Gå til innhold

Har jeg krav på psykolog?

Anbefalte innlegg

Gjest Makron_80
Skrevet

Jeg lurer på dette. Har jeg egentlig krav på å få en psykolog når jeg er på tvangsparagraf? Jeg har hatt en sosionom, det var en grei dame, men kanskje ikke så fantasifull. Jeg ser for meg at psykologer er dyktigere og sannsynligvis har lest langt flere bøker enn en sosionom. Og synes hun sosionomen var litt kjedelig.

Kan jeg kreve å få en psykolog i stede for en sosionom? Nå høres jeg sikkert frekk ut, men jeg vil jo det beste for meg selv og griper de mulighetene jeg får, for vil jo videre i livet.

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, du har ikke krav på det.

Du kan ønske det. Om det er mulig, vil det bli tatt hensyn til slike ønsker.

Skrevet

Du burde få en person som kunne hjelpe og støtte deg. Uavhengig av profesjon. Jeg har selv hatt samtaler med en sosionom, og han var mye dyktigere enn noen av psykologen jeg hadde hatt til da. Nå har jeg to psykologer som er ganske fantastiske. Det varierer altså, tydeligvis.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...