Gå til innhold

Vogn til 2-3-åring

Gjest takkerforsvar

Anbefalte innlegg

Gjest takkerforsvar

2-åringen går i barnehage der de må ha med vogn til å sove i.

Vogna hun har begynner å bli knapp, så jeg ønsker å kjøpe en større vogn. Satser på å kjøpe brukt.

Er det noen som kan anbefale en vogn som er litt brei og litt lang?

Helst en vogn der man kan snu kjøreretningen, altså at håndtaket kan være både foran og bak barnet.

Det er en jungel av vogner i ulike prisklasset, og det er veldig vanskelig å se utfra bildene på nettet hvor store vognene er.

Jeg er derfor ute etter folks praktiske erfaring, og tar imot alle tips med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det årevis siden vi hadde små barn, men vi var superfornøyd med Emmaljungas sportsvogn/sportstrille (husker ikke helt hva den het) . Kjøpte den til toåringen da vi fikk baby igjen (og skulle bruke den første vogna til babyen), og vogne ble brukt til alle tre barna fra de var ca 2 år til de ikke brukte vogn lenger. Vogna var stor, lett å slå sammen, og kunne til nød brukes til to barn samtidig (husker en gang jeg løp gjennom Bergen sentrum for å rekke toget - med begge ungene oppi den vogna).

Kikket på Emmaljunga sine sider nå, og det ser ut som om Emmaljunga Scooter 2.0 likner mest på den vi hadde:

http://www.emmaljunga.com/no/Barnevogner/Velg_din_vogn/Scooter2.0-570.html

Så fine design det er på vognene nå for tiden forresten :-))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det årevis siden vi hadde små barn, men vi var superfornøyd med Emmaljungas sportsvogn/sportstrille (husker ikke helt hva den het) . Kjøpte den til toåringen da vi fikk baby igjen (og skulle bruke den første vogna til babyen), og vogne ble brukt til alle tre barna fra de var ca 2 år til de ikke brukte vogn lenger. Vogna var stor, lett å slå sammen, og kunne til nød brukes til to barn samtidig (husker en gang jeg løp gjennom Bergen sentrum for å rekke toget - med begge ungene oppi den vogna).

Kikket på Emmaljunga sine sider nå, og det ser ut som om Emmaljunga Scooter 2.0 likner mest på den vi hadde:

http://www.emmaljunga.com/no/Barnevogner/Velg_din_vogn/Scooter2.0-570.html

Så fine design det er på vognene nå for tiden forresten :-))))

''Vogna var stor''

Det er 12 år siden vi hadde Emmaljunga, kjøpte da en ny sportsvogn og den var liten nett i forhold til de enorme Simo-vognene. :o) Tok liten plass på bussen, veide ikke stort og var veldig grei å trille med. Ikke knirket den heller - husker alle Simovognene jeg så knirket som bare fy.. *hehe*

Litt morsomt at du husker vogna som stor mens jeg husker den som liten, men det er ikke sikkert vi hadde samme modell da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Vogna var stor''

Det er 12 år siden vi hadde Emmaljunga, kjøpte da en ny sportsvogn og den var liten nett i forhold til de enorme Simo-vognene. :o) Tok liten plass på bussen, veide ikke stort og var veldig grei å trille med. Ikke knirket den heller - husker alle Simovognene jeg så knirket som bare fy.. *hehe*

Litt morsomt at du husker vogna som stor mens jeg husker den som liten, men det er ikke sikkert vi hadde samme modell da.

Hm. Kanskje det var bagen i Emmaljunga duovogn som var mye større enn Simovogna? Og ikke sportsvogna?

Bagen var helt klart mye større, for jeg hadde i utganspunktet store barn, og kunne også ha dem i bagen mye lenger enn de rundt meg som hadde Simovogn. Når duovogna var gjort om til sprotsvogn, var selve sittedelen ganske nett, men hjulsystemet på den var jo lie stort som med bag i.

Den sportstrilla tror jeg var i alle fall god og stor til et stort barn - husker vi hadde den med på 17 mai det året hun minste var 4 eller muligens 5 (nei det må være 4), slik at hun kunne hvile seg litt. Men hvordan den var i forhold til Simosportstriller har ejg ingen formening om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi har teutonia og er fornøyd med den.

Den kan man endre kjøreretning på, dvs snu innsatsen slik man vil, den er ikke av de største, men den var stor nok for våre.

Sportsvognen kan man kjøpe et eget soveinnlegg til slik at når man tar ut bagen så blir den større.

Jeg var veldig fornøyd med den, kulelager i hjulene.

Det eneste var kallesjen som bråkte fælt,

Det beste er vel å gå i en butikk og se på ulike typer, tror Emeljunga sine er størst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...