Dorthe Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Er naboer og de som kjenner barna verst? Hva mener du med det? Både vi og naboen bruker å stoppe og høre om den andres barn vil sitte på om vi ser dem et stykke hjemmefra. Skal si det ville bli baluba om de plutselig begynte å hyle og løpe bort. Da ville det i hvert fall bli mange politianmeldelser fra tilfeldige tilskuere. Nei, jeg lærer mine barn å holde seg unna fremmede. Man må ikke bli helt oaranoid heller. Jeg er helt enig med Madelenamie. Det er størst fare for overgrep fra folk i nær familie, naboer og venner av familien. Overgripere utenfra skjer egentlig svært sjeldent. Så det er større grunn til å være redd mannen/samboeren sin enn en fremmed mann i bil. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderen Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Jeg er helt enig med Madelenamie. Det er størst fare for overgrep fra folk i nær familie, naboer og venner av familien. Overgripere utenfra skjer egentlig svært sjeldent. Så det er større grunn til å være redd mannen/samboeren sin enn en fremmed mann i bil. Mener du altså at det er riktig reaksjon å hyle opp og løpe hvis en nabo eller andre kjente stopper bilen ved siden av deg? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 ''Det var det første jeg lærte som liten "svak" kvinne på kampsporten Først skrik,. så løp! '' Jeg trente jiujitsu ett år bare da jeg var tenåring. Tror nok de sa det der også. I tillegg til at en skulle ta hendene ut av lommene, slik at en var forberedt på å løpe eller evt komme seg løs - dersom en måtte passere noen som så litt skumle ut. Og så sa treneren at det viktigste var at en gjorde NOE, uansett om en hadde lært en teknikk eller ikke - bare gjøre noe - som for eksempel skrike. :-) Hei! Det var det jeg trente også, da jeg ikke fikk til balletten, :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Er naboer og de som kjenner barna verst? Hva mener du med det? Både vi og naboen bruker å stoppe og høre om den andres barn vil sitte på om vi ser dem et stykke hjemmefra. Skal si det ville bli baluba om de plutselig begynte å hyle og løpe bort. Da ville det i hvert fall bli mange politianmeldelser fra tilfeldige tilskuere. Nei, jeg lærer mine barn å holde seg unna fremmede. Man må ikke bli helt oaranoid heller. Hei! Nei jeg er enig med deg, litt sånn bastant og dumt skrevet av meg! Jeg mente egentlig bare å få frem det poeng at når man blir bortført og skadet viser all statistikk at personen som har gjort dette befinner seg nær barnet, eks foreldre, annen familie, en nabo osv... Det jeg sa til mine barn var at de ikke får sitte på med noen, selv ikke naboen, men vi har ingen slik avtale og ingen stopper for å ta dem opp, hvis det skjedde nå, ville det vel vært ganske upassende :-) Min mann stakkar stoppet en kveld da han så to jenter, den ene slet med å få med seg den andre som var så beruset at knapt kunne stå på benene. Han sa "Trenger du hjelp, skal jeg kjøre dere et sted?" jenten ble kjemperedd og min mann skjønte så hvorfor, men han handlet jo bare ut av sitt hjerte og det er jo synd at kjeltringer skal ødelegge slik for de fleste menn og oss alle. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Mener du altså at det er riktig reaksjon å hyle opp og løpe hvis en nabo eller andre kjente stopper bilen ved siden av deg? Nei, det mener jeg ikke. Jeg mener bare at faren for at det skal være noen man kjenner er mye større enn faren for å bli utsatt for overgrep av en fremmed. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Jeg nekter å bli så hysterisk som de er i f.eks USA og storbritannia der de nesten ikke slipper ungene ut av syne! Vi har ikke endret på noen ting, men vi prater med ungene om nyhetene. De vet at de ikke skal bli med fremmede og alt det der. De vet om lommemannen også, og at noen voksne prøver å lure barn til å gjøre ting de ikke vil. Vi kan gå rundt og engste oss, men sjansen for at noe skjer er såpass liten at vi tar en kalkulert risiko. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.