PieLill Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 ''1000 kvinnelige pilegrimer anholdt i Saudi-Arabia. For femte dag på rad sitter mer enn 1000 nigerianske kvinner fast på flyplasser i Saudi-Arabia. Pilegrimene nektes innreise fordi de reiser uten menn. De nigerianske kvinnene skulle på pilegrimsferd til Mekka, men siden søndag er over 1000 kvinner stoppet på flyplassene i Jeddah og Medina. Ifølge Nigerias nasjonale Hajj komité får de ikke lov til å forlate flyplassene fordi de reiste uten mannlig følge.'' Les mer: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/1000-kvinnelige-pilegrimer-anholdt-i-Saudi-Arabia-7003882.html 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Saudi Arabia er vel et av de landene Vesten samarbeider med, i kampen mot Al Qaida? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hønse-Magda Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Har de med seg småbarn på reisen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Hei! Ja jeg sukker tungt når jeg leser sånt. En dame som jeg har fått god kontakt med og samarbeidet okey med på noen labøvelser, er ganske godt tildekket. Jeg smilte til henne i begynnelsen og sa hun så ut som meg for mange år siden, det var sånn vi fikk kontakt. Men dagen hun fikk noen spørsmål av en annen og forsvarte sharia og ønsket dette innført i Norge , da det var et godt system gitt av Gud, kjente jeg sorgklumpen i magen. Jeg prøvde ikke høre ordene, men ord om steining og forsvar av dette , om Guds gode lov osv... gjorde meg mer og mer uvel. Jeg blir trist av å høre om det, samtidig er det nettopp en tristhet som går på at det en en slags blind tro på Gud, en slags naivitet der man tror et slikt system kan fungere. Hun er en moderne vel integrert norsk kvinne, på vei mot en god utdanning, man kan altså ikke forklare dette med uvitenhet. Er det rart man blir sint på Gudesystemet? På at moderne mennesker er disipler av ufornuft og tanker man vil skal være forlatt. Hva Gud kan få mennesker til å gjøre, må gjøre han forferdelig trist om Han fins. Kanskje vil Gud som den første avskaffe tilbedelsen om Han hadde kunnet. Misbruket av ordet kjærlighet og nåde blant de religiøse er så formidabelt at det moderne samfunnet burde knekt denne dobbeltmoralen for lengst, men kanskje hvis humanetisk samfunn vokser dit de bør i et samfunn vi alle ønsker, bygd på det vi alle vet eksisterer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MayIynn Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Saudi Arabia er vel et av de landene Vesten samarbeider med, i kampen mot Al Qaida? Hva hadde det med saken å gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest old lady Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Hva hadde det med saken å gjøre? ''Hva hadde det med saken å gjøre?'' Veldig lite. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.