er selvsagt en god tanke, samtidig som 101 ut av 100 voldsofre vanligvis blir fortalt omatt og omatt at de blir slått fordi de er "psyko bitcher", og at hvis de bare endret seg så ville de ikke bli slått. Til slutt blir det slik at de blir der, fordi de begynner å tro på det selv.

Jeg tror det er meget viktig å påpeke klinkende klart at ingen "psyko bitch" oppførsel (selv om hun var det) berettiger vold, og at det er vold her som er problemet.

At hun bør komme seg vekk, og ev. snakke med en behandler for egen del (og fremtiden) er selvsagt også sant.

Med vennlig hilsen

''Jeg tror det er meget viktig å påpeke klinkende klart at ingen "psyko bitch" oppførsel (selv om hun var det) berettiger vold''

Og det sier alle i denne tråden. Jeg kan ikke se noen som er uenige i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest resten av tråden, så kanskje bare gjentar jeg noe andre har sagt.

Jeg mener at det går an å tenke to helt forskjellige ting samtidig rundt situasjonen. Samboeren din har ingen rett til å slå og såfremt han ikke umiddelbart klarer å slutte med dette, så bør du flytte fra ham. Men jeg har lyst til å ta ditt spørsmål mht om dette er noe "du vil det selv" litt på alvor. Det kan være at det har en eller annen psykologisk funksjon for deg å bli mishandlet. Det kan være at du av grunner som har sammenheng med tidligere traumer, synes at det er noe ved det å bli mishandlet som blir riktig. Dersom det er noe i dette, så bør du sørge for å få jobbet med temaet i en terapisituasjon. Hvis det er noe i deg som ønsker mishandling, så vil det jo ikke hjelpe så mye å flytte fra din nåværende samboer; du vil jo evt. ha stor sannsynlighet for å finne en ny mann med samme tendens.

Vel talt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik hun beskriver seg selv her er ihvertfall oppførselen bitchete.

Se bort fra dette hvis innlegget bare er tull og feil fremstilt.

''Se bort fra dette hvis innlegget bare er tull og feil fremstilt. – Nickløsheletida''

Innlegget til ts er neppe "tull"; derimot er det meget vanlig at folk som slår klarer å få ofrene til å tro at de blir slått fordi de er en "jævla bitch". Repetert ofte nok så blir det "sannheten".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg tror det er meget viktig å påpeke klinkende klart at ingen "psyko bitch" oppførsel (selv om hun var det) berettiger vold''

Og det sier alle i denne tråden. Jeg kan ikke se noen som er uenige i det.

Vel, det virker merkelig at ditt første svar var:

''Så gi han fred når han sier han vil ha fred da. Er det så vanskelig? – Nickløsheletida''

Ergo - det er hun som må "gi ham fred" for å unngå å bli slått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletida

''Se bort fra dette hvis innlegget bare er tull og feil fremstilt. – Nickløsheletida''

Innlegget til ts er neppe "tull"; derimot er det meget vanlig at folk som slår klarer å få ofrene til å tro at de blir slått fordi de er en "jævla bitch". Repetert ofte nok så blir det "sannheten".

''Innlegget til ts er neppe "tull"; derimot er det meget vanlig at folk som slår klarer å få ofrene til å tro at de blir slått fordi de er en "jævla bitch". Repetert ofte nok så blir det "sannheten"''

Nå siktet jeg til det hun skrev om at hun ikke ville gi seg etter at han ber om å få fred. Hvis dette er tull, må man se bort i fra det jeg skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Innlegget til ts er neppe "tull"; derimot er det meget vanlig at folk som slår klarer å få ofrene til å tro at de blir slått fordi de er en "jævla bitch". Repetert ofte nok så blir det "sannheten"''

Nå siktet jeg til det hun skrev om at hun ikke ville gi seg etter at han ber om å få fred. Hvis dette er tull, må man se bort i fra det jeg skriver.

''Nå siktet jeg til det hun skrev om at hun ikke ville gi seg etter at han ber om å få fred. Hvis dette er tull, må man se bort i fra det jeg skriver. – Nickløsheletida''

Er det han som skal bestemme om hun skal snakke eller ei? Hvis hun fortsetter å snakke så er det hennes feil at han slår, på en eller annen merkelig måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg tror det er meget viktig å påpeke klinkende klart at ingen "psyko bitch" oppførsel (selv om hun var det) berettiger vold''

Og det sier alle i denne tråden. Jeg kan ikke se noen som er uenige i det.

Ja, det er forskjell på å forklare og forsvare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Vel, det virker merkelig at ditt første svar var:

''Så gi han fred når han sier han vil ha fred da. Er det så vanskelig? – Nickløsheletida''

Ergo - det er hun som må "gi ham fred" for å unngå å bli slått.

''Ergo - det er hun som må "gi ham fred" for å unngå å bli slått.''

Hun må gi han fred. Han må slutte å slå.

Det er det jeg har sagt hele tiden. Han er ansvarlig for at han slår. Hun er ansvarlig for lysten til å krangle. Så enkelt er det.

