Gå til innhold

Nå må jeg kjøre enda mer

Madelenemie

Anbefalte innlegg

Hei!

Av og til har jeg latt den ene på 9 år hente den andre på 6 år på spillingen, de reiser så gjennom byen med buss. Ikke så ofte, men sånn hvis jeg ikke har klart å hente.

Nå har Politiet sagt at barn (jenter) ikke må gå alene (lest i avisen), så fra nå av må jeg kjøre. Da må ikke andre si at jeg ikke kan kjøre når jeg er sliten når jeg må hente fordi politiet nå sier jeg må.

Kanskje jeg kunne søkt om TT kort til barna fordi når jeg er sliten/svimmel og ikke klarer hente dem, men jeg klarer ikke vite hvordan man skal skrive ting for å få hjelp. Den hjelpen jeg fikk til nå sørget en dame for eller to forresten, den ene sluttet i jobben, den andre har ikke tid til å hjelpe meg mer pga av personlige problemer.

Jeg klarer sjelden ta bussen da jeg blir urolig av så høye stemmer og dessuten hvis jeg skal klarer å rekke mellom forelesning og spilleslutt så er det nesten umulig uten bil!

Man kan mene mye om bilkjøring og slitenhet, men når politiet nå sier hva man skal, så står politiet faktisk over trafikkreglene, det husker jeg fra teoriboken.

Jeg er veldig sliten nå, klarer ikke tenke klart pga av de brevene fra Nav som jeg skal ordne opp i, jeg har lyst til å kaste alt.

Så frustrert er jeg, men jeg tar meg jo sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

22

• frosken

7

• Goliath

4

• Dorthe

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Scarlet O'Hara

Det er viktig å skille på politiet sier, og politiet sier... De går nå ut med en anbefaling om at barn (jenter) ikke skal gå alene pga bortføringsforsøkene, men det betyr ikke at man kan bryte trafikkreglene for å kjøre dem. Du kan ikke kjøre i alkoholpåvirket tilstand, eller uten førerkort av den grunn. Du må fortsatt passe på at du er i stand til å kjøre bil.

Har du ingen mulighet til å få andre til å hente? Eller har du ikke råd til at de kan ta taxi uten TT-kort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill. Du skal IKKE kjøre hvis du ikke er i kjørbar stand, uansett hva politiet sier om at barna ikke skal gå alene. Politiet har ikke dermed sagt at du skal kjøre!

Jeg skjønner at dette ble en ekstra belastning for deg. Er det noen du kan gå sammen med om å få ordnet sam-henting av barna? Det er vel flere foreldre i samme bås?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr ikke at du må kjøre. Dersom jentene ferdes på steder hvor det vanligvis er mange andre mennesker, som midt i byen, midt på dagen - så er sjansen uhyre liten for at noen skal prøve å kidnappe dem. Kanskje du kan møte dem på bussholdeplassen dersom det er et stykke å gå hjem derfra?

Politiet sier ikke at det er forbudt for jenter å gå alene, men de oppfordrer jenter til å gå flere sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vær så snill. Du skal IKKE kjøre hvis du ikke er i kjørbar stand, uansett hva politiet sier om at barna ikke skal gå alene. Politiet har ikke dermed sagt at du skal kjøre!

Jeg skjønner at dette ble en ekstra belastning for deg. Er det noen du kan gå sammen med om å få ordnet sam-henting av barna? Det er vel flere foreldre i samme bås?

Hei!

Nei det er ingen som har barn på spilling, de fleste barn går på idrett.

Jeg er sliten bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr ikke at du må kjøre. Dersom jentene ferdes på steder hvor det vanligvis er mange andre mennesker, som midt i byen, midt på dagen - så er sjansen uhyre liten for at noen skal prøve å kidnappe dem. Kanskje du kan møte dem på bussholdeplassen dersom det er et stykke å gå hjem derfra?

Politiet sier ikke at det er forbudt for jenter å gå alene, men de oppfordrer jenter til å gå flere sammen.

Hei!

Ja gjennom Oslo er det jo trygt syns jeg også.

Så kan jeg gå ned her på bussholdeplassen å møte dem, det var lurt, tror det kan gå bra slikt, hvis du mener det er trygt i Oslo sentrum?

