trollemor;o) Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Jeg er ingen stor kokk, men må lage mat til familien hver dag.. (Nei, vikan ikke dele på jobben da min mann jobber sent(senere enn meg) nesten hver dag) Jeg er så tom for ideer.... jeg gidder ikke lage noe vanskelig og avansert, det er det ikke tid til da jeg ofte skal utigjen i jobb senere på ettermiddagen/kvelden. Noen som kan komme med en enkel og grei matrett? Til vanlig lager vi gryterett (Toro) i ulike varianter, pasta, fiskekakeburgere, Chrispy fish, pannekaker og suppe.... mm 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Har du prøvd kylling laget i slik, bag of taste. Jeg synes kyllingfileten blir utrolig mør og saftig. Vi har gjerne da salat og kokt ris ved siden av. Det blir saft i posen som kan brukes på risen, for de som ønsker det. http://knorr.no/#/produkter/bag-of-taste 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Har du prøvd kylling laget i slik, bag of taste. Jeg synes kyllingfileten blir utrolig mør og saftig. Vi har gjerne da salat og kokt ris ved siden av. Det blir saft i posen som kan brukes på risen, for de som ønsker det. http://knorr.no/#/produkter/bag-of-taste De finnes også til svinekjøtt. Men en annen produsent tror jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Laksefilet har vi også ganske ofte til middag. Med kokte poteter og kokte/stekte grønnsaker. Jeg steker laksefileten i stekeovnen. Fort gjort. Fisken er ferdig likt som poteten her, om jeg skreller og deler poteten i to. Enten med fiskesaus eller bare litt smeltet smør til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gullfisk Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Sommerfuglpasta, som du koker halvferdig. Hell av vannet, putt oppi et beger cream fraiche og ca. to dl buljong (+evt litt fløte). Kok pastaen ferdig og ta i frosne grønne erter, litt hvit pepper, sitronsaft (2ts kanskje), litt revet sitronskall, noen teskjeer sennep. Oppkuttet kokt skinke hvis du har. Røres sammen og voila! Kjempegod og populær hos barna. Tilpass sitron og sennep etter familiens smak. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2012 Har du prøvd kylling laget i slik, bag of taste. Jeg synes kyllingfileten blir utrolig mør og saftig. Vi har gjerne da salat og kokt ris ved siden av. Det blir saft i posen som kan brukes på risen, for de som ønsker det. http://knorr.no/#/produkter/bag-of-taste Jucie chicken lager jeg også innimellom ja :-) Den er god og en av favorittene 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2012 Sommerfuglpasta, som du koker halvferdig. Hell av vannet, putt oppi et beger cream fraiche og ca. to dl buljong (+evt litt fløte). Kok pastaen ferdig og ta i frosne grønne erter, litt hvit pepper, sitronsaft (2ts kanskje), litt revet sitronskall, noen teskjeer sennep. Oppkuttet kokt skinke hvis du har. Røres sammen og voila! Kjempegod og populær hos barna. Tilpass sitron og sennep etter familiens smak. Takk, mulig jeg prøver dette engang, men om du tror det eller ei så virker det litt avansert for meg :-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2012 Laksefilet har vi også ganske ofte til middag. Med kokte poteter og kokte/stekte grønnsaker. Jeg steker laksefileten i stekeovnen. Fort gjort. Fisken er ferdig likt som poteten her, om jeg skreller og deler poteten i to. Enten med fiskesaus eller bare litt smeltet smør til. Om vi skal ha slik fisk må jeg til med to retter da det er tre av fem som absolutt IKKE klarer fisk... derfor fiskekaker, chrispy fisk osv.