Gå til innhold

Matvaner og barn

alida

Anbefalte innlegg

Hvordan er deres unger? Her spiser ungene noen grønnsaker, elsker gulrøtter den ene uken- hater det i neste. I tomatsaus må jeg bruke dama til Jerry Seinfeld trikset, mose gulrøtter, sopp eller andre grønnsaker til det ugjenkjennelige....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nickløsheletida

Nå kan jeg vel ikke kalle et par av ungene mine for unger lenger, men de to yngste spiser alt. Jeg kan ikke komme på noe de ikke liker.

Hun eldste er kresen når det gjelder kjøtt, men spiser alt av fisk og grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Min gutt er 10 - han er ikke spesielt glad i grønnsaker, men spiser brokkoli og gulrøtter. I tillegg spiser han maiskorn og maiskolber. Det er vel det han spiser av grønnsaker nå for tida.

Men av annen mat (middag) spiser han omtrent alt som er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene av mine har diller i matveien, spiser bare en ting en periode før hun går totalt lei og ikke orker synet av det på månedsvis.

I tillegg er hun småspist og ganske kresen.

Jeg tar det igrunnen ganske med ro, hun spiser i snitt ikke så halvgærent ernæringsmessig så jeg regner med at det ordner seg før hun er 20...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppfattet aldri førstemann som sær eller kresen, hun spiste mye rart og forskjellig, men likte ikke kokte/stekte grønnsaker eller sammenblandet mat, som i gryter. Så vi tok av rå grønnsaker før vi wok'et til oss voksne, for eksempel. Laget ikke egen middag, men vi tilpasset slik at hun fikk både kjøtt og særlig grønnsaker hun likte. Nå er hun knapt 16 og synes rar mat er spennende, smaker på alt og mekker japansk mat hjemme selv.

Lillesøster er seks og følger stort sett storesøster, men hun liker faktisk kokte grønnsaker :)

Begge er godt preget av at foreldrene spiser variert og liker middelhavsmat... Og det er vanskelig å kalle en unge som jubler når hun får rå salma eller krabbeskjell for kresen. Men lillesøster fikk ertesuppe hos en venninne i vår, det falt ikke i smak, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den eldste (11) rynker på nesen hver gang ordet fisk nevnes, men spiser det, delvis også med stor glede (rosa fisk går ned på høykant). Hun er ikke glad i paprika som er varmebehandlet, men ellers er grønnsaker i både rå, kokt og stekt form godt.

Den yngste (10) er svært glad i mat, og jeg tror ikke jeg har sett hun har pirket vekk noe. Jo, sopp fra boks orker hun ikke.

Ingen av ungene spiser makrell i tomat, sikkert fordi de i grunnen ikke fikk det da de var små (jeg syns det er så utrolig fælt...).

Vi klager ikke på matvanene til ungene, nei, har sluppet billig unna så langt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...