Noen ble sint på meg og mente jeg måtte kjøre å hente mine barn, den sinte var min mor, men jeg hørte hva hun sa også leste jeg avisen i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig å skille på politiet sier, og politiet sier... De går nå ut med en anbefaling om at barn (jenter) ikke skal gå alene pga bortføringsforsøkene, men det betyr ikke at man kan bryte trafikkreglene for å kjøre dem. Du kan ikke kjøre i alkoholpåvirket tilstand, eller uten førerkort av den grunn. Du må fortsatt passe på at du er i stand til å kjøre bil.

Har du ingen mulighet til å få andre til å hente? Eller har du ikke råd til at de kan ta taxi uten TT-kort?

Hei!

jeg skal tenke på det.

Jeg tror ikke min mann syns vi har råd til det,

Vi har nesten to forskjellige opplevelser av vår økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal ringe mannen din på jobb, slik at dere sammen kan finne en løsning som er trygg nok for alle.

Hei!

Takk.

Jeg vet ikke om hvordan det går, men jeg skal prøve, se hva han sier. Han tror jeg klarer langt mer enn jeg klarer. Da jeg sa "jeg måtte stoppe i en rundkjøring for var så svimmel" så sa han "javel". Han ble ikke redd for det slik som dere.

Han bad meg ta jerntabeletter, noe jeg straks begynte å gjøre, jeg har tatt tre tabeletter pr dag, nå i tre dager, jeg tror jeg føler meg bedre :-) Kanskje er dette noe så enkelt som jernmangel.

Jeg tok kalsium, tran og multivitaminer og folsyre, men jern det glemte jeg, jeg tror derfor det snart blir bedre med svimmelheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

jeg skal tenke på det.

Jeg tror ikke min mann syns vi har råd til det,

Vi har nesten to forskjellige opplevelser av vår økonomi.

Husk at du/dere ikke har rett på ulike stønader på bakgrunn av hva du/dere selv synes dere har råd til.

Det er hva dere faktisk har råd til som er avgjørende, og det har også med prioriteringer av hva dere bruker penger på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at du/dere ikke har rett på ulike stønader på bakgrunn av hva du/dere selv synes dere har råd til.

Det er hva dere faktisk har råd til som er avgjørende, og det har også med prioriteringer av hva dere bruker penger på.

Hei!

Det virker komplisert.

Tror det der med grunnstønad og hjelpestønad er stønader uavhengig av inntekt om jeg husker riktig fra jeg hadde om trygdelov. Men jeg er ikke sikker nå for jeg er litt sliten, men det går bedre.

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler sterkt på at hensikten med TT kort er ment for å dekke slike behov - for å si det forsiktig.....

Hei!

Jeg tror du har rett.

Selv om jeg ikke skjønte det du skrev om forsiktig....'''

Uansett, så må jeg tenke på hvordan jeg skal få til dette, på en måte må jeg få det til, men jeg vet ikke enda helt hvordan, så jeg får tenke på saken litt nå.

Takk for svar i vertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Nei det er ingen som har barn på spilling, de fleste barn går på idrett.

Jeg er sliten bare.

*klem* Når det blir for mye på en gang, så blir selv kanskje enkle ting bare altfor mye. Dette ordner seg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikkekjør

Du bør ikke bruke energi på å søke TT-kort til dette formålet. Det ligger langt utenfor det TT-kort skal dekke.

Kan mannen din hente barnet?

Finnes det lignende tilbud nærmere?

Kan barna hentes på bussen?

I en familie må man av og til se på om det i det hele tatt lar seg gjøre at barna deltar på de aktivitetene de gjør. Jeg vet ikke om det er aktuelt her.

Å kjøre bil når man ikke er i stand til det, er ulovlig. Man setter seg selv og andre i fare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er for sliten til å hente, og ikke din mann kan hente, og ikke det anses for trygt at de drar alene med buss, da tror jeg kanskje de må droppe spillingen den dagen...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ikke bruke energi på å søke TT-kort til dette formålet. Det ligger langt utenfor det TT-kort skal dekke.

Kan mannen din hente barnet?

Finnes det lignende tilbud nærmere?

Kan barna hentes på bussen?