Begge må ta ansvar for egne handlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

''Jeg skjønner hva du mener med dette innlegget, men jeg tror det kan missforstås av enkelte her. Dette med at hun "ønsker" dette og "legger opp til det selv".''

Jeg er enig i at noen kan misforstå poenget mitt, men jeg ønsker å ta trådstarters utspill på alvor også ut fra denne innfallsvinkelen.

Tror det er litt tidlig i forløpet å vinkle det slik. Først må hun støttes på at det ikke er hennes feil, deretter må hun ut av forholdet. Etter dette kan hun få hjelp til å tenkepå/forstå hvorfor hun havner i en slik situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ergo - det er hun som må "gi ham fred" for å unngå å bli slått.''

Hun må gi han fred. Han må slutte å slå.

Det er det jeg har sagt hele tiden. Han er ansvarlig for at han slår. Hun er ansvarlig for lysten til å krangle. Så enkelt er det.

Begge må ta ansvar for egne handlinger.

....eh....???

''Han er ansvarlig for at han slår. Hun er ansvarlig for lysten til å krangle. ''

Og hvis hun fremdeles snakker, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Vi får sjelden høre hele historien her inne, men jeg velger å ha så mye tillit til henne at jeg tror på det hun skriver. Jeg får inntrykk av at hun ønsker en diskusjon rundt disse tingene, og ikke bare klapp på ryggen og frikjennelse fra all skyld.

Viser til mine andre svar til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Din teknikk er dessverre åpenbart personangrep.

Fint hvis du kan holde deg til sak.

Sør, jeg er møkk lei din hersketeknikk og du kan forvente at jeg snakker om det hver gang du forsøker å utøve den på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

''Nå siktet jeg til det hun skrev om at hun ikke ville gi seg etter at han ber om å få fred. Hvis dette er tull, må man se bort i fra det jeg skriver. – Nickløsheletida''

Er det han som skal bestemme om hun skal snakke eller ei? Hvis hun fortsetter å snakke så er det hennes feil at han slår, på en eller annen merkelig måte?

Det liker visst å krangle du.

Nei, hun er ansvarlig for det hun gjør. Han er ansvarlig for det han gjør.

Det er en menneskerett å få fred når en ber om det Det jeg gjør når min partner oppfører seg som et gnagsår, så forlater jeg åstedet. Hadde jeg slått, hadde det vært fullt og helt mitt ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør, jeg er møkk lei din hersketeknikk og du kan forvente at jeg snakker om det hver gang du forsøker å utøve den på meg.

Personangrepene dine er hersketeknikk.

Ta videre personangrep på doveggen hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

....eh....???

''Han er ansvarlig for at han slår. Hun er ansvarlig for lysten til å krangle. ''

Og hvis hun fremdeles snakker, da?

Hvis hun snakker, blir det noe helt annet enn det jeg svarte på. Jeg svarte på dette:

''Det starter gjerne med en diskusjon eller krangel som han gjerne ønsker å avslutte og hvor han dermed avviser meg og viser/ sier han ønsker å være i fred. Dette respekterer jeg ofte ikke fordi jeg hater å avslutte i en sur/vond tone. Dermed fortsetter jeg og kan bli ganske pågående''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det liker visst å krangle du.

Nei, hun er ansvarlig for det hun gjør. Han er ansvarlig for det han gjør.

Det er en menneskerett å få fred når en ber om det Det jeg gjør når min partner oppfører seg som et gnagsår, så forlater jeg åstedet. Hadde jeg slått, hadde det vært fullt og helt mitt ansvar.

''Det er en menneskerett å få fred når en ber om det Det jeg gjør når min partner oppfører seg som et gnagsår, så forlater jeg åstedet. Hadde jeg slått, hadde det vært fullt og helt mitt ansvar. – Nickløsheletida''

Det er slettes ingen Menneskerett "å få fred når en ber om det". Derimot er ytringsfrihet en Menneskerett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er en menneskerett å få fred når en ber om det Det jeg gjør når min partner oppfører seg som et gnagsår, så forlater jeg åstedet. Hadde jeg slått, hadde det vært fullt og helt mitt ansvar. – Nickløsheletida''

Det er slettes ingen Menneskerett "å få fred når en ber om det". Derimot er ytringsfrihet en Menneskerett.

''Det er slettes ingen Menneskerett "å få fred når en ber om det". Derimot er ytringsfrihet en Menneskerett.''

Gjelder dette også tegning av karrikaturer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

''Det er en menneskerett å få fred når en ber om det Det jeg gjør når min partner oppfører seg som et gnagsår, så forlater jeg åstedet. Hadde jeg slått, hadde det vært fullt og helt mitt ansvar. – Nickløsheletida''

Det er slettes ingen Menneskerett "å få fred når en ber om det". Derimot er ytringsfrihet en Menneskerett.

Jo, det er faktisk en menneskerett og få fred fra bråk når en ønsker fred fra bråk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...