Gå til innhold

Erstatning hos tannlege?

Anbefalte innlegg

Hei! Finnes det - eller går det an å søke erstatning for feilvurdering/-behandling hos tannlege?

Jag fikk plutselig tannverk, et hull. Ringte tannlegen straks, fikk ikke komme til den dagen. Ringte også neste dag og neste dag der igjen, holdt på å bli GAL, og gren i telefonen. Ikke mulighet, sur tannlege. Jeg kranglet meg til i det minste å få bedøvelse (ingen smertestillende hjalp), og antibiotika. Jeg kom ned til en enda surere tannlege, fikk høre at hun hadde viktigere ting å gjøre enn dette, hun skulle hjem og lage middag, f.eks. (!!). Det hun gjorde var å båre ut litt, men ikke nok. Og det mest fatale var at hun tettet hullet uten å forsikre seg om at bakteriene var borte. Betennelsen gikk dermed svært raskt nedover, ned i kjevebenet. Antibiotika og Flagyl i 5 måneder, men så ut som om jeg hadde prøvd å svelge en tennisball.

Tannlegen på Haukeland Sykehus (jeg måtte dit) var rasende pga behandlingen, sa de er pålagt å ta imot akutte ting, han var rasende pga måten hun behandlet meg som menneske, og den totalt uakseptable tannbehandlingen. Han tok opp telefonen og ringte henne, men møtte dessverre bare en telefonsvarer. Hun var på kurs. Han sendte et brev til henne.

Betennelsen forsvant ikke, den blusset opp for fullt flere ganger. Nye antibiotikakurer, sterke og langvarige. (og dermed langvarige mageproblemer). Operasjon, de måtte sage bort en del av kjevebeinet, hos spesialist. Dyrt var det, og en relativt stor operasjon. Trenger kanskje ikke nevne smertene? Dette var for 1,5 år siden.

Fremdeles er hele kjevepartiet (oppe og nede) vondt, sterkest i området der betennelsen var. Daglige smerter og murring. Det er et søkk mellom haken og kjeveleddet, der de fjernet ben, og hele ansiktet mitt (og da mener jeg hele) er blitt skjevt. Dette kan aldri rettes opp igjen. (håper at Restylane-innsprøytninger?) kan rette opp noe, men er redd enda mer av "meg" forsvinner, og det er også svindyrt. Smertene er jeg veldig spent på om jeg noengang blir kvitt.

Aner ikke hvordan jeg skal gå frem, om jeg skal klage dette inn. Dette har gått over flere år (2008), og jeg husker lite av datoer, tannleger og spesialister jeg har vert hos. Er det vitsi å bruke energi på det, vil det kunne føre til noe bra?

Takker for alle innspill.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/383880-erstatning-hos-tannlege/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 4 uker senere...

Tusen takk for fine svar, alle sammen. Nå åpnet jeg akkurat et brev fra tannlegespesialisten, jeg er satt opp til ny operasjon. De skal altså sage bort mer av kjevebeinet mitt, da det fortsatt ligger betenneslse _inni_ kjevebenet. Det er derfor det fortsatt er vondt. Faktisk kjemper jeg mot tårene akkurat nå, og måtte bare fortelle.

– Piza

Annonse

For en forferdelig opplevelse og erfaring! Kan du ta kontakt med tannlegen på Haukeland sykehus og høre hvordan du skal gå frem? Selvfølgelig må du gjøre noe med dette.

Takk til deg, godt med forståelse og tips. Er rimelig fortvilet akkurat nå, skal opereres på nytt,mere kjeveben må sages bort.

Tusen takk for fine svar, alle sammen. Nå åpnet jeg akkurat et brev fra tannlegespesialisten, jeg er satt opp til ny operasjon. De skal altså sage bort mer av kjevebeinet mitt, da det fortsatt ligger betenneslse _inni_ kjevebenet. Det er derfor det fortsatt er vondt. Faktisk kjemper jeg mot tårene akkurat nå, og måtte bare fortelle.

– Piza

Masse lykke til :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...