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Om vi skal ha slik fisk må jeg til med to retter da det er tre av fem som absolutt IKKE klarer fisk... derfor fiskekaker, chrispy fisk osv.. Å lage flere retter i en stresset hverdag er for tidkrevende. Sønnen min elsker marinert laksefilet, men det er ikke mye annen slik fisk han liker 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gullfisk Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Takk, mulig jeg prøver dette engang, men om du tror det eller ei så virker det litt avansert for meg :-D Det tar 10 min., dvs. akkurat den tiden det tar å koke pastaen. Én kjele. 1 ts sitronsaft og 1 ts. sennep ordner du med mens pastaen koker. Ertene kommer rett fra frysern. Skinke kutter du opp. Er beger creme fraiche rett i. Det er enklere enn Toro. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2012 Det tar 10 min., dvs. akkurat den tiden det tar å koke pastaen. Én kjele. 1 ts sitronsaft og 1 ts. sennep ordner du med mens pastaen koker. Ertene kommer rett fra frysern. Skinke kutter du opp. Er beger creme fraiche rett i. Det er enklere enn Toro. I´ll give it a try... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Hei! Stekte tortillaer går fort :-) Du steker eks kyllingkjøtt, og kutter ulike grønnsaker, så kan du ha philadelfiasmøreost eller eks tilsette litt rømme, hvitløk og sitron til denne avhengig av hvor fort det skal gå. Saken er at du tar ferdige tortillaer, steker de med din miks av fyll, eks kjøtt, paprika, tomat, aggurk, løk osv... du steker dem brettet og på begge sider med fyllet inni. Du serverer dem varme til hver enkelt, med rømme på toppen og guakemole, Guakemole er bare most avacado med sitron chilli, salt og hvitløk, den grove raske guakemolen er god Så salatmiks ved siden av :-) Dette går veldig fort. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Hei! Stekte tortillaer går fort :-) Du steker eks kyllingkjøtt, og kutter ulike grønnsaker, så kan du ha philadelfiasmøreost eller eks tilsette litt rømme, hvitløk og sitron til denne avhengig av hvor fort det skal gå. Saken er at du tar ferdige tortillaer, steker de med din miks av fyll, eks kjøtt, paprika, tomat, aggurk, løk osv... du steker dem brettet og på begge sider med fyllet inni. Du serverer dem varme til hver enkelt, med rømme på toppen og guakemole, Guakemole er bare most avacado med sitron chilli, salt og hvitløk, den grove raske guakemolen er god Så salatmiks ved siden av :-) Dette går veldig fort. Steker du først kyllingen da? Og når det er stekt så steker du lefsene, og legger kyllingen og salaten oppå når du steker de? Hørtes godt ut iallefall 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Steker du først kyllingen da? Og når det er stekt så steker du lefsene, og legger kyllingen og salaten oppå når du steker de? Hørtes godt ut iallefall Hei! Ja jeg steker kyllingen først, enten kylling, eller kjøttdeig tilsatt diverse krydder. Så tar man tortillaene ut av pakken, smører på smøreosten, som blir bedre tilsatt rømme og hvitløk og sitron evt dill, legger disse i stepepannen og fyller på med fyll og bretter over. Ikke bruk for sterk varme for de steker fort, tortillaene blir veldig gode når de blir stekt. Man har alt fyllet ferdig på siden, omtrent som taco altså, men nå blir alt varmt. Jo sterkere kjøttet er kryddret jo bedre og mer rømme trenger man. Salatmiksen er også ferdig og man bare legger på denne ved siden av. Det er en kjapp og grei hverdagsmiddag og ikke minst kan alt stå ferdig slik at man bare steker etter som behovet er der, mine barn elsker de der tortillaene stekte, de hever seg likosm bittelitt og smaker godt. Guakemole er jo lagt på et vips og jeg syns nå at den grovere, den som ikke er kjørt på kjøkkenmaskin er god, der man ser tomatbiter og løk slik at man får lyst, er best :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Hei! Ja jeg steker kyllingen først, enten kylling, eller kjøttdeig tilsatt diverse krydder. Så tar man tortillaene ut av pakken, smører på smøreosten, som