Gjest Urimelig mor? Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Jeg har en gutt på 11 år som er veldig interresert i fotball. Han trener 2 dager i uken. Ett par helger siden deltok han på ett fotball kurs( Coerver) som vi betale 800 kr for. Nå vil han også delta på ett kurs i høstferien som koster 1000 kr. Jeg har ikke noe problem med å betale men synes nå at det har vært mye utgifter til fotball i den siste. Er det urimelig å be han betale halve selv? Han har spart penger og de går vel til spill og andre ting. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
XbellaX Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Organisert idrett, utstyr og kurs i den forbindelse hadde jeg betalt gladelig. Spill, blader, og hva det enn er gutter i den alderen holder på med på fritiden (utenom den aktiviteten) kan han i den alderen begynne å spare til selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Min sønn spiller også fotball, og det siste året har det blitt ganske store utgifter til turneringer. Den ene han var med på i august kostet 1400 kr, og da betalte han 700 kr selv. Han skal være med på en snart igjen, og da tror jeg han skal få betale lommepengene selv. Synes godt at de kan betale litt selv når det er noe ekstra, utenom vanlige seriekamper og normalt utstyr. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikki Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Nei - så lenge det er innenfor rimelighetenes grenser og han faktisk følger opp med å delta, så ville jeg betalt det for ham. Trening er en sunn hobby som jeg mer enn gjerne bidrar til, og om dette inspirerer ham til å fortsette inn i ungdomsalderen er det en god investering! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Tja, jeg ville vel aldri drømt om å la ungene betale selv for den slags ting... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Kan ikke si det blir feil at han betaler noe av egen lomme. Selv ville jeg vært så glad for en så fornuftig fritidssyssel at jeg hadde betalt alt om jeg hadde hatt råd. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhea Silvia Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Jeg hadde ikke forlangt at han skulle betale noe selv. Har selv en meget aktiv fotballsønn, og jeg betaler gladelig for det det koster. Så får han bruke sine egne penger på ting jeg synes er unødvendig....:-) Så dersom du har råd... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Jeg hadde ikke bedt ungen bruke egne penger på noe som har med fritidsaktiviteter å gjøre, tror jeg, men hvis du velger å gjøre det, så regner jeg med at du har gode grunner og argumenter for det. Så hvis du og poden er enige om dette, så er det i grunn ikke noe andre har noe med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Glemte å ta med at jeg tror fotball er en av de rimeligste fritidsaktivitetene å drive med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Siden du skriver at dere ikke har problemer med å betale det, synes jeg han skal slippe det. Be ham heller bla opp selv (eller spleise med deg) neste gang han ønsker seg en ny fotball eller noe fancy treningstøy som strengt tatt ikke er nødvendig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevaala Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Nei, en fritidsaktivitet som holder ham i fysisk aktivitet ville jeg ikke bedt ham betale for. Vi betaler alt som har med slikt å gjøre, så kan han heller bruke egne penger på spill og andre ikke fullt så nyttige ting. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Vi ville aldri belastet ungene våre det det koster å være med på fritidsaktiviteter.... Bare vent til han blir litt eldre, da er dette småpenger! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Glemte å ta med at jeg tror fotball er en av de rimeligste fritidsaktivitetene å drive med. Det kommer tydeligvis an på alder... fotball er den absolutt dyreste fritidsaktiviteten her i huset!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Jeg har aldri tenkt tanken på å la ungene betale for sine aktiviteter. Mange av aktivitetene er svinedyre, men så lenge vi har råd til det føler jeg at vi må prioritere det høyt så lenge barna bor hjemme. Spill og andre "luksusvarer" får de heller betale selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.