I en familie må man av og til se på om det i det hele tatt lar seg gjøre at barna deltar på de aktivitetene de gjør. Jeg vet ikke om det er aktuelt her.

Å kjøre bil når man ikke er i stand til det, er ulovlig. Man setter seg selv og andre i fare.

Hei!

Ja jeg skal prøve å snake med min mann i kveld, denne svimmelheten går kanskje over etter noen flere dager meg jerntabl.

Jeg skal så tenke på det med å hente barna på bussholdeplassen.

Hva er grunnene for barna til å få innvilget TT kort?

Mange barn med autisme har det, men jeg vet ikke på hvilket grunnlag de fikk det?

Kan jeg som voksen få det, selv om jeg har sertifikat?

Jeg tenker på å bruke det på dager hvor jeg er sliten/dårlig, jeg vet ikke hva som er kravene til denne ytelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er for sliten til å hente, og ikke din mann kan hente, og ikke det anses for trygt at de drar alene med buss, da tror jeg kanskje de må droppe spillingen den dagen...?

Hei!

Jeg blander deg med Kayia, jeg skulle trenge svar på noen spørsmål vedrørende det romantiske, og jeg lurte på om jeg kunne få sende en av dere en mail.

Jeg vil vite hva man svarer på visse merkelige spørsmål?

Jeg tror det omhandler det romantiske da jeg svarer helt uønsket og feil og jeg syns det er merkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikkekjør

Hei!

Ja jeg skal prøve å snake med min mann i kveld, denne svimmelheten går kanskje over etter noen flere dager meg jerntabl.

Jeg skal så tenke på det med å hente barna på bussholdeplassen.

Hva er grunnene for barna til å få innvilget TT kort?

Mange barn med autisme har det, men jeg vet ikke på hvilket grunnlag de fikk det?

Kan jeg som voksen få det, selv om jeg har sertifikat?

Jeg tenker på å bruke det på dager hvor jeg er sliten/dårlig, jeg vet ikke hva som er kravene til denne ytelsen?

For å få TT-kort må man være ute av stand til å kjøre selv. Man må også være ute av stand til å benytte offentlig transport.

Jeg forstod det slik at du ville søke om TT-kort til deg selv for å bruke til/fra barnets fritidsaktivitet.

TT-kort er ment å bruke til fritidsreiser. Jeg kjenner ikke til barn med autisme spesielt, og ikke til TT-kort for barn.

Barn blir jo gjerne transportert av sine foreldre når de ikke kan komme til/fra selv.

Det er jo viktig at barn får ha fritidsaktiviteter, men hele familiens situasjon må vurderes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få TT-kort må man være ute av stand til å kjøre selv. Man må også være ute av stand til å benytte offentlig transport.

Jeg forstod det slik at du ville søke om TT-kort til deg selv for å bruke til/fra barnets fritidsaktivitet.

TT-kort er ment å bruke til fritidsreiser. Jeg kjenner ikke til barn med autisme spesielt, og ikke til TT-kort for barn.

Barn blir jo gjerne transportert av sine foreldre når de ikke kan komme til/fra selv.

Det er jo viktig at barn får ha fritidsaktiviteter, men hele familiens situasjon må vurderes.

Hei!

Jeg er ikke ute av stand til å kjøre.

Og jeg kan ta offentlig transport på dager der jeg kan hvile etter på.

Men jeg blir så sliten og bruker så lang tid på å bearbeide alt jeg opplever, men jeg klarer det altså :)

Så det er greit, jeg søker ikke på det.

En tanke mindre. Uansett vet jeg ikke hva man skriver :-)

Men barna har skoletaxi, men den kjører kun til og fra skolen ikke til aktiviteter eller til sykehuset. Min store gutt har begynt å klare seg bedre på buss, det er jeg glad for, så kanskje skal vi kutte ut taxi til han. Men han blir jo sliten og går rett på rommet når han kommer hjem, blir nok bedre når han kan kjøre selv, men det er jo mange år til. Han blir sliten av støy, men jeg ber han bruke ørepropper, men han misliker dem tror jeg.

Ja jeg får tenke ut hva vi skal gjøre, men tror jeg får tenke på det en annen dag for er sliten i dag, takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...