blir bedre tilsatt rømme og hvitløk og sitron evt dill, legger disse i stepepannen og fyller på med fyll og bretter over. Ikke bruk for sterk varme for de steker fort, tortillaene blir veldig gode når de blir stekt. Man har alt fyllet ferdig på siden, omtrent som taco altså, men nå blir alt varmt. Jo sterkere kjøttet er kryddret jo bedre og mer rømme trenger man. Salatmiksen er også ferdig og man bare legger på denne ved siden av. Det er en kjapp og grei hverdagsmiddag og ikke minst kan alt stå ferdig slik at man bare steker etter som behovet er der, mine barn elsker de der tortillaene stekte, de hever seg likosm bittelitt og smaker godt. Guakemole er jo lagt på et vips og jeg syns nå at den grovere, den som ikke er kjørt på kjøkkenmaskin er god, der man ser tomatbiter og løk slik at man får lyst, er best :-) Takk - dette må jeg prøve 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Takk - dette må jeg prøve Hei! Det heter egentlig Quesedilla. http://snakk.klikk.no/Oppskrift/Quesadilla+med+kylling/12088402 http://nitapus.wordpress.com/2009/04/02/tortilla-med-riddrost/ Og det fins utallige måter å lage dem på, man kan også lage mange i ovnen, men jeg liker dem stek i jernpanne. Det er også utmerket turmat på bålet 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Hei! Det heter egentlig Quesedilla. http://snakk.klikk.no/Oppskrift/Quesadilla+med+kylling/12088402 http://nitapus.wordpress.com/2009/04/02/tortilla-med-riddrost/ Og det fins utallige måter å lage dem på, man kan også lage mange i ovnen, men jeg liker dem stek i jernpanne. Det er også utmerket turmat på bålet Ja, jeg skjønte det var det. Har spist det en gang på Fridays Men aldri laget det selv men nå skal jeg prøve det 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Ja, jeg skjønte det var det. Har spist det en gang på Fridays Men aldri laget det selv men nå skal jeg prøve det Hei! Okey, jeg skal prøve til kvelds den der sommerfuglpastaen din, den virket enkel, og pasta har man jo alltid. Mine barn er glad i en variant med fløte og bacon og blåmuggost, husker ikke helt hva den heter, men din var jo veldig enkel 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Stekte fiskekaker og salat i pitabrød er kjempegodt Wokretter. Wok kyllingfilet i biter. Legg kjøttet til side. Wok ulike grønnsaker, evt. frossen wokblanding. Bland alt sammen. Serveres med ris. Et annet godt tips er å lage store porsjoner middag i helgene, slik at man kan ha restemiddag to dager i påfølgende uke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kokkestudent Skrevet 21. oktober 2012 Del Skrevet 21. oktober 2012 Hvis du er glad i taco kan du prøve min favoritt som er enda sunnere: Pitabrød med kyllingfilet kuttet i biter med tacokrydder og salat og eventuellt ost. Det du gjør er å kutte kyllingen i biter, så har du olje i stekepannen, obs: Vent til pannen er så varm at når du legger kyllingen i så freser den. Stek den til de har blitt litt gyldne (ikke for lenge for da blir dem tørre) Så har du i tacokrydder og tilsetter en del vann slik at det blir en god saus. Så har du pitabrødene i stekeovnen. Mens dem steker kan du kutte opp salat og lage til reven ost. Jeg bruker mais og ananas og ost oppi (knallgodt) Og så er det bare å servere å nyte:) Det som også er godt er kyllinglår med karrisaus og ris. Enkelt og greit, da det bare er å hive kyllinglårene i ovnen å koke ris og saus. Noe som også er sunt og raskt å lage er å legge fisk (alt etter ønske) i aliminiumsfolie og ha smør og purreløk og gulerøtter oppi og sette det på midterste rille på ca 100 grader til fisken er blitt saftig. Har mange oppskrifter så det er bare å spørre:) Er på vei til å bli kokk, så da må man jo kunne lage mat;D Lykke til:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.