Gå til innhold

Betale litt selv?

Gjest Urimelig mor?

Anbefalte innlegg

Gjest Urimelig mor?

Jeg har en gutt på 11 år som er veldig interresert i fotball. Han trener 2 dager i uken. Ett par helger siden deltok han på ett fotball kurs( Coerver) som vi betale 800 kr for. Nå vil han også delta på ett kurs i høstferien som koster 1000 kr. Jeg har ikke noe problem med å betale men synes nå at det har vært mye utgifter til fotball i den siste. Er det urimelig å be han betale halve selv? Han har spart penger og de går vel til spill og andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Organisert idrett, utstyr og kurs i den forbindelse hadde jeg betalt gladelig. Spill, blader, og hva det enn er gutter i den alderen holder på med på fritiden (utenom den aktiviteten) kan han i den alderen begynne å spare til selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn spiller også fotball, og det siste året har det blitt ganske store utgifter til turneringer. Den ene han var med på i august kostet 1400 kr, og da betalte han 700 kr selv. Han skal være med på en snart igjen, og da tror jeg han skal få betale lommepengene selv.

Synes godt at de kan betale litt selv når det er noe ekstra, utenom vanlige seriekamper og normalt utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei - så lenge det er innenfor rimelighetenes grenser og han faktisk følger opp med å delta, så ville jeg betalt det for ham. Trening er en sunn hobby som jeg mer enn gjerne bidrar til, og om dette inspirerer ham til å fortsette inn i ungdomsalderen er det en god investering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si det blir feil at han betaler noe av egen lomme.

Selv ville jeg vært så glad for en så fornuftig fritidssyssel at jeg hadde betalt alt om jeg hadde hatt råd.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke forlangt at han skulle betale noe selv. Har selv en meget aktiv fotballsønn, og jeg betaler gladelig for det det koster. Så får han bruke sine egne penger på ting jeg synes er unødvendig....:-)

Så dersom du har råd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke bedt ungen bruke egne penger på noe som har med fritidsaktiviteter å gjøre, tror jeg, men hvis du velger å gjøre det, så regner jeg med at du har gode grunner og argumenter for det. Så hvis du og poden er enige om dette, så er det i grunn ikke noe andre har noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du skriver at dere ikke har problemer med å betale det, synes jeg han skal slippe det. Be ham heller bla opp selv (eller spleise med deg) neste gang han ønsker seg en ny fotball eller noe fancy treningstøy som strengt tatt ikke er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, en fritidsaktivitet som holder ham i fysisk aktivitet ville jeg ikke bedt ham betale for. Vi betaler alt som har med slikt å gjøre, så kan han heller bruke egne penger på spill og andre ikke fullt så nyttige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ville aldri belastet ungene våre det det koster å være med på fritidsaktiviteter.... Bare vent til han blir litt eldre, da er dette småpenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å ta med at jeg tror fotball er en av de rimeligste fritidsaktivitetene å drive med.

Det kommer tydeligvis an på alder... fotball er den absolutt dyreste fritidsaktiviteten her i huset!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri tenkt tanken på å la ungene betale for sine aktiviteter. Mange av aktivitetene er svinedyre, men så lenge vi har råd til det føler jeg at vi må prioritere det høyt så lenge barna bor hjemme. Spill og andre "luksusvarer" får de heller betale selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...